יותר ויותר עסקים ויותר ויותר צרכנים משתמשים ב-VR ו-AR בקניות (תמונה: Pixabay)

 

סקר של חברת אינסיסיב (Incisiv), המתמחה בניתוח של מאפייני הצרכנים בעידן הדיגיטלי, חושף כי הצרכן של היום כבר בשל לאמץ את הטכנולוגיות המעודכנות בתחום המציאות הווירטואלית (VR) והרבודה (AR) במסגרת חווית הקניות שלו.

על פי הסקר, כ-48% מן הצרכנים יהיו מעוניינים יותר לבצע רכישה אצל מי שמשתמש בטכנולוגיה הזו מאשר אצל מי שלא. כיום כבר מתבצעת הטמעה של הטכנולוגיה במקומות רבים, ו-32% מהמוכרים מסרו שהם מתכוונים להתחיל להשתמש בטכנולוגיה בשלוש השנים הקרובות.

השימושים הבולטים ביותר הם 'עיצוב הבית' או 'מדידה וירטואלית' של פריטים שונים על הגוף. מכיוון שכך, לא מפתיע שקטגוריות הרכישה החמות בשוק הן ריהוט, עיצוב הבית ואופנה. לדוגמה, ברשת החנויות הענקית מייסיס (Macy’s) כבר מפעילים עמדות מציאות מדומה ב-70 סניפים בשילוב עם אפליקציה מציאות רבודה ביתית בתחום הריהוט. דוגמה אחרת מספקת רשת אביזרי הספורט פוט לוקר (Foot Locker) שהשיקה אפליקציה בשם The Hunt בעזרתה המשתמשים צריכים לחפש רמזים בנקודות ציון שונות ברחבי לוס אנג'לס על מנת לזכות במהדורה מוגבלת של נעלים מסדרת Lebron 16 של נייקי (Nike).

לפי ההערכות טכנולוגיות מציאות מדומה ומציאות רבודה כבר מנצלות את היתרונות של המרחב הפיזי כגון החנות או בית פרט ללא מגבלות מקום מסורתיות, כאשר בהמשך הגבול ימשיך להיטשטש והשליטה באופי הקנייה תעבור עוד יותר לידי הצרכנים.

כ-46% מן הצרכנים משתמשים כבר במכשירים ניידים באופן כזה או אחר על מנת לשפר את חווית הקניה שלהם, 51% אומרים כי חשוב שהמוכר ייצור חוויה ברת התאמה אישית בכל הערוצים הדיגיטליים שלו, ו-75% אומרים כי השימוש בערוץ הדיגיטלי משפיע על הביקורים שלהם בחנויות עצמן. למרות זאת, רק 18% מהמוכרים מבצעים זיהוי פרטני של המשתמש בעמדות המכירה עצמן, אך זוהי מגמה שעשויה לצבור תאוצה ולהגיע ל-78% מכלל המוכרים בשלוש השנים הקרובות.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG