איך מביאים לכדי ביטוי את האקדמיה ההיברידית באמת? איך מייצרים פתרון שנכון ומתאים לשנים ארוכות ולא רק לתקופת הקורונה? במילה אחת – שותפות. בשלוש- שותפות ארוכת שנים. כזו שמייצרת את השיח האמיתי, הרותם והתורם שאפילו קוטף פרס נחשב- שדרוג ובניית כיתות היברידיות ומערכת ניהול מרכזית. 

צוות מנצח! (תמונה - ניב קנטור באירוע מבית אנשים ומחשבים)

שלושה מאדריכלי פרויקט מכללת סמינר הקיבוצים התרכזו בכדי לשתף אותנו על הדרך, האתגרים והעבודה המשותפת שהשיגה את התוצאה המצוינת

כל האתגרים, גם העתידיים

יואב וולף, ראש אגף טכנולוגיות בסמינר הקיבוצים, סיפר כי הפרויקט החל אמנם בתקופת הקורונה אולם מדובר בפעילות ארוכת שנים. כיתות הלימוד מצוידות בטכנולוגיות מתקדמות מתוצרת קרמר המאפשרות לנהל ולשלוט באותם חדרים ממרכז אחד. כשפרצה הקורונה, הצורך ביכולות ווידאו עלה משמעותית אולם יכולות אלה חייבות להשתלב לתוך ממשק קיים ויציב. לשם כך בחנו בסמינר הקיבוצים פתרונות שלמים ומשלימים המאפשרים שיחות ווידאו, חלקם היו מסורבלים בזמן שאחרים חייבו החלפת פתרון קיים ממנו יש שביעות רצון. 

אנשים ומחשבים

מרכזים מאמץ

ברמה העליונה ביותר, ביקשה יחידת ה IT להשיג פשטות וקלות תפעול עבור המרצים מחד, לצד קלות ניהול ותחזוקה מצד אנשי ה IT מאידך. במטרה להשיג את המטרה, נרתם גם סגל המרצים וההוראה. וולף: "יצרנו כיתה היברידית אמיתית וזמינה, העונה על מרבית הדרישות שהוגדרו, אותה אימצו המרצים באופן מושלם. 

על העוצמה של הקשר עם קרמר אלקטרוניקה אומר וולף: "השותפות הזו, ארוכת השנים, סייעה לייצר את הקשר והרצף הנדרש משלב מוקדם ביותר ועד לפתרון מהיר, מדויק ובעיקר- ניתן לשכפול. מבחינת סמינר הקיבוצים ההחלטה ללכת עם קרמר אלקטרוניקה היא אסטרטגית ובעלת משמעות כלכלית".

 
יואב וולף (תמונה - AVM)

סוף סוף היברידי, עם הוכחות!

"במשך שנים נעשו ניסיונות לקדם פתרונות טכנולוגיים עבור האקדמיה ואז הגיעה הקורונה ואיתה התובנה שמה שהיה לא יחזור", אומר וולף, "המגיפה כפתה מציאות אחת ללא חלופות המאפשרות 'בריחה' להרגלים שונים וזו הסיבה שערוץ הוידאו קונפרנס צלח הפעם". 

המסע שעשתה סמינר הקיבוצים יחד עם קרמר לאיתור ויישום הפתרון הניב פירות והצלחה מרובה. אחד המקרים בהם מתגאה צוות המחשוב מספר על מרצה המלמדת במוסדות נוספים, אשר ציינה כי היא נוכחה להבין לאחר שימוש במערכת שהוטמעה בסמינר הקיבוצים, שכאשר הלמידה ההיברידית מותאמת ומיושמת נכון, היא יעילה וחווייתית. מה שמאפשר מימוש גבוה יותר וחוסך הפסדי שיעורים ואף דחיית קורסים. 

עבודה יסודית ועקבית מצד היצרן

עציון שמעוני, מנהל פעילות קרמר ישראל, סיפר על תחילת הקשר עם סמינר הקיבוצים לפני שנים: "בתחילת הדרך הדגש היה על פתרונות מסורתיים של עמדות מרצה, קופסאות חיבורים וכדומה. רצינו ליישם תשתית טכנולוגית, יציבה ואמינה אשר תאפשר למרצה להעביר שיעור ולהציג מצגות בצורה נוחה ופשוטה לתפעול לסטודנטים שנמצאים בכיתה". שמעוני ממשיך ומתאר כי כאשר נדרשו לייצר פתרון היברידי לתקופת הקורונה עם הסתכלות עתידית, הורגש עומק מערכת היחסים שנבנתה עם הלקוח: "ההגעה והמחויבות של יואב וולף והצוות לאורך כל הדרך, בתוספת החזון שלהם לאופי הכיתה העתידית בסמינר הקיבוצים, סייע מאוד. ההבנה כי יש צורך בסיעור מוחות ובהשקעה בתשתית טכנולוגית אשר תביא להקמת כיתות אשר תשרתנה את המוסד שנים רבות, מיקדה אותנו ואפשרה לנו לדייק את המענה".  

לא רק טכנולוגי - גם אסטרטגי

ניר אליזוב, Pre-Sale בקרמר אלקטרוניקה, סיפר כי אחד היתרונות בעבודה מול סמינר הקיבוצים בא לידי ביטוי בהבנת תחום ה AV על ידי צוות המחשוב אשר למדו את המוצרים והפתרונות של קרמר לעומק, היו מעורבים בכל שלב ושאלו שאלות שתרמו להשגת התוצאה המוצלחת: "מהבנת הצרכים לבניית ובדיקת מודלים- הצוות היה נוכח ואף תיכנת בעצמו חלק מהציוד. השקעה שיצרה מחויבות". 

את המחויבות הזו מינפה קרמר יחד עם הלקוח להקמת מודל מתאים שיאפשר להמיר כמאה כיתות לימוד להיברידיות מלאה, כולל שימור היכולות הקיימות.

לסיכום אמר וולף כי הקורונה דחפה את סמינר הקיבוצים בעוצמה רבה: " אם בעבר אירועים מסוג זה עלולים לשתק את פעילות האקדמיה, הרי שאחרי הפרויקט הזה דבר לא יכול לעצור את הלמידה. גם אם יתרחש חלילה אירוע סייבר כלשהו, כל מה שצריך באתר הוא חיבור לאינטרנט ושאר התשתית נשארת יציבה ומותאמת. סמינר הקיבוצים היווה מקור עליה לרגל ללימוד הפתרון על ידי מוסדות אחרים ונמשיך להתגאות בהישגים הרבים שהשגנו. 

 
תמונה - AVM

אליזוב הוסיף כי :יש עוד דרך רבה לעשות בתחום החינוך. קרמר אלקטרוניקה רואה את האקדמיה ההיברידית כתחום מרכזי לשנים הבאות ומשקיעה ביצירת פתרונות חדשניים עבורו. השותפות עם סמינר הקיבוצים חשובה לנו גם לשנים הבאות בהיבט של צמיחה משותפת, למידה, ניהול פרויקט מולטימדיה נכון והטמעתו.

שמעוני סיכם באומרו כי המפתח לפרויקט מוצלח הוא הקשר עם הלקוח: "כשיש חיבור נכון ואמיתי, אפשר להשיג כל כך הרבה יותר כבר משלב התכנון וכמובן עד לשלב ההטמעה. השותפות המיוחדת בין קרמר לסמינר הקיבוצים השלימה בהצלחה רבה הטמעת מערכות בכ 150 כיתות בשני קמפוסים תל אביביים; החדש אשר תוכנן לתת מענה למקצועות האומנות בנווה צדק והקמפוס הוותיק והמוכר הממוקם בדרך נמיר". שמעוני ציין לשבח את העבודה המקצועית שנעשתה על ידי ד.מ. הנדסה- חברת האינטגרציה שביצעה את הפרויקט. 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG