בבלוג של חברת Crestron מצוטט מייקל דיבלה (Michael DiBella), מנהל שיווק של חטיבת הפתרונות לשוק העסקי בחברה, כשהוא מסביר על מה זה בכלל 8K, על כיוונים שונים שהרזולוציה תביא לתעשייה והיכן ככל הנראה נראה אותה ממומשת קודם. דיבלה מציין כי הפוטנציאל ברזולוציית 8K החל להשפיע כבר לפני יותר מעשור בהקשר של צילום קולנוע,  אולם לשיטתו הפוטנציאל גדול בהרבה והוא יכול להשפיע בצורה משמעותית בתחום השילוט הדיגיטלי. דוגמה למימוש כזה  נוכל לראות באינפוקום 2022 בביתן Crestron.

רונן ברוקשטיין - מנכ"ל Crestron ישראל (תמונה - מערכת AVM)

מעבר למקור

דיבלה מציין כי באינפוקום הקרוב יוצג יישום של AV Over IP המבוסס תוכנה עם תמיכה ברזולוציית 8K על גבי ארבעה מסכים גדולים. הדגמה זו היא למעשה הצצה מוקדמת אל הכיוון אליו הטכנולוגיה צועדת לדעתה של Crestron. דיבלה מוסיף כי לדעתו נראה רזולוציות 8K ביישומי השילוט הדיגיטלי תחילה, מאחר וזהו תחום המושתת על יצירת חוויה ויזואלית על מסכים גדולים בהם האפקט של הרזולוציה הגבוהה ועושר הצבעים משמעותי. 

 

ומה השלב הבא ?

אם צוין כי יישומי שילוט דיגיטלי יהיו הראשונים להציג תכני 8K בצורה רחבה, ההמשך, לדברי דיבלה, יהיה כניסה הדרגתית לארגונים דווקא בחדרי הרצאות, הדרכה ואודיטוריומים, שם השפעת הרזולוציה משמעותית בדרך בה הקהל קולט את התכנים. מצגת או סרטון הדרכה בעלי עומק חזותי ניכר ייקלטו בצורה טובה יותר ולאורך זמן מאשר תוכן ברזולוציה נמוכה. אולי דווקא דוגמה מעולם הסטרימינג הביתי ממחישה זאת באופן הטוב ביותר: תקציבי ההפקה גדלים בקרב חברות כמו דיסני, נטפליקס ועוד כאשר הדגש ניתן על איכות התמונה הגבוהה ביותר. אם אנחנו כקהל צופים בתכנים ברזולוציות גבוהות, לא מן הנמנע שנרצה לפגוש את אותן רזולוציות גם בחללי העבודה שלנו.

 

רונן ברוקשטיין, מנכ"ל  Crestron ישראל מסר כי מאז ומתמיד Crestron הייתה ראשונה באימוץ חדשנות והפצתה, דוגמה בולטת היא סדרת ה-DM (Digital Media) שראתה אור בשנת 2008 ותוכננה כך שניתן יהיה להעביר באמצעותה רזולוציית 4K. ברוקשטיין מוסיף כי בביתן סוני באינפוקום לפני מספר שנים הוצגה רזולוציית 8K על גבי מסך לד ענק, כאשר ניתוב והעברת האותות נעשה באמצעות טכנולוגיה של Crestron. כיום אפליקציות שתומכות ב8K נראות רלוונטיות יותר ואנו צפויים לראות יותר מסכים התומכים ברזולוציה הזו גם מחוץ לשוק הביתי. Crestron כמו תמיד כבר ערוכה עם הפתרונות שיאפשרו העברת וידיאו אל אותן תצוגות, המשיך ברוקשטיין. 

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG