מגפת הקורונה השפיעה והובילה ללא מעט שינויים תעשייתיים וכלכליים, כשאחד המובילים בהם הוא עבודה מרחוק. חברות, משרדים, נציגויות ולמעשה כמעט כל ורטיקל שעולה על הדעת נאלץ להתאמות לשגרה בצל המגפה. חלק לא קטן מסוגי הארגונים בתעשיות מסוימות גילה פעמים רבות שעובדים יכולים (לגמרי!) לספק את הצרכים, ואולי אפילו טוב יותר במתכונת החדשה. מה יהיה בהמשך ? לא לגמרי ברור אולם זה הזמן של כל ארגון לחשב מסלול מחדש ולהתאים עצמו ל'נורמלי החדש' והנורמלי החדש הוא להיות בעיקר גמיש לשינויים.

תמונה - canva

מי מאיתנו לא מכיר את זה- קמים בבוקר המוקדם, מכינים קפה (לפעמים to-go) ומשהו קטן לאכול ליד, ממהרים לצאת לדרך ברכב האישי או תחבורה ציבורית, פקקים (ויתר או פחות) ומגיעים למשרד כשיום עבודה שלם לפנינו. מעט עייפות, הרבה דיבורים, לפעמים יעילים יותר ולפעמים פחות, אבל העיקר שנמצאים במשרד, העיקר שנמצאים בעבודה. 

הקורונה נחתה כאן והכריחה אותנו לחשוב אחרת. במהירות, הסתגלנו למציאות החדשה והתחלנו לעבוד מרחוק. מהבית, מבית קפה – זה לא ממש משנה אך לאט לאט אנחנו גם מגלים שהפרודוקטיביות דווקא משתפרת, היעילות עולה ושהמגמה לכיוון עבודה מרחוק נמשכת גם ללא קשר להתפתחויות השונות של המגפה. זה. הנורמלי החדש הוא מה שהיה הוא לא מה שיהיה.

על פי הדו"ח האחרון של פולי, אשר בוחן את השפעות המגפה על עתיד סביבות העבודה המשולבות, ארגונים חכמים ומעסיקים מוצלחים ייצרו מעין 'רשת' של אנשים וטכנולוגיה – כשהמרחב הפיזי או המיקום יהפכו פחות דומיננטיים עבור התוצאות העסקיות. בשורה התחתונה: הדגש ב'New-Normal' יהיה על יצירת מרחב עבודה אולטימטיבי לשיתוף רעיונות, יוזמות ויצירות בעבודה משותפת, תוך מתן גמישות ובחירה בידי העובדים.

את המסקנות מאותו דו"ח מצוין, ניתן לחלק לשלושה סוגים של מרחבי עבודה, שהכרנו עוד לפני הקורונה ונכיר גם אחרי – אבל השינויים מתבקשים:

מרחבי עבודה אישייםארגוניים
ככל הנראה נראה עוד ועוד ארגונים שישקיעו בסביבות עבודה אשר יוצאות מעבר לגבולות המשרדים המרכזיים לכיוון של מרכזי עבודה קטנים ושיתופיים ומשרדים קטנים במיקומים שונים, זאת על מנת לאפשר גמישות פיזית לעובדים במקביל להובלת תשתית איכותית לטובת עבודה יעילה, בהתאם לצורך.
 

מרחבי עבודה ביתיים
מרחבים אלה הפכו למרחבי העבודה העיקריים עבור רבים, ועלינו לשנות תפישה לגביהם. מרחב העבודה הביתי צריך להתאים מבחינת ריהוט, עיצוב וטכנולוגיה, לנגישות הנדרשת עבור העובד הארגוני ברמה הגבוהה ביותר במטרה להשיג את האפקטיביות הנדרשת. הצד הפסיכולוגי-מנטלי משחק כאן תפקיד משמעותי עבור העובדים שיהיו חייבים להבין שאותו אזור ביתי הוא לשעות מסוימות ביום 'רצפת הארגון' והמשמעות היא שיהיה עליהם להבין שהם … בעבודה, לא בבית.

ל Poly ניסיון עצום וטיפים מעולים לעיצוב מרחבי העבודה הביתיים ושילוב טכנולוגיות מתאימות במטרה להשיג את התוצאות המיטביות עבור פעילות מגוונת.
העובד מצידו יעבור אבולוציה של נטרול גירויים ביתיים שלא חסרים במרחב הביתי וירגיש מחויב באותה מידה גם אם הוא עובד מהממ"ד הביתי. 
 
המשרד המרכזי
ה-מקום לעיצוב מחודש. על אף המעבר בשנים האחרונות למרחבי עבודה משותפים, ועל אף כל מה שצוין עד כה על המעבר לעבודה מרחוק, למשרד המרכזי עדיין תפקיד משמעותי. הוא יוצר ומייצג את הזהות והרעיון של החברה או הארגון. ככל הנראה, הרוחות ינשבו ויעבירו את מרכז הכובד של המשרד ל"מרכז" לרעיונות, התנעות ויוזמות. סוג של בסיס החברה. מרחבי העבודה המשותפים יומרו למרחבי עבודה עם מטרה או רעיון מרכזי. 
 
בנימה האישית אני חושב שהנושא הזה הוא אחד הנושאים בהם הקורונה דווקא השפיעה לחיוב. בעולם המתחדש, הגלובלי וחסר המעצורים בו אנחנו חיים, נדמה לעתים שנסיעה ברכב ועמידה בפקקים היא ללא ספק בזבוז הזמן הכי משמעותי במהלך היום – בזמן שיכולנו לעשות כל כך הרבה על המחשב, מהספה בבית או בבית הקפה מתחת לבית. אני משוכנע שלחברות וארגונים מכל סוג יש הזדמנות מיוחדת לבחון ולהעמיק אודות השיפורים הנדרשים לטובת ההתאמות לעולם החדש, ולהמשיך ולהתייעל בהתאם. אני מזהה שינוי (לטובה) בסביבה האישית שלי ואני כבר לא יכול לחכות להמשך.
 
 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG