האם בקרוב המציאות המדומה תוכל להחליף את משככי הכאבים ואת התלות בהם? אם תשאלו את צוות חדר המיון של בית החולים סיינט ג'וזף בצרפת, התשובה עשויה להיות חיובית: מסתבר שהשימוש בטכנולוגיה החדישה יחסית לא רק מסיח את דעת החולים, אלא גם עשוי להגדיל את סף הכאב שלהם

תרופות ההרגעה ומשככי הכאבים לא עומדים לצאת משימוש, בטח לא במקרי חירום או ניתוחים מורכבים, אבל עבור חולים שצריכים לעבור הליכים פשוטים יותר כמו למשל תפרים או הכנסת קטטר, בהחלט יש למציאות המדומה איך לסייע. 

על פי רדה חואדרה, שמשתתפת בצוות אשר מקדם את הפרויקט בבית החולים, תוכנת המציאות המדומה היא מעין מסע מודרך במהלכו המטופל שומע מוזיקה או מצייר באופנים בלתי שגרתיים. אופציות אחרות הן מסעות לגני זן או פסגות מושלגות. מנהל חדר המיון בבית החולים, אוליבייר גאנזיה, מוסיף כי אין ספק שבעוד 10 שנים טיפול בחולים או אנשים הממתינים לטיפול באמצעות מציאות מדומה יהיה שגרתי לחלוטין.

טיפול דומה בילדים מתבצע בבית החולים לילדים "פאקארד" שבאוניברסיטת סטנפורד במסגרת תכנית מיוחדת הנקראת CHARIOT (ראשי תיבות של הפחתת חרדה בילדים באמצעות חדשנות וטכנולוגיה).

למרות ההתלהבות של צוותי בית החולים, יש מי המביעים ספק ביכולת לשלב את הטכנולוגיות החדשות בבתי החולים הסטנדרטים שלעיתים משוועים לתקציבים, לא רק בשל המחיר הגבוה, אלא גם מכיוון שכל שימוש במכשיר דורש כיול מחדש, אפילו אם מדובר במשקפי מציאות רבודה (Argumanted  Reality) המשמשים את המנתח.  לפיכך, לא בטוח שיהיה קל לשכנע את מי שמתקצב את בתי החולים שהחידושים האלו באמת משתלמים לטווח הארוך.

האם נראה פער נוסף ברפואת עשירים ועניים ? הזמן יגלה

 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG