בפורמולה 1 הספורט שבו כל חלקיק שנייה קובע, מערכת ניתוח הנתונים בזמן אמת עושה את ההבדל בין הפסד לניצחון

לצופה מן הצד הכנת מכונית הפורמולה 1 למרוץ הבא עשויה להיראות פשוטה, אך לאורך העונה מגיעות המכוניות לקצה גבול היכולת במגוון מסלולים שונים בעלי זוויות, עיקולים ונקודות פריצה שונות.  

במהלך הימים שבין מרוץ למרוץ עשויה מכונית הפורמולה 1 לעבור לא פחות מאלף שינויים בעיצוב, כולל תהליכי הסימולציה. הייצור והבדיקה שכל אחד מהם דורש מאות שעות עיבוד ממוחשב.

על מנת להתגבר על האתגרים הרבים, בחרה קבוצת המחקר והפיתוח של "אסטון מרטין רדבול" המונה לא פחות מ-850 איש, את הפתרון של Hewlett Packard Enterprise, הזרוע הארגונית של HP. הפתרון מאפשר לנתח לא פחות מ-7,500 עיצובים ייחודים במכונית. אם אחד מהם לא מתפקד באופן האופטימלי ביותר, המידע הרלוונטי נשלח חזרה לצוות נדרש לקריאטיביות מעבר למילוי משימה טכנית- שילוב מושלם של פעילות אנושית וממוחשבת. 

 

כל מרוץ פורמולה 1 הוא מרוץ להכנת המרוץ הבא

הפתרון הדינאמי של HPE מאפשר הסרת חלקים והחלפת מודולים ("אפליקציות") בזמן אמת. אחת המערכות המרכזיות שתפקידה לעבד את המידע שנשלח בזמן אמת בעת המרוץ, במסגרת הכנות פורמולה 1 למרוץ הבא, היא ה HPE Synergy. מערכת זו מתבססת על עיצוב באמצעות מחשב (CAD) להדמיה של גרסאות האבטיפוס לרכיבים השונים וניהול מחזור החיים של המוצר (PLM) תוך כדי שימוש במסדי נתונים של אורקל.

המאפיינים ההידרודינמיים של המכונית מחושבים באמצעות מודול נפרד בשם Computational Fluid Dynamics (CFD) המתבסס על שתי מערכות נוספות:

  • HPE Moonshot
  • HPE SimpliVity

מדובר במודול חישובי מורכב במיוחד הדורש עומס עבודה גבוה ועושה שימוש בשתי תתי מערכות נפרדות, כל אחת עם מערכת הפעלה משלה. ללא HPE SimpliVity, צוות המהנדסים לא היה יכול לעשות שימוש כה מהיר בסביבת העבודה הווירטואלית שהוא זקוק לה על מנת ליצור את האילוסטרציות העיצוביות הנחוצות.

מערכת נוספת המעורבת בתהליך נקראת HPE InfoSight. תפקידה הוא לחזות תקלות לפני שהן מתרחשות באמצעות שימוש באנליזה מתקדמת ובכך לאפשר את היעילות והזמינות המקסימלית.

מנצחים בפורמולה 1
מנצחים בפורמולה 1 עם פלטפורמת הדאטה של HPE תמונה - יוטיוב HPE

יורדים לשטח

עם כל הכבוד לסימולציות ממוחשבות, תנאי השטח בפורמולה 1 הם הדבר האמיתי ולשם כך בדיוק נדרשות מנהרות הרוח. ספקית פתרונות המחשוב המובילה מביאה למסלול מערכת נפרדת בשם HPE Nimble Storage אשר מסוגלת לאחסן ולשלוף במהירות גבוהה במיוחד תמונות ומידע בנפחים גדולים.

העיצובים אשר נבחרים לייצור בקנה מידה מלא, מוצבים על המסלול ושולחים מידע נוסף למפעל של אסטון מילר במילטון קינס שבאנגליה. במפעל נעשה שימוש בפתרון שהוא פרי משותף של HPE ו Nvidia אשר כולל מעבדים גרפים חזקים ותפקידו לבצע אופטימיזציה (נוספת) לכיוונון המכונית. 

 

מאפס למאה על מסלול העיבוד

המערכות המעורבות בפתרון מסוגלות לעבד נפחי עבודה עצומים למדידת נתונים קריטיים בזמן הקצר ביותר במטרה לאפשר את קבלת ההחלטות המיטבית. עם סיום המרוץ ואיסוף הנתונים מתחיל (שוב) המרוץ נגד השעון לקראת המרוץ הבא.  

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG