מציאות רבודה היא אחת מהטכנולוגיות המרגשות ביותר. בשונה מטכנולוגיית מציאות מדומה, שיוצרת סביבה וירטואלית סביב המשתמש, מציאות רבודה משלבת אובייקטים וירטואלים בתוך הסביבה הפיזית, מה שהופך את העניין להרבה יותר אינטראקטיבי ו"מציאותי". במציאות רבודה לא נדרש להשקיע אלפי שקלים במשקפיים יקרים או לנוע עם ציוד כבד. סמארטפון פשוט ואפליקצייה יעודית הופכים את הטכנולוגיה לבשורה לעסקים המעוניינים להעמיק את הקשר של הקהל שלהם עם המותג. 

קבלו חמש רעיונות מבוססי טכנולוגיית מציאות רבודה, שיסייעו לכם להשיג את המטרה.  

 

סטטיסטיקות ומידע בזמן אמת

בעידן בו ידע נשפך כמו מים, האתגר המרכזי של עסקים הוא להביא את המוצר או השירות שלהם למקום הנכון, לקהל היעד הרלוונטי ובעיתוי הנכון. אך מהו העיתוי הנכון?
הרגע, שבו הצלחתם לצוד את תשומת הלב של הקהל שלכם ברשתות החברתיות, במרחב הפיזי ובאתר הבית. אחד היישומים המעניינים של מציאות רבודה בא לידי ביטוי באפליקציות המספקות סטטיסטיקות ופרשנויות על אירועי ספורט בזמן אמת. את היישום המעניין הזה ניתן לתרגם לסביבות למידה ומערכי הדרכה, שהופכים לדינמיים ומרתקים מאי פעם. 

שימוש נוסף, שכבר נעשה בחודשים האחרונים ומככב ברשתות החברתיות של מותגי האופנה הגדולים נעוץ בתוסף מעניין אשר מציג את מחירי המוצרים המוצגים בתמונה (על ידי הקלקה). 

רבים לא מודעים לכך, אך זהו תוסף, שמגיע מעולם המציאות הרבודה. 

 

רוצים לקדם מכירות? שלבו את עצמכם בסביבת המגורים של הקהל

אחד היישומים המעניינים של טכנולוגיית המציאות הרבודה נמצא דווקא בזירת העיצוב השוקקת, שם כבר ניתן לראות יישומים חזקים המציעים לקהל הלקוחות להציב פריטי ריהוט ואביזרי נוי וירטואליים בתוך הסביבה הפיזית, או להיפך- פריטי ריהוט פיזיים בתוך הסביבה הוירטואלית. ב"איקאה", ענקית הריהוט השבדי, כבר מבצעים שימוש בטכנולוגיה זו וחוסכים ללקוחות התלבטויות וחששות רבים. 

 

הפכו את הקליניקה שלכם לאינטראטקיבית

טכנולוגיה ורפואה הם שני תחומים המזוהים כמזינים זה את זה. לכן אין זה פלא שמדי יום מתווספים יישומים רפואיים המקצרים את המרחק ואת הגישה לטיפול רפואי. בזכות המציאות הרבודה אין כל צורך לפגוש את המטפל מכיוון שגם המומחה הטוב ביותר בארה"ב יוכל לבחון את תוצאות ה MRI שלכם בזמן אמת ובתלת ממד, להתרשם מהממדים הפיזיולוגיים שלכם ולהמליץ על טיפול מתאים, מבלי שתיאלצו להמתין זמן רב, להחתים את הדרכון ולהיפרד מעשרות אלפי שקלים. (או דולרים). 

חשבו על מנעד ההזדמנויות העולמיות שלכם כמטפלים כתוצאה משיפור ברמת שירות כה בסיסית-נגישות

קחו את הדמיות הנדל"ן שלכם צעד אחד קדימה

שוק הנדל"ן התחרותי מציב אתגרים גדולים במכירת פרויקטים חדשים 'על הנייר'. אחד הקשיים אותם חווה הלקוח הוא היכולת לחבר הרעיון/איזור/קומה וכו', לתוצאה הסופית. גם הדמיות תלת מימד עדיין נראות כמו הדמיות, אך דמיינו לאיזו רמת דיוק ניתן להגיע בזכות אפליקציה המדמה אחד לאחד כיצד הבניין החדש יראה בסביבה הפיזית? חשבו על דימוי מדויק של נוף מכל קומה, השפעת המבנה החדש על הנוף הקיים, ולסיום העריכו עד כמה הדבר יקל בקבלת החלטות מקצועיות וסביבתיות.  

תיירות

מידע הוא המצרך החשוב ביותר לאדם המטייל בסביבה חדשה. הצורך להספיק כמה שיותר בזמן נתון דורש כלי המאפשר לקבל החלטות מהירות ובזמן אמת. כבר היום קיימים יישומים ייעודיים המשתמשים בטכנולוגיית מציאות רבודה אשר מציגים מידע עדכני על מוקדי עניין, רשתות אופנה, מסעדות, תחבורה, בתי מרקחת וכל מה שנדרש למי שרוצה להתמצא טוב יותר במרחב חדש. מידע רב המסופק למטייל מבוסס על חוות דעת של גולשים ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש, וכן במידע שהזינו בתי העסק עצמם המחוברים לאותן אפליקציות.  

לסיכום

בעזרת מציאות רבודה, גם חנות הפרחים הקטנה בשדרה יכולה ליהנות מהזדמנויות עסקיות חדשות. עסקים שישכילו לעדכן מידע ולשמור על רמת שירות ונגישות גבוהה, יצליחו למצב את עצמם וליהנות מיתרונותיה של הטכנולוגיה הנהדרת הזאת שרק הולכת ומתרחבת, ומגדירה מחדש את הדרך שבה כולנו קונים, מטילים, מעצבים, מחליטים ומבריאים. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG