הרבה עבר על תעשיית ה-Pro AV בחצי השנה האחרונה, אולם ניתן לומר כי הפגיעה הקשה ביותר הורגשה בתחום התערוכות שהועברו למועדים שונים וחלקן אף בוטל. לאן נושבת הרוח? מהי ההשפעה על התעשייה ועל הלקוח הסופי? מהן ההזדמנויות ? פגשתי את מייק בלקמן, מנכ"ל ה ISE שהיא מהתערוכות הגדולות והמשפיעות  ביותר בעולם מבית AVIXA. 

תמונה ראשית AVIXA

העברת ISE2021 לחודש יוני הייתה הכרזה משמעותית, מה זה אומר להעביר את תערוכת ה-Pro AV הגדולה ביותר בעולם לתאריך אחר ובאיזה שלב הבנת שזו ההחלטה שעליך לקבל ?

מייק מספר כי ההחלטה לא הייתה קלה כלל. תערוכת ISE נחשבת לתערוכת ענק וכשנערכה באמסטרדם – היה צורך בניצול מלא של מתחם ה-rai בו התקיימה, עם המעבר המתוכנן לברצלונה – התערוכה תתפוס מקום משמעותי ממתחם Fira Barcelona בו תתקיים. היות וה-Fira הוא מתחם גדול יותר, לרוב מתקיימים בו מספר אירועים במקביל, ולכן היה צורך לבדוק כי בתאריך החדש יתאפשר לקיים את התערוכה כפי שתוכננה בפברואר 2021. כל תערוכה דורשת תכנון מוקדם הכולל הקמה, הפעלה ופירוק וכמובן צוותים שיבצעו את הכל.

במקביל נערכו סקרים (ששלחה AVIXA) מול קהל המבקרים והמציגים ומכולם עלה כי העברת התערוכה לתאריך רחוק יותר ינסוך בקרב המשתתפים והמציגים תחושת ביטחון.

מייק מוסיף כי הם משוכנעים בכך שניתן להקים תערוכה בטוחה לפי כללי הריחוק החברתי, אולם הגל השני והחששות שנשמעו היוו חותמת כי כדאי להעביר את התערוכה למועד אחר בו גם המבקרים וגם המציגים יגיעו בבטחון לאירוע מוצלח.

מה תפקידה של AVIXA במשבר הנוכחי ? כיצד פועלים מול השותפות וחברי הארגון ?

AVIXA פועלת בתחום ה-Pro AV וגם בתחום הביתי ולשניהם היא מספקת מידע מחקרי על השוק, כאשר אותו מידע משמש את כולם: היצרניות, חברות האינטגרציה ועד ללקוחות הקצה. הרעיון הוא לגבש מסקנות בעקבות הנתונים ש-AVIXA אוספת ולייעץ להם באילו כיוונים בתחום מומלץ לפעול, עבור לקוחות הקצה זה מתבטא בדיוק ההשקעות בתחום ה-AV, עבור אינטגרטורים אלו יישומים חדשים שהשוק מחפש ועבור היצרניות אלו פיתוחים חדשים שיתאימו לדרישות העדכניות. בסופו של דבר היכולת לספק מידע איכותי שיתרום להמשך הפעילות עונה על האתגרים המרכזיים ולשם כך AVIXA למעשה פועלת.

המגמות שראינו בתחילת השנה, עד כמה הן רלבנטיות ? ממחקרים שערכה AVIXA – אילו מגמות תישארנה ואילו מגמות חדשות נוצרו בעקבות המשבר?

מייק ציין כי תחום בו הצמיחה גדולה ומורגשת הוא תחום ה Collaboration, בו צמחה משמעותית כמות המשתמשים בפתרונות השונים. מגמת צמיחה משמעותית נוספת מתרחשת בתחום השילוט הדיגיטלי ויישומיה השונים, דוגמא טובה היא רשת חנויות החשמל מדיה מרקט אשר הקימה פתרון שילוט דיגיטלי ייחודי ובו רמזור המציג לבאי החנויות את כמות הלקוחות באותו רגע ואת זמן ההמתנה עד שיוכלו להיכנס, מה שנותן למבקר את המידע לגבי הזמן אותו ייאלץ להמתין עד לכניסה ויאפשר לו להחליט האם לחכות בתור. כפועל יוצא כל תחום המידע הנוצר מיישומים כאלו הופך למשמעותי ביותר, ניתן לראות מה אנשים עושים בזמן ההמתנה, כמה נטשו, כמה המתינו, אם השתמשו ברשת האלחוטית של החנות – לאן גלשו ולמנף את המידע לחווית קניה בטוחה, מהירה ויעילה.

חללי העבודה יצטרכו לעבור שינוי, ציין מייק. החללים האלו יעברו שינוי היות ובמקומות בהם ניתן היה לעבוד מהבית – אנשים התרגלו, בגרמניה (מינכן, מקום מגוריו של מייק) שוקלים אף להעביר חוק המאפשר לעובדים לעבוד מהבית לפחות פעם בשבוע – המגמה משתנה וגם שיחות המסדרון בהן הורגלנו הופכות זמינות בלחיצת כפתור.

אירועים חיצוניים, הופעות ובתי הקולנוע ספגו מכה קשה, שם יהיה צורך להמצאה מחודשת אמיתית אומר מייק. אנחנו עדים לתחייה מחדש של קולנועי outdoor, גם אם החוויות הראשונות הרגישו מאולתרות ברמת הביצוע – זה ישתפר.

חווינו אירועים וירטואלים מושקעים ברמות שלא נראו קודם, חלקם הגדול ניצל את תקציבי התערוכות והכנסים שבוטלו ויצר חוויות מעולות, ועם זאת, הצורך במגע יד, בחיוך, לחיצת יד – שפת הגוף והאווירה חסרים. כל מי שהיה בתערוכת AV בינלאומית יוכל להעיד כי זו הייתה נקודה משמעותית ותורמת, ליועצים, לאינטגרטורים, ליבואנים ולנציגי חברות זו הזדמנות למצוא פתרונות ייחודיים, ללקוחות זו הזדמנות לחוות הכל שלא על הנייר. מה קורה בטווח הרחוק ? כיצד אותם אירועים וירטואליים ממנפים או תורמים לאותן תערוכות וכנסים ?

אותם אירועים וירטואלים יכולים להיות מאוד יעילים בחלקם, כדוגמת פאנלים או הדרכות. אולם עבור התעשיה אותן תערוכות הן עניין של חיים, ואנשים צריכים אותן. אומר מייק. אי אפשר לתת למבקר בתערוכה וירטואלית לחוש פיסית פתרון, התערוכות הוירטואליות הן סוג של פלסטר בשלב זה – הן לא המענה המעלה ובוודאי שלא לתחום שלנו. 

במבט לעתיד – ISE תהיה תערוכה פיזית ווירטואלית, אלו שיוכלו יגיעו ואלו שלא – יוכלו להשתתף מרחוק, ברור לנו שלפחות בשנת 2021 זה יהיה המצב. יש ערך מסוים בהצגת מה שקורה בתעשייה בצורה וירטואלית, אבל שוב – מדובר במשהו שלא ניתן לחקות או להחליף את הדבר האמיתי, הוסיף מייק.

ואם מדברים על עובדות ונתונים מבוססים, מייק מציין כי במחקרים שערכה AVIXA בנושא של תערוכות לעומת תערוכות וירטואליות – נתון שחזר על עצמו היה דווקא הצורך של המבקרים בנטוורקינג, משהו שהחלל הוירטואלי לא יכול להנגיש באותו אופן.

לשאלה הסופית נשלף כדור הבדולח והועבר אל מייק: בעוד חמש שנים מהיום – איך תשפיע הקורונה על אירועים חיים, על תערוכות וכנסים ?

מייק משתף כי בעוד חמש שנים בוודאות נהיה הרבה יותר חכמים בהתמודדות עם מצבים כמו שאנחנו חווים בחצי שנה האחרונה. בשנה הקרובה נמשיך ללמוד ולהשתפר ולשכלל את האירועים הוירטואליים, אלו יתקיימו לצד אירועים וכנסים עם משתתפים 'פיזית'. החלק הוירטואלי כפי שחווינו אותו בעבר כבר לא יהיה ברמת שידורים לאלו שלא הגיעו אלא משהו שמשלהב ומשלב את המשתתפים המרוחקים, יספק להם מידע ברמת זמינות מיידית ונוחה. נושא ההיגיינה ושמירה על הניקיון יהיה בעל ערך חשוב היות וזו כנראה לא המגיפה האחרונה, במבט לאחור – חווינו את הסארס ועוד תופעות שונות לאורך השנים, מכאן שעלינו להיערך למקרים בהם תהיה התפרצות בסמוך לכנס מתוכנן – היערכות שתאפשר לשמור על קיום אותם אירועים שאנחנו כל כך אוהבים.

אנחנו נפרדים בהרבה אופטימיות עם הבטחה למפגש נוסף ב-ISE2021. ממליצים לכם להיכנס לאתר של AVIXA, שם תוכלו למצוא עדכונים על התעשייה, תובנות, רעיונות וכיוונים חדשים – מגוון ענק של יצרנים, חברות אינטגרציה, יועצים ולקוחות קצה המשתפים ידע זה עם זה במטרה להמשיך ולבנות ולשפר את התעשייה הנפלאה הזו.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG