תארו לכם משקפת טכנולוגית שהולכת אתכם לכל מקום, כמו השעון למשל, ומצליחה לעדכן אתכם בזמן אמת אודות מידע חיוני או קריטי כמו מזג האוויר, חדשות, מבצעים, אטרקציות וכמובן מידע מהרשתות החברתיות

לא, זה אינו פרק בסדרת מדע בדיוני, חיזוי העתיד או טרנד חולף. זה עולם המציאות הרבודה והמדומה שהולך ותופס את מקומו בכל זירה.

אז מה ההבדל בין מציאות רבודה למציאות מדומה, וכיצד הטכנולוגיות הללו עומדות להשפיע על השיווק, החינוך או עולם ההשקעות?

 

מציאות מדומה מול מציאות רבודה- לא שני צדדים של אותו מטבע

רבים נוטים לחשוב שמציאות מדומה ומציאות רבודה הם שני צדדים של אותו מטבע, הרי אחרי הכל מדובר בשני מאפיינים שקורצו מאותו רעיון; להביא מימד נוסף למציאות הממשית שלנו, מימד עשיר בערך אינפורמטיבי, כזה שיסייע לנו לקבל החלטות עם הפעלת חושים נוספים ובצורה אינטואיטיבית. 

המציאות המדומה מתייחסת לעולם מדומיין, שיכול לקבל העצמה בזכות סביבה ממשית,  לדוגמא: מותג רכבים יוקרתי שמצליח להמחיש את ביצועי רכב ה 4X4 שלו בתוך ארגז חול באמצעות סימולטור (עיין ערך אאודי). המציאות הרבודה מחברת בין העולם הדיגיטלי לעולם הממשי בזכות תמונות ואייקונים המשתלבים בסביבה הממשית, ואף הופכים לחלק ממנה. המשקפות של גוגל, סמסונג פייסבוק, והמשקפיים המשולבים (AR & VR) של Apple n מצליחים להמחיש היטב את הרעיון שמאחורי הפיתוח. שתי הטכנולוגיות הללו יחד, מצליחות להמחיש באופן רחב יותר את המציאות (האמיתית) ואף להעצים אותה. 

 

הלמידה הופכת לתהליך מוחשי יותר

אומרים שביה"ס הטוב ביותר הוא ביה"ס של החיים. עולם המציאות המדומה והרבודה, מצליח ליצור אדפטציה בין המציאות לדמיון. שילוב של מציאות מדומה ורבודה בעולם החינוך בא לידי ביטוי בזכות מצלמות ה 360 אשר מצליחות לשקף מימד עמוק יותר של מערכי שיעור בזכות צילומים רחבים, סרטונים ועוד, כך שהלמידה הופכת לחווייתית יותר ומאפשרת יצירת סביבת למידה אינטראקטיבית, המתקיימת בתוך זירה ממשית (כיתה) אך מצליחה לייצר מעורבות ועניין גבוהים יותר. 

מציאות מדומה ורבודה בעולם השיווק

הלקוחות שלנו מתוחכמים ומבינים זה מכבר, שהזמן שלהם שווה כסף, והתפקיד של המותגים הוא לספק עבורם תוכן אטרקטיבי, כזה שיגרום להם לא רק לרכוש מהם, אלא גם להמליץ ולחשוף אותם למעגלים החברתיים שלהם. אם עד כה, הערוצים הדיגיטליים והטכנולוגיים הצליחו להשפיע על חוש השמיעה והראיה שלנו, הרי שכיום מטרת המסר היא ליצור חוויה שעוטפת את החושים ומאפשרת חשיפה עמוקה יותר, מרגשת וסוחפת. המשימה של המפרסמים המובילים כיום היא לחבר את הלקוחות למותג ולהפוך אותם לסוכנים האותנטיים ביותר שלו, גם אם לא ביצעו רכישה בפועל. 

את הסנוניות הראשונות ליישום אנו רואים בתעשיות הרכב ובתעשיות האופנה, המשלבות בין ערוצים דיגיטליים מול מרחבים מסחריים פיזיים תוך שימוש במסכים אינטראקטיביים במרחבים ציבוריים הומים, אשר תפקידם "לתווך" את המסר לקהל ולהעניק מימד אינפורמטיבי ורב ערך. 

AV ו AR הן טכנולוגיות המחר שלנו ועם תחזית שוק של כ 20 מיליארד דולר ב 2020, נראה כי ההשקעה בחברות סטארט-אפ בתחום הן הדבר הלוהט היום. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG