אחת הבעיות המרכזיות אשר מאתגרות יועצים ומתקינים האמונים על אפיון מערכות אודיו – וידאו היא העובדה שהקריטריונים לבחירת החיבוריות בהתקנות אודיו-וידאו מסחריות שונים בתכלית מאלו המתאימים להתקנות ביתיות. עד כה נאלצו היועצים והמתקינים להסתפק בטכנולוגיות הביתיות אשר לא התאימו לצרכים של התקנות רחבות היקף בעולם המסחרי, הן מבחינת רוחב הפס והן מבחינת אילוצי ההתקנה והכבילה בשטח. דוגמאות לא חסרות כמובן: בין אם מדובר בהתקנתvideo wallבשדה תעופה, מקרן בכיתה או אודיטוריום, או מסךdigital signageבמרכז קניות, אורך הכבילה, איכות הפתרון, ועלות ההתקנה תמיד היוו מכשול בדרכו של המתכנן אשר ראה בחזונו דבר אחד, אך במציאות גילה שהדבר אינו אפשרי. עד עכשיו. !

טכנולוגיה ייחודית בשם HDBaseT, הסירה את מכשול המרחק ומכשולים אחרים המוכרים לנו, וזו הסיבה שהיא הפכה בשנים האחרונות לבחירה הטבעית עבור מתקיני מערכות אודיו וידאו מסחריות ושינתה לחלוטין את פני השוק המקצועי ואת עבודת המתקין. הטכנולוגיה מאפשרת העברת תכני מולטימדיה על גבי כבל רשת: וידאו באיכותHD, אודיו, אינטרנט, אותות בקרה, וחשמל – כל זה על גבי כבל רשת בודד ולמרחקים ארוכים.

מאחורי המהפכה הטכנולוגית שהחלה לכבוש את העולם, עומדת החברה הישראלית ולנס, יצרנית צ'יפים מהוד השרון, החברה היחידה בעולם המספקת פתרונותHDBaseT. הטכנולוגיה נתמכת על ידי ארגון תקינה שהקימה ולנס בשותפות עם חברות הענק  LG, Samsung, Sony, ומטרתו לתקנן, לקדם ולהפיץ את טכנולוגית HDBaseT. תוך זמן קצר הצטרפו לאירגון מעל למאה חברות ברחבי העולם, ובשוק ניתן למצוא מאות מוצרים כגון, מסכים, מקרנים, מטריצות, מתאמים ומגברים מכל היצרנים המובילים דוגמת:Panasonic, Samsung, Epson, NEC, Pioneer, Hitachiוהיד עוד נטויה.  במהלך מהיר מהצפוי, נוצר סטנדרט חדש בשוק.

מה זה בדיוק5Play?

בבסיס טכנולוגית HDBaseT, נמצאות יכולות 5Playהמגדירות את חמשת האלמנטים המועברים על כבל רשת סטנדרטי בודד, למרחק של עד 100 מטר. תכונה ייחודית זו מאפשרת למתקינים לצמצם את כמות הכבלים שהם רגילים לעבוד איתם, לכבל אחד בלבד, סטנדרטי, זול ואמין.

 

 

וידאו ואודיו

HDBaseT מעביר אות וידאו UltraHDלא דחוס (עד קצב של 10.2 גיגה) המאפשר תמיכה ברזולוציית2k/4k, ללא השפעה על יכולות המרחק. תוכן לא דחוס תומך בכל מקורות הווידאו, כולל מוצרים מדור קודם, וללא שום השהייה או פגיעה באיכות הוידאו.

כמו כן, הטכנולוגיה תומכת בכל פורמטי האודיו הדיגיטלים הקיימים בשוק ונתמכים ע"י תקןHDMI.

אינטרנט

הטכנולוגיה תומכת ביכולות Ethernet 100MBהמאפשרות חיבור ישיר בין מחשבים, ציוד hi‐fi , טלוויזיות ויתר ציוד הבידור כדי לתקשר אחד עם השני ולאפשר גישה לתכני מולטימדיה המאוחסנים ברשת כגון וידאו, תמונות ומוסיקה.

בקרה

HDBaseT  מעביר אותות בקרה שונים כגון:CEC,IR,RS232ועוד, כדי לשלוט בציוד מרוחק ולאפשר פיקוח ותפעול פשוט של המערכת.

USB

תמיכה ב-USB 2.0, מאפשרת שליטה במקלדת, וידאו ועכבר (KVM), במכשירי אחסון ניידים, כרטיסי זכרון, מסכי מגע והעברה של וידאו דו כיווני על גביUSB.

חשמל

הטכנולוגיה מעבירה חשמל בהספק של עד 100 וואט על אותו כבל, ובכך מאפשרת למתקינים לוותר על חיבור לשקע חשמל בקיר, מה שמאפשר ניידות גבוהה יותר וחופש בבחירת מיקום המסך, וכמו כן אין צורך לערב חשמלאי בתהליך ההתקנה.

HDBaseT – הפתרון לבעיות הנפוצות בהתקנות אודיו-וידאו

בעבודה עם מוצרים המבוססים על טכנולוגיתHDBaseT, מתקיני מערכות  אודיו-וידאו ישמחו לגלות שמרבית הבעיות בהן הם רגילים להיתקל על בסיסי יומיומי פשוט לא קיימות יותר. טכנולוגיתHDBaseTמאפשרת העברת וידאו באכויות הגבוהות ביותר, מגדילה את מרחק החיבוריות, מפשטת את ההתקנה ומורידה את העלות הכוללת של המערכת.

יתרונות הטכנולוגיה כוללים:

  • מרחק– עםHDBaseTהמרחק הוא כבר לא מגבלה. הטכנולוגיה מאפשרת חיבוריות של עד 100 מטר, ועל ידי שימוש במגברים ניתן להגיע אפילו עד טווח של קילומטר.
  • איכות– עםHDBaseTאין צורך להתפשר על האיכות כדי לעמוד בתקציב הפרוייקט. הטכנולוגיה מעבירה וידאו ברזולוצית4Kלמרחקים ארוכים ובזמן אמת, ללא דחיסה וללא השהייה.
  • פשטות– הטכנולוגיה מתבססת על שימוש בכבלCAT5eהלא הוא כבל הרשת הסטנדרטי. זהו כבל נפוץ, אמין ונח מאוד לעבודה. הכבל הוא בעל מחבר ננעל, ניתן להעבירו בקלות דרך הקירות, והכי חשוב, ניתן לבצע טרמינציה של הכבל באופן עצמאי בשטח, ואין צורך במדידות מרובות מבעוד מועד.
  • מחיר– השימוש במוצרים מבוססי טכנולוגיתHDBaseT, מפחית את העלות הכוללת של המערכת הן בגלל השימוש בתשתית כבילה זולה, והן בגלל השימוש בכבל אחד בלבד להעברת כל המידע.
  • סטנדרט– הטכנולוגיה מקודמת ומתוקננת ע"י ארגון תקינה בינלאומי הנקראHDBaseT Alliance. בארגון, המונה כ- 120 חברות, לוקחות חלק כל יצרניות ציוד האודיו-וידאו הגדולות בעולם, והוא אמון גם על תכנית בדיקות והסמכה שמטרתה לשמור על יישום נכון של הטכנולוגיה שיאפשר תקשורת בין מוצרים מחברות שונות. חפשו את הלוגו שלHDBaseTכדי לוודא שהמוצר הוסמך ועומד בתקן!
  • כבל אחד בלבד–HDBaseTזו הטכנולוגיה היחידה המאפשרת העברה של כל צרכי המולטימדיה על גבי כבל אחד בלבד, אפילו ללא כבל חשמל. זהו פתרון מהפכני שסוף סוף משחרר אותנו מסבך הכבלים שכל כך התרגלנו אליו בסביבה המסחרית והביתית כאחד. הביטו אל מאחורי מכשיר הטלוויזיה שלכם ותדמיינו לכם כבל אחד בודד. זה החזון שלHDBaseT.

 
Installer Zone המקום להתייעץ וללמוד !

בימים אלה נחנך פורטל חדש המיועד למתקינים ויועצים המעוניינים ללמוד עוד על החידושים בטכנולוגיית HDBaseT. .לפורטל נרשמו עד כה כ- 2000 מתקינים מרחבי העולם  וכ -500 סיימו את תוכנית ההכשרה המקוונת של הפורטל.+INST

הפורטל מהווה מאגר מידע מרכזי עם כל מה שמתקינים צריכים לדעת על טכנולוגית HDBaseT, ובין היתר ניתן למצוא בו: מאמרים תאורטיים, סיפורי התקנות אשר מביאים את צד הפרקטי של הטכנולוגיה, מוצרים חדשים ויכולות חדשות של הטכנולוגיה. הפורטל כולל גם פורום פעיל בו מתיקנים יכולים לשאול שאלות ולהיוועץ עם עמיתים מכל העולם, ומשמש ערוץ תקשורות ישיר אל מול מפתחי הטכנולוגיה ויצרני המוצרים השונים.

בנוסף, לראשונה מציע ארגון HDBaseTתכנית הכשרה מקוונת עבור מתקינים המעוניינים להעמיק את הידע שלהם על הטכנולוגיה. התכנית מורכבת מסדרה של קליפים קצרים בנושאים כגון: ארכיטקטורה, שיטות עבודה מומלצות, תאימות בין מוצרים ועוד. בסוף כל סרטון יוצגו מספר שאלות קצרות ומי שיענה נכונה על כולן יוסמך כמומחהHDBaseT.

ניתן ללמוד עוד על תכנית ההכשרה בקישור לסרטון זה HDBaseT

 

Error: Contact form not found.

Share.

Comments are closed.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG