חווית מציאות מדומה יוצאת דופן תוכל אולי להציל את הקבר של המלכה נפרטארי במצריים. המלכה נפרטארי הייתה אשתו של פרעה רעמסס השני (מלך בין 1279 לפנה"ס ל-1213 לפנה"ס)

הקבר של המלכה המצרית נבנה לפני כ-3,250 שנה וכלל ציורים מרהיבים שיש כאלו המשווים אותם לאלו שנמצאים בקפלה הסיסטינית בוותיקן. הקבר ממוקם בעמק המלכות ליד לוקסור ומצבו עדין מאוד : עבודת השחזור עצמה ארכה כשש שנים וכבר אז האתר סבר מפגעי חיידקים, עובש וריכוזי מלח גבוהים.

בשל מצבו, הקבר פתוח אך ורק לקבוצות קטנות של מבקרים. כמות גדולה יותר הייתה גורמת נזק רב מכיוון שכל פתיחה של האתר מביאה עמה לחות. כיום כל אדם שרוצה להיכנס לקבר צריך לשלם כ-56$. זה אולי לא נשמע הרבה, אבל במצריים מדובר בסכום לא קטן בכלל…

על מנת שיותר אנשים יוכלו להתרשם מהחלק הפנימי של הקבר, חברה בשם Experius VR המתמחה בתיעוד באמצעות מציאות מדומה שלחה למצריים צוות של שלושה אנשים שצילמו אלפי תמונות חופפות של הקבר על מנת לאפשר לאנשים לסייר בו באופן וירטואלי בתלת ממד (משקפי VR משתמשות בשתי תמונות שונות, אחת לכל עין, בדומה לאופן בו מוצגים סרטי תלת ממד בקולנוע).

נכון להיום הסיור הווירטואלי זמין בחינם, אך עובד רק במשקפיים של חברת Vive וניתן להוריד אותו משירות סטים (דורש התקנה של תוכנת סטים עצמה), מהאתר הרשמי של Vive או Curiosity Stream. על פי החברה, בעתיד עשויה להתווסף תמיכה גם במשקפיים של יצרניות אחרות ובראשן המתחרה העיקרית אוקולוס ריפט (כיום בבעלות פייסבוק).

גם אם אין לכם משקפי מציאות מדומה, תוכלו עדיין להתרשם מסרטון שמדגים את החוויה:

 

סיור בירושלים העתיקה של לפני אלפי שנים

כמובן שהקבר של נפרטארי הוא לא האתר ההיסטורי היחיד שהטכנולוגיה מנסה לשחזר, וחברות נוספות עובדות על פיתוחים מתקדמים אפילו יותר שינסו לשחזר את האתרים ההיסטוריים כפי שנראו בשיא תפארתם. חלק מהאפליקציות, כמו אלו של ליטאודמוס האוסטרלית יכולות לעבוד אפילו על סמארטפונים שכוללים משקפי VR פשוטות.

כיום התהליך של שחזור אתרים היסטוריים במציאות מדומה לוקח מספר חודשים בודדים, אך ככל שהטכנולוגיה תתקדם, כך הוא יהפוך להיות קצר יותר וזמין לחלק גדול יותר מן הציבור.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG