אחת המגמות הבולטות לפני פרוץ משבר הקורונה הייתה מעבר משימוש במקרנים או פשרות במסכי LFD (Large Format Displays) בחללים גדולים לפתרונות LED, אותם מסכי ענק המורכבים מלוחיות LED המאפשרות הרכבת פתרון בגדלים ופורמטים שונים המותאמים ככפפה לצרכי הלקוח. שילוט חוץ, שלטי ענק בקניונים ועכשיו גם בחדרי ישיבות וחללים גדולים ואפילו בקולנוע, טכנולוגיית ה LED כאן כדי להישאר, והיצרניות מבינות זאת ונכנסות לשוק בכל הכוח. והקורונה ? את זה היא לא תצליח לשנות.

בניגוד למסך LCD או מקרן, קבלת ההחלטה בכל הנוגע לבחירת פתרון ה-LED המתאים מאתגרת במיוחד, היות והתחרות בשוק עזה ופתרונות אלו נחשבים חדשים יחסית, כך שהידע דל יחסית והניסיון גם לא שופע. על מנת לנסות ולסייע למקבלי ההחלטות, קיימנו ראיון מיוחד עם שי גווילי, מנכ"ל חברת Primeview – יצרנית פתרונות תצוגה בינלאומית, והשגנו ממנו טיפים רבים והרבה סדר שיקל על הבחירה הבאה שלכם.

ארכיטקטורת תחזוקה חדשנית

גוילי: "הבסיס לבחירה של מוצר נכון נובעת מהטכנולוגיה שעומדת מאחוריו. כשמדברים על LED – העיקרון המנחה הוא המרווח בין הפיקסלים (pixel pitch) כדוגמת 1.2 וכדומה, אולם נתון חשוב לא פחות הוא 4.1 שמשמעותו יחס בקר ל-LED (הכוונה היא שישנה בקרה אחת לכל 4 נוריות LED על גבי הלוחית) ה-LED אותו Primeview מייצרת מגיע ביחס של 2.1, כלומר בקרה אחת ל-2 נוריות LED והמשמעות היא שהמוצר אמין יותר לאורך זמן. המרחק בין הפיקסלים חשוב כיוון שהוא משפיע על התמונה אבל הממד נוסף שמשפיע על אמינות הפתרון לאורך זמן הוא ארכיטקטורת הבקר." 

פתרונות ה-LED מורכבים בגדול משלושה רכיבים עיקריים: לוחות ה-LED עליהם מודפסים או מולחמים נורות ה-LED, בקר המערכת הראשי המחובר אליהם בכבלי תקשורת (משתנה מיצרן ליצרן) וספקי המתח. גוילי מתייחס לרכיבים אלו בממד הביזורי החשוב: "כאשר ספקי הכוח והבקרים מופרדים מלוחות ה-LED, כלומר לא נמצאים בצמוד אליהם מאחור, מתקבל יתרון גדול במספר היבטים כדוגמת הטיפול (תחזוקת) במערכת. היות והספק והבקר נמצאים בנפרד מהלוחות, החלפה של אחד מהם נעשית מבלי לגעת במסך עצמו במידת הצורך. 

אנחנו מיישמים את עיקרון הפרדת הרכיבים בסדרת ה-Fusion שלנו ונקודת החוזקה שלה מורגשת במקומות העובדים מסביב לשעון – 24/7, שם גם אם נשרף ספק תתקבל התראה במערכת על ספק שרוף/תקול, אולם האירוע לא יפריע לפעילות הרציפה וכך גם החלפתו: פתיחת ארון הספקים והבקר, החלפת בקר ברמת hot-swap וזהו. האירוע מאחורינו ללא שום הפרעה לאזור התצוגה. 

פתרונות LED הינם פתרונות אמינים ביותר אולם בניתוח התקלות שערכנו, זיהינו כי מרבית התקלות נובעות מספק המתח. כאשר מתרחשת תקלה בקירות LED בהם אין הפרדה בין הספק ללוח, ארכיטקטורה בה מוצב הספק מאחורי הלוח, יש צורך לפרק את הקיר על מנת להגיע לספק התקול. עכשיו דמיינו את הסיוט והלחצים בהשבתה מיותרת בקיר בגודל 200 מטרים רבועים.

 
שי גוילי, מנכ"ל Primeview

בעלות אמיתית על הפתרון

החיבור בין הלוחות האחראי על העברת המידע בפתרונות Primeview (ניהול ובקרה) מתבצע על גבי כבל CAT6, מוריד את התלות ביצרנית ונותן ללקוח יכולת עצמאית להחליף ולשרת בעצמו את פתרון ה- LED. גוילי מדגיש שזו חלק מהאסטרטגיה של Primeview שמורכבת מתפישה לפיה ללקוח חייבת להיות היכולת העצמאית לטפל בפתרונות ה-LED שלו: "Primeview מספקת לוחות LED חליפיים (spare) לאתר הלקוח כך שבמידה וישנה תקלה באחד מלוחות הקיר, ניתן להחליפו ללא כיבוי המסך בזמן קצר ביותר ובאמצעות המגנט המיוחד להסרת האריח ה'בעייתי'. אותו מגנט משמש את הלקוח להתקנת האריח החליפי אשר יזוהה מיידית על ידי המערכת ויציג את חלק התמונה היחסי אותו הוא אמור להציג, תוך כיול צבע ובהירות אוטומטי לפי שאר האריחים. כל מה שנשאר ללקוח הוא לשלוח אלינו את האריח הפגום למעבדה בפתח תקווה, ולקבלו מתוקן בתוך יום. השירות המקומי שלנו הוא עוד יתרון של Primeview לתת מענה שלם לצד חמש שנות האחריות אותם מקבל הלקוח."

"חשוב לאפשר ליישומים שונים לעבוד בצורה חלקה ובמינימום התאמות, אם בכלל. יש לנו ביקוש עצום לקירות LED ביחס של 32:9 ולמסכי LED זהים בעלי רזולוציות שונות החל מ-2K ועד ל-8K. מסכי LED זהים בצורה ובגודל אולם בעלי רזולוציות שונות המאפשרות שמירה על אחידות, התאמה ליישום ספציפי ולתקציב. היישום המעניין יותר בתחום שיחות הווידאו הוא מסכי ה-LED ביחס 32:9, אנחנו מדמים שני מסכים צמודים זה לזה ברזולוציות 16:9, מה שמאפשר לראות פריסת משתתפים מלאה במקום על גבי מסך אחד. יתרון נוסף הוא שאם מכניסים כמות גדולה של אנשים לאודיטוריום, כמובן לפי ההנחיות, חווית הווידאו נשמרת ונמשכת." 

על מנת לסבר את האוזן, מדובר בגדלים של 110, 138, 165, 220 אינץ' כפולים ברוחבם להשגת יחס של 32:9.  באופן אישי אני דווקא רואה את זה כמגמה שתתחיל כפועל יוצא מהמשבר הנוכחי ותלווה אותנו גם בהמשך. 

 
ביקור באתר של פריים ויו הוא חובה לכל מי שנמצא לקראת הפרויקט הבא (תמונה - אתר Primeview)

אינטגרציות ייחודיות

גוילי: "כל המסכים הללו מיוצרים כמוצר מדף של Primeview והמשמעות היא אמינות וקלות תחזוקה לאורך זמן, דבר שאנחנו מצטיינים בו. אבל אנחנו רוצים לתת ערך מוסף ללקוח הסופי ולכן יצרנו שיתופי פעולה עם חברות שונות כדוגמת Mersive – יצרנית בתחום השיתוף האלחוטי, אשר מאפשרת בין היתר גם ביצוע של שיחות Zoom. הטכנולוגיה של Mersive מוטמעת בפתרונות שלנו ומאפשרת ללקוח הקצה להשיג ליבה גמישה וחזקה אותה הוא רואה כמוצר מדף והיא אכן כזו."

אז מה כדאי לנו לוודא לפני שאנחנו מצטיידים בפתרון ה LED הבא שלנו ?

– יתרון לבקר LED בעל יחס נמוך כמה שיותר לכמות פיקסלים

– הימצאות הספקים והבקר בנפרד מלוחות ה-LED מאפשרים שטח תפעול ושטח תחזוקה

– אחריות ארוכת שנים 

– מעבדה מקומית עם שירות מקצועי ומהיר

– תפעול ותחזוקה פשוטים ועצמאיים – המפתח לטיפול יעיל ונטול תלות ביצרנית

– קבלת אריחי רזרווה מאותה מנת ייצור 

– גמישות מקסימלית באמצעות אינטגרציות מובנות המשרתות את פעילות הארגון 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG