כ 150 אורחים נפגשו שוב, והפעם בחלל הפתוח של מתחם CityZone בתל אביב, לכנס בנושא חדשנות מולטימדיה בעידן העיר החכמה, שנערך על ידי המרכז למצוינות מולטימדיה מטעם הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל. יורם אלדר, מנכ"ל הלשכה, ציין כי מדובר באירוע מתקדם מסוגו, אחד מאירועים רבים שהלשכה עורכת בכל שנה, וקרא לאנשי ההייטק בכלל ותעשיית ה-AV בפרט להצטרף לפעילות

יורם אלדר
יורם אלדר, מנכ"ל הלשכה לטכנולוגיות מידע (תמונה - סוד צלמים)

הכנס נערך בחסות החברות קרמר אלקטרוניקה, ענקית רכיבי ה-AV הישראלית, אשר נוסדה ומנוהלת על ידי ד"ר יוסי קרמר, ואיסטרוניקס, שהינה חברת הפצה מובילה, שהציגה בחדרי הישיבות של המתחם את מקרני Canon ומסכי Philips, אותם היא משווקת בישראל. 

את הכנס פתח גילי צוקרמן, מנהל יחידת מערכות טכנולוגיות בעיריית תל אביב אשר משמש גם כמנהל המרכז לחדשנות ומצוינות מולטימדיה בהתנדבות, יחד עם סגניו חזי בן יעקב ופאר כתר. צוקרמן בירך את העוסקים במלאכה והקרין לבאי הכנס סרט העוסק בחזון עיר העתיד מזוויות מולטימדיה שונות, תוך הנחת החזון שבעתיד תל אביב תהפוך לעיר מתקדמת ועתידנית אשר תיישם את מערך המולטימדיה המתקדם מסוגו, כמובילה בעידן עיר חכמה.

ליאורה שכטר, מנהלת אגף המחשוב בעיריית תל אביב, המשיכה בהרצאה והראתה איך העיר מאמצת טכנולוגיות ומוצאת דרכים חדשות לשפר בעזרתן את שירותיה לתושבים. בין היתר הזכירה שכטר את אפליקציית דיגיתל, שהופכת בהדרגה למרכז השירות של העירייה, עם יכולות שמתחילות מדיווח על מפגעים למוקד 106 בליווי צילום, דרך הגשת טפסים לקבלת רישיונות שונים (מבנייה ועד חניה) ועד לקבלת עדכונים מותאמים אישית על אירועים והנחות רלוונטיים המתקיימים בעיר, עדכונים על רישום לגנים ובתי ספר למשפחות בעלות ילדים בגילים המתאימים, ומשאלים שכונתיים לבירור סדר העדיפויות לשיפוץ ושיפור שכונות.

ליאורה שכטר, מנהלת אגף המחשוב בעיריית תל-אביב (תמונה - סוד צלמים)
גילי צוקרמן, מנהל יחידת מערכות טכנולוגיות בעיריית תל אביב (תמונה - סוד צלמים)

אחת הדרכים בהן העירייה משפרת את שירותיה היא הפעלת מתחם City Zone. מנהל המתחם, גבי קמינסקי, סיפר כי מדובר בשותפות בין עיריית תל אביב, אוניברסיטת תל אביב, פארק עתידים שבו ממוקם המתחם, אלפי הסטארטאפים הפעילים בתל אביב ובערי המטרופולין שלה וחברות פרטיות רבות. יזמים בעלי רעיונות לשיפור עירוני, וחוקרים המנסים לחקור תופעות עירוניות באוניברסיטה, יכולים בעזרת השותפות הזו להשתמש ברחובות תל אביב כשדה ניסוי, כאשר המטרה היא שהרעיונות יבשילו לשירותים עירוניים חדשים שייצאו מתחומי תל אביב לערים נוספות בישראל ובעולם. שירותים אשר ישפרו את איכות החיים של תושביהן. 

גבי קמינסקי
גבי קמינסקי, מנהל מתחם City Zone (תמונה - סוד צלמים)
אייל רונן
אייל רונן, סמנכ"ל מוצרים בקרמר אלקטרוניקה (תמונה - סוד צלמים)

אייל רונן, סמנכ"ל מוצרים בקרמר, סיפר על המגמות העיקרית בשוק ה-AV וכיצד החברה הישראלית הוותיקה התאימה את עצמה אליהן. רונן התחיל מהשינוי בתרבות הפגישות; ממעט פגישות מרובות משתתפים לריבוי פגישות קטנות יותר. התפתחות שהביאה לידי כך שבכל אתר ארגוני יש יותר חדרי ישיבות ו-huddle spaces, בגדלים קטנים יותר, כאשר כל אחד מהם זקוק לכמות מינימאלית של חומרה שתאפשר לנהל פגישות בזמינות ויעילות מרובות.

שינוי דרמטי נוסף בתעשייה הוא המעבר מתשתית AV מבוססת כבלים ייעודיים להעברת AV על גבי הרשת הארגונית- AVoIP. המעבר הזה שינה את תעשיית החומרה בתחום ה-AV, ובמקביל הביא לכך שחדרי ישיבות אינם יחידות עצמאיות, אלא חלק מהרשת הארגונית.

המגמה השלישית עליה דיבר רונן, הקשורה קשר בל יינתק מהקודמת, היא המעבר מחומרה לתוכנה. יותר ויותר רכיבים, כמו מטריצות, מוחלפים בהדרגה (בינתיים בשימושים מסוימים) במקבילים וירטואליים, והאחריות על המערכות הללו עוברת ממחלקת התפעול בכל ארגון למחלקת ה-IT.

קנון
אורחים מחברת קנון (צילום - סוד צלמים)
קנון

מריוס פליטניקאס וטפיי (טומי) קורוסאווה מקנון (Canon), הציגו את המגמות בתחום המקרנים, אליו נכנסה החברה ב-1990. קורוסאווה, שהתמחה באוניברסיטה בחיישני 3LCoS, אמר שמקרנים בעלי חיישנים אלה יחליפו בהדרגה את הטכנולוגיות הקיימות, 1DLP ו-2LCD. לדבריו, המקרנים האלה מציעים יתרונות של טלוויזיה ביתית מצד אחד ומסך ענק מצד שני, עם תמונה חדה יותר וסוגי הקרנה מאתגרים כמו מרחק קצר, זוויות קשות ומשטחים שאינם שטוחים.

דיאנה רמפל, איסטרוניקס (תמונה - AVM)
דיאנה רמפל, איסטרוניקס (תמונה - AVM)
ניר אליזוב
ניר אליזוב, Pre-sale, קרמר אלקטרוניקה (תמונה - סוד צלמים)

ניר אליזוב, שמנהל מזה 5 שנים את ה Pre-Sale בקרמר ישראל, שיתף את האורחים על ההכרח במערכות ידידותיות, כאלה שמשתמשי הארגון יוכלו להפעיל באופן אינטואיטיבי בלי להסתבך ולהתעכב בכל תחילת ישיבה. זמינות וקלות ההפעלה לפי אליזוב, הן המפתח למימוש אפקטיבי בחדרי הישיבות. 

אליזוב סיפר על פתרון ה Kramer@Work – פתרון לחדרי בקרה וישיבות, הכולל ערכות בגדלים שונים לחדרים מסוגים שונים, הניתן לחיבור וניהול מרחוק בשילוב אוטומציות. מוקד 106 של עיריית תל אביב הוא דוגמה למערכת המבוססת על פתרון זה. 

אליזוב ציין כי כיום, על פי הערכות, נערכות בארה"ב לבדה כ 25 מיליון ישיבות ביום, וכי הישיבה הממוצעת מתעכבת ב-12 דקות בשל קשיים בהפעלת המערכות בחדר. מדובר בזמן יקר של עובדים רבים שיורד לטמיון, ופתרונות כמו Kramer@Work נועדו לפתור את הבעיה הזו בדיוק.

 
עומרי לוין
עומרי לוין, מנהל MMD מסכי פיליפס בישראל (תמונה - סוד צלמים)

עמרי לוין, מנהל MMD מסכי פיליפס בישראל, הציג את המגמות בשוק זה, הכוללות מעבר לגדלים של מעל 24 אינצ' ואף מעל 27 אינצ', רזולוציות גבוהות יותר, חיסכון באנרגיה ויכולות מגע. לוין הראה איך היצע המסכים של פיליפס מאפשר ליהנות מכל המגמות הללו בשלל שילובים.

רביד סגל
רביד סגל, מנהל טכנולוגיות במסר (תמונה - סוד צלמים)

מי שזוכה להשתמש בטכנולוגיות עתידניות מתחום ה-AV כבר היום הוא רביד סגל, מנהל טכנולוגיות במסר (המרכז הארצי לסימולציה רפואית), הממוקם בבית חולים תל השומר. במרכז משתמשים במשקפי VR (מציאות מדומה) ו-AR (מציאות רבודה, כלומר הלבשה של שכבות מידע וירטואליות על גבי העולם האמיתי) להכשרת רופאים, כדי לשפר את היכולת שלהם להימנע מטעויות, שלפי הערכות מובילות למותם של כ-8,000 ישראלים בכל שנה.

סגל הראה איך מאפשר מרכז מסר לרופאים להתנסות בשלל מצבי קיצון באפס סיכון לחיי אדם, תוך שימוש בבובות, שחקנים וכמובן הטכנולוגיות שמאפשרות לדמות סביבות שונות בתוך כל חדר בבית החולים המדומה של המרכז. כל מה שעושים הרופאים באימונים מצולם, מתועד ומנותח לאחר מכן כדי לאפשר שיפור ומתן הטיפול הטוב ביותר למטופלים האמיתיים. 

 
אסף ניסים, מנהל חושי האורחים (תמונה - סוד צלמים)

כל זה קרה באירוע בהחלט !! את כל היתר אנחנו לא זוכרים כי אומן החושים אסף ניסים שנחשב למנטליסט מוביל מסוגו והופיע במופע "נגן המחשבות", שיבש אותנו לגמרי וגרם לנו הנאה רבה.

לסיכום, הכנס היה מעולה, מוביל ומקצועי והיווה צעד חשוב נוסף בשינוי שמחולל צוקרמן בעולם המולטימדיה בישראל. נפגשים באירוע הבא – שנה מעולה

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG