עולם ה-Collaboration נמצא ב"עידן הזהב" שלו עם כמות עצומה של פתרונות אשר מאפשרים יכולות שימושיות ומגוונות. עם זאת, המוצרים המוצעים כיום אינם מתפקדים כיחידה אחת ומביאים למצב בו נוכל לראות מצלמות מתוצרת חברה א', טלפון ועידה מתוצרת חברה ב' וכן הלאה.

פוליקום, אשר ידועה כחלוצה בתחום האודיו ובתחום הוועידות, שחררה לשוק, לאחר סקירת צרכים ודרישות יסודית, את ה-Polycom Trio. במבט ראשוני המוצר נראה כמו טלפון שולחני אולם אל תטעו, זהו פתרון מבטיח אשר הקונספט שלו כבר זכה לגרסאות דומות בקרב חברות מתחרות. למרות שנראה כי בתחילת השקתו אפילו חברת פוליקום בעצמה לא קלטה את הפוטנציאל האדיר של הפתרון הזה, הרי שהוא מהווה בשורה משמעותית ברמת הלקוח לחדרי ישיבות קטנים אם מבחינת איכות, פונקציונליות, פשטות ההתקנה ומונחי עלות כוללת.

פתרון כולל לחדרי Huddle

כאשר ארגון או חברה נדרשים להקמה של חדר ישיבות, ישנו תהליך של חיפוש יצרן טלפון, מקרן או  מסך, מגבר ורמקולים, בחירה של כבלים מתאימים, מתקינים מתאימים וזאת עוד לפני שמדברים על יכולות וידאו. הפתרון שמציעה פוליקום הוא למעשה קבוצת מוצרים עבור חדרי Huddle (חדרי ועידות עבור עד 8 אנשים) אשר מספקת מענה מקצה לקצה לטווח ארוך עבור משתמשי החדר בצורה פשוטה וקלה.

ליבת הפתרון והיחידה החשובה ביותר במכלול היא טלפון וועידות שולחני משולב רמקול ומיקרופון מהדור החדש המכונה RealPresence Trio 8800, הטלפון בעל חיבור רשת קווי ואלחוטי והוא ניתן לרישום במרכזיית ה-IP לצורך ביצוע שיחות Voice Over IP: החל מ-Skype For Business ,Lync 2013, מרכזיות Cisco או  Avaya ועוד. אם אינכם רוצים לרשום את הטלפון למרכזייה אבל עדיין ליהנות מיכולות האודיו המצוינות שפוליקום הטמיעו במוצר – אתם יכולים פשוט להתחבר לוועידה עם מחשב ולהשתמש בTrio 8800 כיחידת רמקול ומיקרופון מבלי להתפשר.

ל-Trio 8800 שלושה מיקרופונים חבויים שיכולים לקלוט שמע ממרחק של עד 9 מטרים, אם יש צורך בהרחבת הטווח – ניתן להוסיף שתי יחידות מיקרופונים חיצוניות. פוליקום פיתחה והטמיעה בפתרון זה את טכנולוגיית NoiseBlock אשר מסוגלת להבחין בין קולות שיחה לבין רעשי רקע וחוסכת לצד המרוחק בשיחה את תענוגות רעשי המזגן, תיפוף העט על השולחן ורחשי ההקלדה המעיקים אשר נשמעים לא מעט בזמן ועידות.

גם באודיטוריומים

ניתן להשתמש בפיתרון גם באודיטוריומים, להניח אותו על גבי הפודיום וליהנות מכל יכולותיו בכמעט אפס זמן התקנה. הטריו מאפשר הצגה של אינפורמציה מהמחשב באמצעות חיבור למקרן באמצעות כבל רשת פשוט ללא צורך בחיבור כבל VGA ואילו המיקרופון – פיקאפ הינו בעל טווח של 9 מטרים. חיבור הרשת הוא  מסוג PoE (Power over Ethernet) כך שאם מתג התקשורת במקום מאפשר זאת, הוא יעביר בנוסף גם מתח להפעלת היחידה עם חיסכון נוסף בכבלים ובחשמל.

פוליקום טריו
חיבור לכל התקן באמצעות USB

ה- Trio 8800 מגיע גם עם חיבורי USB. למה USB? כולנו מכירים את הסירבול הקיים בחדרי הישיבות כאשר כל מחשב נייד מגיע עם כניסות שונות ומצריך כניסות HDMI או אפילו VGA, ממירים וכו' על גבי השולחן. ה-Trio מאפשר כאמור חיבור לכל מחשב באמצעות כניסת USB סטנדרטית. תפעול היחידה עצמה שומר על פשטות: ממשק המכשיר כולו מופעל ממסך מגע ברזולוציית HD (בדומה לטלפון הנייד שלכם), אייקונים פשוטים מאפשרים להתחבר לוועידה (Skype For Business), לחפש אנשי קשר, לחייג ועוד. בפינות המכשיר נמצא כפתורי השתקה מוארים למקרה שתרצו התייעצות שקטה בזמן הוועידה (צבע אדום – מושתק, צבע ירוק – פועל).

יכולות וידאו קונפרנסRealPresence Trio Visual Accessory

החשיבה שמאחורי תכנון הפתרון התמקדה בתכנון ארגוני לטווח ארוך: כולם מכירים את הצורך בהרחבת היכולות לעובדים בארגון, אם למשל אדם מסויים התקדם בתפקידו ונדרש ליכולות VC מהמשרד שלו, מה עושים? האם מחליפים את כל הציוד בחדר? לא.

הערכה המתוחכמת כוללת יחידת הרחבה חכמה המתחברת ל-Trio 8800 והופכת אותו למעין יחידת Video Conference עם Wireless Collaboration המאפשרת יכולות מצגת, VC ועוד אשר מתממשקת למערכת הקיימת בצורה טבעית. כך ניתן לשדרג את היכולות הטכניות של העובד באפס זמן התקנה ובמינימום מאמץ.

מערכת Trio Visual מתחברת באמצעות כבל רשת אל ה-Trio 8800, כך שהמרחק בין היחידות או נושא הכבילה גם כן לא צריך להדאיג את הלקוח. היחידה עצמה מגיעה עם חיבור HDMI למסך וחיבורי USB. חיבור ה-HDMI מהיחידה יציג את הצד המרוחק ואילו מצלמת ה-USB המחוברת ליחידה תשדר לצד המרוחק את התמונה של יושבי החדר (חייכו, מדובר ב-1080P בקצב פריימים מלא!).

טריו ויזואל

יכולות קולבוריישן

אמרנו "Wireless Collaboration" ועכשיו גם נסביר: ניתן להתחבר אל ה-Trio Visual מהמחשב הנייד, מהטלפון החכם, או מהטאבלט ולשתף את התכנים עם המשתתפים האחרים בחדר. לאלו המעדיפים להביא את המצגות על גבי Disk On Key – תוכלו לנצל את חיבור ה-USB ב-Trio על מנת להציג את התוכן שלכם ללא צורך במחשב ! ה-Trio Visual מטפל לא רק בתכנים, אלא גם בתצורת המסך בזמן הוועידה. ניתן לייצר תצורות מסך שונות ולחלק את המסך בצורה הנוחה לכם: כאשר משותף תוכן במהלך השיחה, תמונות המשתתפים מוקטנות אוטומטית ויוצגו בצד ואילו התוכן מתועדף ומוצג בגדול, ראו המחשה בסרטון זה:

חיבור טלפונים ניידים

היות וחדרי ה-Huddle הם לכולם, כל האפשרויות פתוחות עבור חיבור מכשירי הטלפון הניידים. איך זה מתבצע? נניח שאתם בשיחה בטלפון הנייד ואינכם רוצים או יכולים לנתק ולחייג מחדש, באפשרותכם להתחבר למערכת באותו האופן בו אתם מתחברים לדיבורית או לאוזניית ה-Bluetooth שלכם כפי שניתן לראות בסרטון הבא:

כאמור, פתרון פשוט קל ועם כל היתרונות המובנים בשלושה מיקרופונים ויחידת רמקול איכותית ביותר. לבעלי יכולת NFC מובנית בטלפון (Near Field Communication), ניתן לקרב את הטלפון הנייד אל ה-Trio 8800 והטלפון יתחבר אוטומטית. כן – אפשר גם סתם לשמוע מוסיקה בחדר כשאתם לפני, אחרי או בזמן הוועידה, גם זה נתמך כמובן.
מדובר בפתרון המכסה את כל הנדרש לחדרי Huddle: חיבור אודיו לוועידות באמצעות חיבור למרכזיית הארגון או באמצעות חיבור USB למחשב המחובר לוועידה או אפילו שימוש ב-Trio 8800 כרמקול ומיקרופון חיצוניים. ניוד הפתרון לכל מקום ושימוש בחיבור אלחוטי במידת הצורך, יכולת שיתוף קבצים אלחוטית וכמובן חיבור מצלמה (זו הרחקת USB בצורה אלגנטית ביותר) וכל זאת ברמת מחיר תחרותית מאוד.

למידע נוסף בקרו באתר פוליקום

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG