בשכונת נווה-צדק החדשה, ממש מתחת לכלבו שלום נמצא הקמפוס לאמנויות החדש של סמינר הקיבוצים. יואב וולף, מנהל יחידת המחשוב ואלכסיי דנילוב, מנהל אינטגרציות טכנולוגיות, יחד עם ניר אליזוב ה- Pre-Sale של Kramer בישראל, מספרים על הפתרונות הטכנולוגיים של היצרנית שענו בהצלחה רבה על האתגרים הרבים. 

יואב וולף, מנהל יחידת המחשוב בסמינר הקיבוצים (תמונה - AVM)

יואב וולף: "מכללת סמינר הקיבוצים נותנת מענה רחב לדורות של מורים, אנשי חינוך, אמנויות ותרבות, אשר מתחברים לחזון ולרוח המכללה. הקמפוס החדש ממוקם בלב הסצנה האמנותית והתל אביבית וניתן להגיע אליו בקלות באמצעות תחבורה ציבורית ובמגוון אמצעי תחבורה אורבניים. 

"אנחנו שואפים להטמיע טכנולוגיות יציבות אשר מצמצמות את היקף הקריאות באופן משמעותי ומקצרות את זמני המענה. העיקרון המנחה הראשון היה לאפשר למורים ולאנשי הפדגוגיה של המכללה ליישם חדשנות. אנחנו רוצים לאפשר למרצה לנוע בחופשיות ובביטחון בכיתה ללא תלות בקרבה לעמדת המרצה. העקרון המנחה השני נוגע בנקודה המשיקה לפעילות ההוראה- הסטודנטים שלנו ילמדו מחר בעצמם בכיתות ברחבי ישראל והעולם, ועלינו לתת להם להתנסות בטכנולוגיות ובכלים החדשניים ביותר כחלק מהכשרתם המותאמת ל- Future Learning Space."

תמונה AVM

"הפקולטה לאמנויות, אוחדה כולה במתחם החדש ב'קמפוס לאמנויות' אשר נפרש על פני ארבע קומות וכולל גם את בית הספר לקולנוע ותקשורת שבו הקמנו אולפן טלוויזיה, אולפן רדיו ומתחמי למידה, עבודה והקרנה. 

"בבית הספר לאומנויות הבמה הקמנו כיתות "שחורות" המתאימות לתרגולים השונים, אולפן ואף אולם תיאטרון רחב-היקף לצד אולם קטן. באתר קיימים גם סדנאות תפירה, ייצור תלבושות, עיצוב תפאורות ועוד, כל זאת תחת בית הספר ללימודי עיצוב 

משהו צריך לנצח על כל זה - מערכות שליטה ובקרה עם (כמעט) אפס תחזוקה

בקמפוס לאמנויות החדש של סמינר הקיבוצים החדשה הותקנו מערכות לשליטה ולבקרה, המחברות את הכיתות הרבות הממוקמות באחד העם 9, לחדר הבקרה הממוקם במתחם הקמפוס המרכזי בדרך נמיר 149. בדרך זו יכולה יחידת המחשוב של המכללה לתת מענה לתפעול השלוחה תוך פתרון תקלות מהיר באמצעות חיבור מרחוק ואף שליטה באמצעים הטכנולוגיים המותקנים בכיתות. 

מימין- אלכסיי דנילוב, יואב וולף וניר אליזוב (תמונה AVM)

אולם זו רק ההתחלה מכיוון שוולף ודנילוב הביאו את הניסיון העצום שלהם להקמת קמפוס בעל תשתיות בריאות לתמיכה בפעילות השוטפת וצמיחה. וולף: "היות ואנחנו מנוסים ומרוצים מאוד מהפעילות עם Kramer ונציגיה בפרויקטים קודמים, שמחנו שיכולנו ליישם פרויקט נוסף ישירות מול צוותי היצרנית איתם יש לנו מערכת יחסים אשר מושתתת על אמון מלא. הדבר התאפשר היות וההצטיידות נעשתה במסגרת מכרז חשכ"ל ובאמצעות ד.מ הנדסה. 

"שילבנו כלים חדשניים למגוון מימושים, כמו הדוחס בטכנולוגיית H.264 ממשפחת KDS-5 תוצרת Kramer אשר תומך בהפצת תכנים חכמים לצד שליטה טובה יותר בשילוט הדיגיטלי ולוחות המודעות ברחבי הקמפוס. 

"מגוון מוצרי הבקרה של Kramer כמו מסכי המגע מדגם KT-107, בקרי כפתורים מסוג  RC-306/308 ומערכת הניהול המרכזית ה Kramer network, אפשרו לנו שליטה ובקרה תוך הפעלת האמצעים השונים מרחוק. עבור מימושי תצוגה אלחוטיים הטמענו את סדרת מוצרי ה VIA של Kramer אשר מאפשרות יישום של כיתה אלחוטית מלאה, וכחלק מהמגמה של השנה האחרונה שתבעה את המונח למידה 'היברידית', הטמענו  מצלמות ומיקרופונים מורחקים בשילוב מרחיקי ה USB של hybrid Kramer". 

 

תמונה - Kramer

קמפוס חכם בעידן (פוסט) קורונה

מגפת הקורונה שינתה את תפישת הלמידה לנצח. צוות ה IT של סמינר הקיבוצים הגיב והקים כיתות היברידיות המרושתות במצלמות משולבות בטכנולוגיית הרחקה, אולם בניגוד לפעילות קונבנציונלית המוכרת לצוותי קמפוסים אחרים, מכללת סמינר הקיבוצים צריכה להתמודד עם שיעור מחול 'היברידי' בו הלומדים בתנועה, המורה צריך לראות מספר אזורים בכיתה וכך גם משתתפי הקורס המרוחקים. וולף: "ההשקעה בהרחקת המצלמות תורמת ליכולת שלנו להתרחבות העתידית של המכללה היות ומימוש זה מאפשר לנו לפצל כיתות ולהעמיק את יישום הלמידה מרחוק בחוגי תנועה ואמנות מאתגרים". 

"בראייה עתידית, אנחנו רואים כיצד טכנולוגיה זו תאפשר צמיחה מודולרית בכיוונים נוספים ולמעשה נוכל באמצעותה לשתף פעולה עם מכללות אחרות ואף עם מוסדות שונים בעולם. הצוות של Kramer עמד בפני אתגרים רבים בנושא זה ולא אכזב עם פתרונות נפלאים כדוגמת מרכז סימולציה המבוסס על שני חדרים ומספר מצלמות – פתרון יחיד שחסך לסמינר הקיבוצים עשרות אלפי דולרים".

תמונה - AVM
תמונה - AVM
תמונה - AVM

יעיל, יציב וחכם - שילוט דיגיטלי לתקשורת מעולה עם הסטודנטים

קמפוס האמנויות החדש של סמינר הקיבוצים עושה שימוש נרחב בפתרונות שילוט דיגיטלי. הדבר התאפשר תודות לאפיון מדויק של הצורך ובחירת מסכים חצי מקצועיים אליהם מוזרמים התכנים השונים. דנילוב: "בשלב הראשון התקנו כעשרה מסכים מתוך עשרים, על תשתית שבאופן תיאורטי יכולה לתת מענה לכמות בלתי-מוגבלת של אמצעי תצוגה. הגמישות אותה השגנו באמצעות ההדוחס ממשפחת ה KDS-5 של Kramer, היא לב מימוש השילוט הדיגיטלי ולוחות המודעות ברחבי הקמפוס. הפתרון מבוסס IP ומייתר את הנגנים הנדרשים, וטכנולוגיית ה'הזרמה' (Streaming) מאפשרת לנו להציג תכנים ממקורות שונים תוך תפעול פשוט ונוח. פתרונות השילוט הדיגיטלי משמשים את הקמפוס לפעילות שגרתית אולם ביקשנו את היכולת למתן מענה על כל אירוע חריג כמו כניסה למצב חירום בעקבות אירוע בטחוני, זיהום, רעידת אדמה וכו'. 

"אני צריך לדעת שבכל עת שהסטודנטים מביטים על המסך, הם נחשפים למסרים אותם אנחנו רוצים או צריכים להעביר ללא תקלות ואפס Down time".

ה VIA campus של Kramer. תמונה - Kramer)

יש עם מי לדבר

וולף הוא מסוג מנהלי יחידות המחשוב שלא חושש לצלול הכי עמוק כשצריך במטרה להשיג את התוצאה הטובה ביותר. הן בהפקת סיפור הלקוח הזה והן בקודם, ניכר כי השיקולים ואופן קבלת ההחלטות נעשים בצורה ייחודית, כך למשל נתן וולף משקל רב לעצם היותה של Kramer יצרנית מקומית אשר משווקת את פתרונותיה בכל העולם, מה שמהווה יתרון לדבריו בממדים שונים כגון זמינות, נגישות ואף 'שפה' מקומית. וולף: "לפני שהתחלנו לעבוד עם Kramer בדקנו יצרניות מקבילות שונות, ויש בישראל חברות רציניות ביותר המשווקות פתרונות איכותיים. ההחלטה להמשיך עם Kramer נבעה, בין היתר, בשל העובדה שהחברה ממוקמת כאן ויש לנו עם מי לדבר "טכנולוגית" בישראל. הרעיון היה לייצר מנגנון למענה על אתגרים לאורך תכנון וביצוע הפרויקט, דבר אשר דורש תקשורת הדוקה אשר טומנת בחובה ייעוץ שוטף. מעולם לא הרגשנו שנציגי Kramer מוכרים לנו מוצרי Over-Kill בהם אין לנו צורך. הם זכו באמון שיצר תקשורת פתוחה שהפכה דומיננטית להצלחת הפרויקט". 

ניר אליזוב, Pre-Sale ב Kramer Electronics: "מערכת היחסים ארוכת השנים של Kramer עם סמינר הקיבוצים לא מפסיקה לאתגר אותנו היות ויחידת המחשוב של המכללה משקיעה באפיון ובחירת פתרונות טכנולוגיים לצרכים מדויקים ביותר. האמון הרב אשר קיים בינינו כספק ולקוח, מאפשר לנו לספק לסמינר הקיבוצים מוכנות אמיתית ושוטפת לכל אתגר עתידי. כיצרנית מובילה אנחנו סבורים שעלינו לתת את המענה הנכון ביותר לצרכי הלקוח, תוך שילוב פוטנציאל צמיחה עתידי. אין ספק שהאמון שיש ליחידת המחשוב של המכללה, וליואב וולף העומד בראשה, ב Kramer, מסייע להצלחות הפרויקטים השונים. 

"חשוב לי לציין את השותפים ז'אן רוזנצוויג, מנהל המכירות ואת יוסי חסר, מנהל הפרויקטים, שניהם מחברת האינטגרציה 'ד.מ. הנדסה' אשר נבחרה לבצע את האינטגרציה וההטמעה בכיתות הלימוד".

שילוט דיגיטלי משתלב בכל קונה (צילום AVM)

לא סתם לקוח... לקוח מצטיין - פרס לאגף טכנולוגיות ומערכות מידע

במסגרת תחרות מצטייני המחשוב 2020 IT AWARDS של מגזין "אנשים ומחשבים", קיבלה המכללה- מחלקת תשתיות באגף טכנולוגיות ומערכות מידע, תעודת הצטיינות – בקטגוריית פרויקטים מצטיינים בחינוך טכנולוגי, אקדמיה עבור פרויקט "מערך IT חדש ורישות קמפוס".

הפרויקט, בניהולו של שלמה בלנקה מנהל התשתיות במכללה,  כלל רישות מחודש למערכת הדיגיטלית בקמפוס נמיר וקמפוס אחד העם, והטמעת טכנולוגיה הספקת סינרגיה בין הקמפוסים ואבטחת מידע בעידן של מתקפות סייבר. הפרויקט הושלם מבלי לפגוע בשגרת העבודה והלימודים מרחוק של אלפי המשתמשים.

למערכת הניהול החדשה יתרונות רבים והיא מספקת ניתוח בזמן אמת של חריגות ברשת, מזינה את הממצאים לבסיס נתונים שעובר אנליטיקה, מזהה כשלים הנובעים מעומסים וצווארי בקבוק ומגינה ממתקפות סייבר.

לוגו "תחרות מצטייני המחשוב" של אנשים ומחשבים
סיבה להגיע למכללה ולא ללמוד מהבית (תמונה - AVM)
עוד אחת (תמונה AVM)
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG