כך אומר יהודה אליאס, בעל חברת אפריל טקליין, שמייצגת באופן בלעדי בארץ את JVC המצטיינת בטכנולוגיות מתקדמות ומצליחות בעולם. אליאס רוכש כבוד לקִדמה, אבל לצד זה שומר על הניחוח הקלאסי כאספן של מכוניות קלאסיות ומערכות אודיו ווידיאו 

צילום - יהודה אליאס

יהודה אליאס, המנכ"ל והבעלים של חברת אפריל טקליין, נמצא בענף משנת 1974. הוא אומנם מוכר קִדמה, וגאה לייצג בארץ באופן בלעדי את חברת JVC, אבל שומר אמונים להיסטוריה. לכן, לצד הידע הרב שיש לו על כל אחד מהרכיבים במערכות העכשוויות, יש לו גם ידע עצום על ההתהוות של המערכות ועל גלגולן לאורך השנים, עד שהגיעו לפיתוחים האחרונים.

אחד מאותם פיתוחים צפוי להיכנס לארץ בקרוב בייבוא בלעדי של אפריל טקליין. מדובר במקרנים ביתיים של JVC בטכנולוגיית שידור של 8K הראשונים מסוגם בעולם. אבל מכיוון שעדיין אין תוכן ב-8K המקרנים יקבלו תוכן של 4K וימירו אותו ל-8K. אפריל טקליין תחל את שיווק סדרת המקרנים החדשה בחודש הבא (דצמבר 2018). 

שחור הוא שחור ולבן הוא לבן

לפני חמש שנים קיבלה חברת אפריל טקליין את הנציגות הבלעדית. אליאס מסביר על הטכנולוגיה של המקרנים בהתלהבות רבה: "חברת JVC מובילה בעולם בטכנולוגית D-ILA -Direct Drive Image Light Amplifier, שאותה פיתחה החברה בשנת 1998 ושהייתה פריצת דרך בעולם המקרנים.

מקרני JVC מתאימים את עצמם לשימושים התובעניים ביותר בעולם; מסימולטורים לטייסים ולטנקיסטים ועד לשימוש בשולחנות ניתוח עבור רופאים והקרנות תלת-ממד וכמובן לקולנוע ביתי. מדובר בטכנולוגיה שמספקת איכות תמונה חדה, מדויקת וקרובה למקור. הצבעים הטבעיים והניגודיות מדהימים – שחור הוא שחור, והלבן הוא לבן ולא Off-White".

צילום - יהודה אליאס

קילומטראג' בענף

אליאס מכיר את הענף למעלה מארבעים שנה. את הצעדים הראשונים שלו בענף האלקטרוניקה הבידורית – אודיו ווידיאו עשה בשנת 1974, במקביל לפריצה הגדולה של חברת JVC לשוק העולמי. "הם הצליחו בזכות שיטת הקלטת וידיאו VHS, שהייתה טובה יותר משיטת הבטא, שבה השתמשה אז חברת סוני. זאת הייתה פריצת דרך מטאורית לשוק". 

באותה שנה הקים אליאס את חברת 'רדיו מרס', והיה הראשון להכניס לארץ את מערכות האזעקה לרכב. "אפשר להגיד שהייתי חלוץ בעניין הזה, כי עד לאותו זמן לא הייתה מודעות לעניין המוגנות של הרכב בכלל". 

בשנת 1994 מכר אליאס את החברה, והקים במקומה את חברת אפריל טקליין. אז גם נוצר לראשונה הקשר שלו לנציגות של JVC, בשלב הראשון למוצרי הרכב בלבד. 

כיום מייצגת החברה את כל מוצרי המותג JVC, ומייצגת גם את חברת אלפיין, ומותגים נוספים, ביניהם יצרנית גלאי הרדאר המובילה בעולם- אסקורט (Escort).

חברת אפריל טקליין שומרת על צביון משפחתי כמעט מלא, מלבד הטכנאים, עובדי החברה הם בני המשפחה. החברה ממוקמת בהרצליה ומתמקדת בייבוא, בשיווק ובשירות. 

בסביבה האהובה עליו (צילום- יהודה אליאס)

כיצד אתם מתגברים על התחרות האדירה שיש היום בשוק?

אליאס: "שוק המסכים נמצא בקשיים אדירים בתחומים שונים. חברת טושיבה, למשל, סגרה את מפעל הטלוויזיות והעבירה את הייצור של המותג לסין. בתחום שלנו זה פחות בולט, אבל עדיין יש תחרות אדירה. הדרך שלנו היא להתאים את מחירי המוצרים למחירים שרווחים בחו"ל, כשהמטרה היא למנוע ייבוא מקביל. אני חושב שהמהלך שעשינו חכם, ועובדה שלמרות שגם בשוק המקרנים יש ירידה בשוק הקולנוע הביתי, עדיין אנחנו מצליחים לשמור על רמה טובה של מכירות". 

אחד העקרונות שאליאס לא מוכן לוותר עליו בחברה הוא השירות. "הלקוח אצלנו לא הולך לאיבוד. תמיד יש למי לפנות, לשאול או להתייעץ. אופי החברה וההיקף שלה גם תורם לזה. אנחנו לא תעשייה, ובזכות זה אנחנו מסוגלים לתת שירות אישי. לקוח קונה מקרן, אנחנו מוודאים שהכל בסדר, שההתקנה נעשתה כמו שצריך, ושהוא שבע רצון.

הפידבק שאנחנו מקבלים מהלקוחות הוא מצוין, בגלל היתרונות של JVC באיכות התמונה. המחירים שלנו אומנם דומים למחירים של המתחרים, אבל אנחנו מציעים איכות תמונה טובה יותר".

צילום - יהודה אליאס

לחברה אין עתיב, אם אין לה עבר

יהודה אליאס נשוי לאיטה, שעובדת איתו בחברה, ויחד יש להם חמישה ילדים, ו-18 נכדים. הם מתגוררים בהרצליה, ובבית מטפח אליאס 'חממה מדהימה של נוסטלגיה'. אחת – אספנות של מערכות ביתיות, והשנייה – אספנות של מכוניות קלאסיות.

במרתף הבית יש לו תערוכה של מערכות, שמציגה את התפתחות מצלמות הווידיאו של JVC, וביניהן מצלמות וידיאו אנלוגיות בטכנולוגית VHS, ומצלמות שיצאו לאחריהן בטכנולוגיית S-VHS , ועד לוידאו הדיגיטלי – DV. 

באוסף של אליאס אפשר למצוא גם את מצלמת הווידיאו הראשונה של JVC, בפורמט הסרטה דיגיטלי ראשון בעולם ה-DV –Digital video.

אליאס החל באספנות המערכות בשנת 1990. "כשראיתי שהחברה שלי מתחילה לתפוס תאוצה ואנחנו מובילים בתחום, החלטתי להתחיל לאסוף, כי דבר אחד תמיד היה ברור לי – 'לחברה אין עתיד אם אין לה עבר'. המוצר הראשון היה בתחום הרכב. זה היה מקלט של חברת אלפיין, שהתקינו בדגמים של למבורגיני קונטאש. ואז הוספתי גרמופונים של JVC  ומשם זה התפתח לעשרות פריטי אוסף שמסודרים אצלי על מדפים במרתף. 

בבית אוהבים את זה. גם חברים ומי שבתחום, מבין ואוהב אלקטרוניקה, לא יכול שלא להתפעל, יש לי במרתף דברים מדהימים".

אליאס חבר במועדון ה-5 ואוסף מכוניות קלאסיות החל משנת 1991. באוסף שלו יש כבר שלוש מכוניות מרצדס קבריולט, ו-2 מודלים של פג'ו שגם הן קבריולט. 

"האוסף הזה הוא בשביל הנשמה. אני אוהב את זה כי המכוניות של פעם שונות, הן גם הרבה יותר יפות מהמכוניות של היום. מעבר לזה הנהיגה שלהן שונה. זאת חוויה אחרת לגמרי".

עידן שלם במרתף (צילום- יהודה אליאס)
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG