כילדים שיחקנו במשחק שנקרא 'ים-יבשה', זה היה הרבה לפני שהמסכים הפכו כל כך דומיננטיים בחיים של כולנו. בשנתיים האחרונות זה הפך עבורי משחק שבו המילה 'יבשה' מאפשרת התנהלות רגילה ו'ים' אומר שאנחנו באמצע טירוף גל נוסף ודברים ימשיכו להשתנות.

דיויד לבוסקס. תמונה - AVIXA
מטבע הדברים הגלים הללו משפיעים על דברים נוספים גם בתעשיית ה Pro-AV, כאשר המהותיים שבהם הן אותן תערוכות ענק בעלות ערך שקשה לכמת. AVIXA, הגוף אשר מוביל את התעשייה, חי ונושם אירועים חיים באמצעותם הוא מתקשר את הסטנדרטים, המחקרים ובעיקר מחבר בין אנשי הקהילה המדהימה הזו, נאלץ לדחות את תערוכת ה ISE שתוכננה לפברואר 2022 בברצלונה לחודש מאי.
פניתי לדיויד לבוסקס (David Labuskes), מנכ"ל AVIXA, עם שלוש שאלות ממוקדות כדי להבין איך גוף בקאליבר הזה מתמודד עם מציאות כ"כ מורכבת שהביאה המגיפה העולמית.

לאור הגל החמישי ואלה שקדמו לו - איזו אסטרטגיה פיתחה AVIXA על מנת לשמר את האירועים החיים שכל כך נחוצים לתעשיית ה AV?

דיויד משיב: "לאורך בשנתיים האחרונות התמודדה AVIXA עם אתגרים רבים באופן פנימי וחיצוני. זה כמובן מתחיל מאותה דאגה לבריאות אנשי הצוות שלנו לצד חזרה לסביבת המשרדים והשינוי הדיגיטלי העצום שהמגיפה האיצה, ועד ליצירת חלופות כדוגמת מפגשים וירטואליים עם הלקוחות שלנו שבריאותם ובריאות הציבור כמובן חשובות ביותר. למדנו שההצגה האמיתית חייבת להימשך ודחיות או ביטולים אינם הדבר הגרוע ביותר בחשיבותו בתערוכות בהן מעורבת השתתפות פיזית

"בזמן שבהיבטים עסקיים רבים נעשו התאמות, ובכך בחלק מהמקרים אף הביאו לשגשוג בתקופת המגיפה, עדיין לא נמצא תחליף לאווירה, להתרגשות ולתועלות שיש במפגש הפיזי. אותה אינטראקציה של המולת אנשי התעשייה השמחים להיפגש יחד עם ההזדמנות להיחשף לפתרונות ומוצרים חדשים ולחוות אותם באופן בלתי אמצעי, וזה עוד לפני שמדברים על מפגשי הנטוורקינג המתואמים מראש או אלה הנוצרים מעצם הנוכחות- אין תחליף לתערוכות הללו ולאווירה שיש בהן.

"לא מדובר בחזרה לדברים כפי שהיו טרום המגיפה. אם נודה באמת, היבטים רבים בחיינו השתנו ללא היכר. כעת אנו מתמקדים בלדמיין את העתיד ואין תעשייה שיכולה לדמיין את הסביבה הפיזית והדיגיטלית טוב יותר מתעשייה ה-Pro AV. אנחנו נמשיך לחוות קשיים ואתגרים אבל נמצא דרכים להתמודד איתם ואנחנו מצפים ונרגשים לקראת המפגש עם אנשי התעשייה, היצרנים וכמובן המבקרים שרוצים להגיע ולהיפגש ב-ISE 2022."

ייקח קצת זמן עד שנראה מחזות כמו אלה - תמונה - מערכת AVM

אילו השפעות יוצרים גלי המגיפה על צורת העבודה שלנו? האם לדעתך היה על ארגונים להסתגל כבר בשלב הזה?

"המגיפה לימדה אותנו ששינויים הם דבר בלתי נמנע וכמובן שגם אנחנו ב-AVIXA למדנו להשתנות ולהסתגל. רבים מחברי הארגון למדו כיצד לחשוב מחדש על השיווק וכן על ההשקות, ואנחנו גאים לומר כי AVIXA והיצע התערוכות שלה נותרו יציבים כמימוש פיזי מרכזי של תעשיית ה-Pro AV.

"לומר כי ארגונים היו 'צריכים להסתגל עד כה' אולי נשמע מעט חסר הגינות אולם ישנה תקווה שנעבור למצב למידה מתמיד- מהעובדים שלנו, מהלקוחות שלנו וכמובן האחד מהשני. תחום ה-AV מבוסס על חדשנות ואני יודע שנמשיך לפתח את החוויות סביבנו". 

אילו השפעות על תעשיית ה-AV/UC אתם חושבים שנראה בשנתיים הקרובות?

"על פי המידע הרבעוני שנאסף ממחקרי השוק אנו ממשיכים לראות התאוששות חזקה בהיבט של דרישה למוצרי ושירותי AV על ידי לקוחות, התאוששות שאנו צופים שתימשך ב-2022 ומעבר לה, גם אם קיימים משתנים ואתגרים לאורך הדרך. חלק מהתאוששות הצמיחה נובע מהסתגלות מתמשכת לפעילויות מרוחקות, אולם את רובה ניתן לייחס מהחזרה לעבודה פנים אל פנים. אנו מבססים קביעה זו על סמך נתוני צמיחה בנסיעות ורכישות בחנויות (פיזיות) בסוף 2021. 

"התערוכות הן דוגמא לכך שבעוד אנו מושפעים מווריאנטים חדשים, אנחנו מקיימים השנה תערוכות בהן אנשים נפגשים פנים אל פנים, משהו שלא נעשה ב-2021. עם זאת, אנו צופים כי ההתאוששות עלולה לקחת זמן ולמעשה אנחנו צופים כי צמיחה אמיתית, מעבר לתוצאות השיא של 2019, תתרחש ברחבי העולם בשנת 2023."

על פי נתוני המבקרים ב-CES2022 שהסתיימה לאחרונה, נראה שיש גיבוי לדברים והרי אם יגיעו רק כמחצית מהמבקרים של אותן תערוכות עמוסות, מדובר יהיה בתחילתה של חזרה לשפיות גם אם המציאות דינאמית, היברידית ובעיקר מאתגרת.
ניפגש במאי. 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG