עם השינויים באופן שבו אנחנו עובדים, אנו עדים להתפתחות, שלא לומר התפקחות, בתכנון חללי העבודה המודרניים. השינויים מתרכזים במגוון נקודות ממשק בין הארגון לעובד והכיוון הוא – להיות הכי גמישים שניתן. 
כתבת אורחת – שירלי זמיר, בעלים של סטודיו שירלי זמיר 

מזמין 
חלל העבודה צריך להיות כזה שהעובד לא "צריך" אלא "רוצה" לשהות בו. הפרטים והתחושה חייבים להיטיב עם העובד ולייצר עבורו מקום שונה ואחר מסביבת העבודה הביתית שלו, כך שיבחר בו מרצון 

טכנולוגיה
כשחברות וארגונים רבים עוברים לעבודה היברידית, הטכנולוגיה צריכה למלא תפקיד חשוב יותר מאשר אי פעם. חדרי ישיבות היברידיים, למשל, הם החלל השיתופי המבוקש ביותר. הם צריכים להיות מצוידים בטכנולוגיה העדכנית ביותר של שיחות ועידה בווידאו כך שכל אחת ואחד, לא משנה היכן הוא עובד יוכל לתפעל בנוחיות ובפשטות את כלי העבודה החדשים הללו. 

קיימות
כבר לא מספיק שיהיו כמה פחי מחזור הממוקמים בכל תכנית הקומה או אורות הנכבים אוטומטית כאשר יוצאים מהחדר. כיום, קיימות היא לא רק טרנד נחמד, היא הפכה לציפייה בקרב העובדים. ישנן מספר דרכים שבהן ניתן לשלב ברות קיימא במקום העבודה, הן מבחינת המדיניות והן מבחינת האדריכלות ועיצוב הפנים. 
ניתן לשלב אלמנטים טבעיים בחללי העבודה ולאפשר לדיירי המשרדים לתחושת הרמוניה עם הטבע. כדאי לטפח צמחים אמיתיים ולא "בכאילו" מפלסטיק ונכון להושיב את כלל העובדים בקרבת חלון חיצוני ולא רק את המנהלים. 

באלאנס 
לכל אחת ואחד סגנון עבודה משלו והאופן שבו היא או הוא הכי פרודוקטיביים. כולם חשובים באותה מידה, ולכן חלל ש"מחבק" ומעצים את הפרט עשוי לגרום לארגונים לבלוט כמעסיקים מובילים. האיזון הזה בין עבודה שיתופית לעבודה אסינכרונית הוא בדיוק מה שמשרד העתיד צריך לשקף. יש לספק חדרי ישיבות וחללי עבודה משותפים לזמנים שבהם הצוותים צריכים להתכנס, לתאם ולתכנן אסטרטגיה.

רווחה
השייכות אותה אנחנו רוצים לגרום לעובדים שלנו, יכולה לבוא לידי ביטוי גם בעיצוב. מומלץ שהחלל יאפשר נינוחות, גמישות ויכלול פעילויות משלימות כגון כושר, יוגה, סדנאות ומפגשים מסוגים שונים. מומלץ מאוד להשקיע מחשבה מבחינת התזונה וסביבת האוכל והכיבוד. חשוב לזכור שמדובר בקהילה איתה אנחנו רוצים לפתח קשר אינטימי וקרוב  ככל הניתן. 

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG