עולם המוזיקה השתנה ב-10 לינואר 2016. לצערנו, לא לטובה. התאריך הזה הביא עימו את פטירתו של אחד האמנים הגדולים בהיסטוריה – דיוויד בואי. אמן אשר היה מעורב בעשרות שנים של מוזיקה מקורית, יצירה, תמיכה, ייסוד ומתן השראה להרבה מאוד מהמוזיקה המוכרת לנו כיום, ועוד מגוון פעולות שעליהן ניתן לכתוב ספר שלם. התערוכה "דיוויד בואי הוא" נתנה לנו הצצה לאותו מפעל חיים מיוחד

התערוכה, שרצה ברחבי העולם כבר 5 שנים (המחזור האחרון התקיים במוזיאון ברוקלין מה-2 למרץ עד ה-15 ליולי השנה), נבנתה וכללה אוסף רב של דברים מעזבונו האישי של בואי, ונועדה לחקור את התהליך הקריאייטיבי של הזמר, שבהחלט עורר עניין ותהייה מצד גורמים רבים שתהו כיצד אדם אחד הצליח לגרום לדורות שלמים לקרוא תיגר על המוסכמות החברתיות וליצור זהויות ייחודיות משלהם תוך עידוד יצירתיות בכל תחום אפשרי. 

ניתן לראות זאת באמצעות כ-400 חפצים אישיים של האמן, כולל מעל ל-60 תחפושות מקוריות (כולל שש שעוצבו במיוחד לזיגי סטארדאסט ועוד), כתבי היד של שיריו המפורסמים, אלבום ארט מקורי, ציורים פרי ידו, סצנות נדירות תמונות, סרטונים ועוד, המלווים את חייו החל משנותיו כנער באנגליה ועד ל-20 שנותיו האחרונות, כאשר גר ויצר מניו יורק. הארכיון מוצג בסביבת מולטימדיה הכוללת אודיו מתמשך ביחד עם הקרנת וידאו ואנימציה.

התערוכה אמנם סיימה את מסעה לזמן הקרוב, אבל נותרנו עם הידיעה כי יש את אלו שמעריכים ושומרים את המסורת של בואי, שכנראה תחיה איתנו לנצח, ביחד עם האדם שעשה כל כך הרבה למען עולם האומנות והיצירה. יהי זכרו ברוך.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG