מכירים את ההרגשה שיש לכם כשאתם מבקרים לראשונה במשרדים של חברה כלשהי, חנות, מסעדה ואפילו קולנוע שבחרתם לבלות בו ? הרי הנראות משפיעה ישירות על תחושת הנוכחות שלכם ועל החוויה והדרך שבה תצרבו אותה בתודעה. אם זה נראה ומשדר בלאגן תרשו לעצמכם להתנהג בהתאם. אם זה מכובד ובעל זהות (בלי שום קשר ליוקרה) אתם תכבדו את הסגנון ותתאימו את ההתנהגות שלכם ל"כללי" המקום. אז מה בכל זאת הקשר לחדרי ישיבות ?  

תמונה - depositphotos

חשבתם פעם מה עומד מאחורי התחושה הזו ? נכון ! אנשים. יותר נכון מנהלים, כאלה שמבינים שסביבת עבודה מאפשרת יישום של "שפה" ארגונית שבונות למעשה את הזהות הארגונית. וזה לא נגמר כאן. הרצינות שהעובדים לוקחים את מילוי המשימות שלהם ואפילו הזיקה ותחושת השייכות שלהם נגזרים משני דברים שמתקיימים במקביל; מתודולוגיות ניהול וסביבת עבודה התומכת בהן. במילים פשוטות חדרי הישיבות על כל סגנונותיהם (העיקר שיהיה סגנון) בעלי תפקיד משמעותי בתקשורת הפנים והחוץ ארגונית. 

אנחנו 'מדברים' כאן כבר למעלה מחמש שנים על מגוון נושאים כמו נגנים, מסכים ומקרנים מקצועיים, פודיומים, מצלמות, פתרונות הנדסה שהיריעה קצרה מלהזכיר, אפליקציות, אנשים, פרויקטים ומה לא. כל נושא שייך לתעשיות או לתחומים מסוימים. יש את עולם הרפואה, הביטחון, האירועים והחוויה, המוניציפאלי ועוד. יש גם את זה הארגוני, והוא אחד הדומיננטיים אצלנו. 

הנה העולם יוצא ממשבר הקורונה עם אסטרטגיה או בלי, וחלק מהשחקניות במשק הישראלי מתעוררות לקרקע לא מוכרת. ברור שיש ארגונים המיומנים בעבודה מודרנית שהרי הסביבות בהן הם פועלים בהחלט צעירות ודינאמיות עם עובדים מגניבים שמאכלסים את המשרות הנחשקות, אבל זה כנראה לא 80% מהארגונים הישראלים בעלי ה DNA המקומי. עולם ה"עבודה מרחוק", רחוק מלהיות רלוונטי ללא מעט תעשיות חיות ובועטות בישראל. 

העובדים שאמורים להשיג את המטרות והיעדים שלהם, זקוקים לסביבה מכובדת ומכבדת. מנהלים רבים טועים לחשוב שרק אנשי המכירות מוכרים את הארגון. הימים האלה חלפו מהעולם. כל עובד "קונה" את הארגון כל יום שהוא מופיע לעבודה ו"מוכר" אותו באופן שהוא מבצע את תפקידו. 

חדר ישיבות נעים ומאובזר הוא כלי קריטי בתפיסת הארגון את זהותו. פגישת מכירות מקצועית ושוטפת תתקיים שם, שיתוף ידע, תוכן, העברת מסרים, תכנון, סיעורי מוחות והכל בטמפרטורה המתאימה ביותר.  

מי שזכה לבקר בתערוכה מקצועית בתחום שלנו כמו ה ISE שעוברת ב 2021 לברצלונה ונתן לעצמו צ'אנס להתבונן, ראה בוודאי איך ספקים ולקוחות אירופאיים נפגשים בחדרי ישיבות שנבנו לארבעה ימים בלבד. הרצינות והכבוד לצד קוד לבוש, מוכנות ומקצוענות, פשוט מעוררי קנאה. 

אז נכון. אפשר למכור חברות ענק עם כפכפים בזום. זה הרי קרה. אפשר אפילו לנגן עם ההרכב של הלהקה שלנו "מרחוק" (זה אומר שאין צורך יותר בארגונים?) , אבל רצוי שמנהלי חברות יבינו את הצרכים והתנאים שבהם כדאי לנהל תהליכים עמוקים ומדויקים לאורך זמן. כל עוד שקיימים תהליכי עבודה הכוללים תקשורת בינאישית להטלת משימות, קבלת דיווח, משובים וכו'- יש צורך בכלים תומכים שיסייעו לזה לקרות. חדר ישיבות הוא אחד מהם. 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG