באמצעות טכנולוגיית "עיצוב אלומה" (Beamforming) אשר מבצעת מיקוד של האותות, ניתן היה לעשות שימוש במיקרופונים מיוחדים על מנת להתמודד עם המשטחים יוצאי הדופן בחדר הישיבות המרכזי באתר ההודי

בוידאו - על פתרון ה Beamforming

כאשר הארכיטקט שתכנן את חדר הישיבות בחר את חומרי הגלם, הוא בחר בחומרים שיוצרים אתגרים אקוסטיים: משטחים מחזירי אור, קירות ותקרות גבס ואף שולחנות מעץ קשה. לפיכך, התקנה קלאסית של מיקרופונים הייתה גורמת להחזרת גלי הקול מן הקירות ויצירת רעש רקע מוגבר.

חברת האינטגרציה המקומית שנבחרה להטמעת ציוד ה-AV , Genesis IT Innovations, הייתה חייבת לחשוב על פתרון שיאפשר לערוך בחדר שיחות וועידה מקומיות ומרוחקות מבלי להתפשר על איכות הצליל ולמרות תנאי האקוסטיקה הלא פשוטים בחדר.

הפתרון שנבחר בסופו של דבר הוא שימוש בשני מיקרופונים מצומדי תקרה ללא מיקרופונים שולחנים כלל. המיקרופונים מסוגלים לעמוד בעומס האקוסטי שנוצר עקב המבנה המיוחד של החדר ולבטל את החזרת קרני הקול. באופן זה המיקרופונים קולטים באופן מיטבי את קולו של כל אחד מן המשתתפים בשיחה אפילו כאשר הם משנים את מיקומם בחדר. כמו כן, ניתן לשלוט בהיגוי של כל קרן בנפרד. כל זאת עם סינון מקסימלי של רעשי הרקע ושמירה על עוצמת קול קבועה.

מעבד האותות אשר הפעיל את המיקרופונים מאחורי הקלעים הוא ה- CONVERGE Pro 840T Signal Processor של ClearOne. את המערכת אשר שולטת בכל המערך ניתן להתקין באופן פשוט ביותר.

בסופו של דבר הפתרון, שהיה אלחוטי לחלוטין, השביע את רצונם של כל המעורבים בדבר. זאת לאחר הכוונון העדין הסופי של הערך שנעשה תוך כדי סיוע של ClearOne.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG