גיל צפריר, ראש תחום מולטימדיה בעיריית ת"א
גיל צפריר, ראש תחום מולטימדיה בעיריית ת"א

עיריית ת"א פרסמה בתאריך 26.2.2017 מכרז פומבי לאספקת ותחזוקת ציוד ומערכות מולטימדיה אשר נחשב למכרז הגדול ביותר בתחום המולטימדיה במגזר המוניציפלי בישראל עד כה. לרגל חשיבות המכרז לעולם ה-AV הארגוני והמוניציפלי בישראל, פנינו עם מספר שאלות למר גיל צפריר, ראש תחום מולטימדיה בעיריית ת"א – יפו.

מהי מטרתו הכללית של המכרז?

המכרז נועד לאפשר לתחום המולטימדיה באגף מחשוב ומערכות מידע בעיריית תל אביב-יפו, לספק מענה מהיר, איכותי ומקצועי לפרויקטים הנוכחיים והעתידיים בתחום המולטימדיה במתקנים עירוניים, וכן לאפשר תחזוקה ברמה גבוהה לפרויקטים שכבר מיושמים בתחום המולטימדיה בעירייה.  מכרז המולטימדיה, או בשמו המלא " מכרז לאספקת ותחזוקת ציוד מערכות מולטימדיה" פורסם בתאריך 26/02/2017 והוא עורר עניין רב בקרב החברות העוסקות בתחום.

כמה חברות השתתפו בכנס הספקים?

לכנס הספקים שנערך בתאריך 28/02/2017, הגיעו לא פחות מאשר 16 נציגי חברות העוסקות בתחום, ונרשם ביקוש גבוה מצידן להשתתפות במכרז.
למכרז עצמו יהיו שני זוכים, דבר שיאפשר מענה מהיר לפרויקטים עתידיים כמו גם למענה מהיר לתקלות וביצוע אחזקה ותחזוקה מקיפה למערכי המולטימדיה בעירייה.

עיריית ת"א מציבה רף סטנדרטים גבוה לגורמים המתחרים במכרז, על סמך מה נקבע רף זה והאם ניתן לומר שעיריית ת"א קובעת סטנדרט הלכה למעשה?

אנו תמיד שואפים לתת ללקוחותינו את המענה הטוב ביותר האפשרי, עם זאת חשוב לציין כי העירייה היא גוף ציבורי, וככזה נדרשת לביקורת ציבורית ולכן הפתרונות הם לא "הטוב ביותר" אלא המתאים ביותר לצרכים במגבלות התקציב הציבורי. סטנדרטים גבוהים, בין בחומרה ובציוד ובין בביצוע פרויקטים ויישומם, הם מבחינת כורח מציאות במרחב הטכנולוגי שבו אנו פועלים.  הלקוחות דורשים מענה טכנולוגי מתקדם, ובו בזמן תפעול אינטואיטיבי של מערכות מתקדמות בתחום ה – AV, ואנו, כזרוע הטכנולוגית של עיריית תל אביב-יפו, מחויבים לסטנדרטים הגבוהים ביותר האפשריים, על מנת לספק את הדרישות הללו.

לאילו אתרים עירוניים מיועד הפרויקט?   

המכרז לא עוסק באתר זה או אחר, אלא במתן מענה כולל לצרכי העירייה הכוללים בתחום. במהלך השנים האחרונות השלמנו ביצוע של פרוייקטי מולטימדיה רבים, ובין היתר מטרת המכרז הינה לאפשר ייזום פרויקטים חדשים בתחום, וכן ביצוע תחזוקה ברמה גבוהה לכלל האתרים שבהם הקמנו מערכי מולטימדיה מתקדמים.

מה החשיבות שעיריית ת"א מייחסת לפרויקטים כגון אלה?

תחום המולטימדיה, כתחום טכנולוגי לכל דבר ועניין, תפס תאוצה אדירה במהלך השנים האחרונות, ונפח הפעילות בתחום הולך וגובר.  במקביל התחום כולו הולך ומתכנס אל תוך עולם ה – IT כאשר התפיסה היא שהכול היום מבוסס על IP  ומתחבר אל תוך רשת המחשוב הארגונית ותשתיות התקשורת הארגוניות.  אנו באגף מחשוב ומערכות מידע זיהינו את המגמה, ונערכנו למתן מענה לדרישות הלקוחות מהתחום הטכנולוגי החדש.  כך למשל, כשזיהינו פער בידע יזמנו קורס ייחודי וראשון מסוגו בישראל ליועצי מולטימדיה לארגונים, שאליו הוצאנו מנהלי פרויקטים ומנהלי מחלקות מאגף המחשוב, מתוך מטרה להביא את הידע הטכנולוגי  אל תוך הארגון.

זאת ועוד, במהלך השנה האחרונה קלטנו עובדים המתמחים בתחום המולטימדיה, יצרנו קשרי עבודה וידע עם יצרני ציוד וחומרה מובילים בעולם, ואנו נוכחים בכל כנס מקצועי בתחום.  המכרז, שנכתב במאמץ של למעלה משנה, מביא בחשבון את כל האמור מעלה, ומייצג את מכלול הידע שנצבר עד כה בביצוע ויישום מערכות מולטימדיה בעירייה, תוך חיזוי עתידי למתן מענה לדרישות ולצרכים העירוניים.

מה הערך המוסף שעיריית תל אביב ותושבי העיר צפויים להניב מהפרויקט?

בראש ובראשונה, מתן מענה מהיר לפרויקטים חדשים וקיצור זמני ההמתנה של הלקוחות לפריסה ויישום מערכות המולטימדיה, תוך הוזלה משמעותית בסעיף התקציבי וזאת מבלי לפגוע באיכות ובסטנדרטים הגבוהים שהצבנו בפרויקטים הקודמים.  מטרה נוספת, אך לא פחות חשובה, היא לייעל את תהליכי התחזוקה ואחזקת ציוד המולטימדיה במרחבים העירוניים.

תפקיד מערכות המולטימדיה במרחב הציבורי הינה להעביר את המידע באופן ברור, אינטואיטיבי ואינטראקטיבי לקהל הלקוחות (התושבים). כך לדוגמא, החלפנו לאחרונה את מסכי מרכז השרות העירוני במסכי מידע גדולים ובהירים יותר, המתאימים לתנאי התאורה הטבעית הקיימת במקום.  בקומות בניין העירייה התקנו מערכת שילוט דיגיטלית מתקדמת, ואנו בשלבי אפיון להתקנת מערכות שילוט דיגיטלי באתרים עירוניים אחרים. בנוסף, על הפרק נמצא פרויקט מערכת התמצאות עירונית דיגיטלית בעלת ממשק לטלפונים הסלולריים, פרויקט ספריית בית אריאלה, על מסכי המידע, הסלון העירוני, וספריית המוסיקה שבו,  וכן פרויקטים נוספים שכבר "נמצאים בקנה".  מערכות המולטימדיה מסייעות ליישם את המדיניות העירונית ולפיה המתקנים העירוניים אינם נחלת עובדי העירייה אלא שייכים לתושבי העיר.
כך למשל, בכל יום שלישי במסגרת "שלישי זהב"  – מועדון פתוח לגיל הזהב בבניין העירייה – מערכת המולטימדיה שבשעות הבוקר מעבירה מידע של ניהול תורים ומוקדי שרות, משנה את פניה ומעבירה תכני אודיו ווידאו המתאימים לגיל הזהב.

 האם המכרז הינו חלק מתכנית אסטרטגית גדולה יותר? אם כן מה המטרה ולמה כדאי לנו לצפות?

לא בכדי זכתה עיריית תל אביב-יפו בתואר "העיר החכמה ביותר בעולם", בין אם זה בחמ"ל העירוני, האמון על טיפול ומענה למצבי חירום, בין אם במשל"ט סל"ע, האמון על הביטחון של תושבי העיר, בחדרי הדיונים, באולמות הרב תכליתיים, במערך השירות לתושב ובמוקדי השרות, מערכות המולטימדיה מהוות נדבך חשוב וקריטי בהעברת והצגת המידע למקבלי ההחלטות. התפקיד שלנו, כתחום מולטימדיה, הוא לדאוג שהמערכות הקיימות יעבדו באופן רציף וללא תקלות, ומצד שני, לפתח מערכות טכנולוגיות חדשות שיענו על דרישות הלקוחות, וייעלו את תהליכי העבודה העירוניים, תוך עמידה בלוחות זמנים ובגבולות התקציב. אנו, באגף המחשוב ומערכות מידע, הופכים את החזון הטכנולוגי למציאות, ויוצקים משמעות חדשה למושג "עיר חכמה" . וכן … יש בהחלט למה לצפות.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG