מאמר אורח
מאת: אורנה ברקת

יש גבול למה שאפשר לעשות בעזרת עיצוב פנים. הכול מתחיל מהנתונים הבסיסיים של הנכס שבו נמצא המשרד, מיקומו, מראה הבנין, האיזור וכן מנתונים בסיסיים אחרים שלא ניתן יהיה לשנות. כל אלה משפיעים על עיצוב המשרד כמנוע להצלחת העסק שלכם.

רגע לפני שנכנסים למשרד ו"שוברים את הראש" איך לעצב אותו, כדאי לוודא ששכרתם משרד שמתאים לצרכים שלכם: משרד יוקרתי או חלל שאמור לשדר עצמה יצריך תקרה גבוהה העשויה מגבס, כך שניתן יהיה לשדרג את התאורה ואת פתחי האיוורור של המזגנים.

משרד משפחתי או אינטימי לעומת זאת, יכול להיות הרבה יותר ביתי, לשדר חמימות עם תקרות פחות גבוהות. הריהוט, התמונות, השטיחים, התאורה, עיצוב הקירות, המיתוג ולא פחות חשוב: סדר וארגון – כל אלה יתרמו לאופן שבו הלקוחות והעובדים יחשבו על החברה שלכם, מה יהיה החיבור הרגשי שלהם, מה תהיה התפוקה שלהם וכמה ירצו לקנות מכם.

אז לפני שניגשים לעבודה, מנינו עבורכם כמה מהנתונים החשובים למשרד הבא שלכם:

• זהות ומראה חיצוני של הבניין – איך המראה הכללי של הבניין? אילו עסקים פועלים בו? איך נראה הלובי? מה גילו של הבניין?
• גובה התקרה – מה גובה התקרה והאם היא עשוייה מגבס או שמדובר בתקרה מינרלית? גובה התקרה משפיע מאוד על תחושת המרחב ועל האווירה של העסק.
• המיקום והחניה – האם המשרד קרוב למסעדות? ומה לגבי הקרבה לתחנות רכבת ולכבישים עירוניים? האם יש חנייה בבניין לעובדים / ללקוחות? האם יש חניות קרובות?
• גודל המשרד – האם הגודל (נטו) של המשרד מתאים לצרכים? האם יתאים לצרכים שלכם כאשר העסק יגדל בהמשך?
• תמחיר – כמה יעלה שיפוץ הנכס ומי הגורם המשלם?
• אור טבעי – מהי כמות האור הנכנסת למשרד? איך והיכן ממוקמים החלונות בחלל.

 אורנה ברקת – בעלים של סטודיו אורנה ברקת – עיצוב משרד כמנוע להצלחת העסק, 20 שנות ניסיון כמעצבת פנים ומנהלת פרוייקטים בהי-טק, חברה בהנהלת מוזיאון העיצוב בחולון.
www.imagepoint.co.il

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG