20 מיליון שקל, 100 מתכנתים, אנימטורים ומהנדסים: XSPACE – מתחם המולטי וורס האינטראקטיבי נחנך בת״א 

 
צילום - דור קדמי

אחד מהמגה-פרוייקטים הבידוריים החדשניים והייחודיים בעולם החל השבוע לפעול בתל אביב במתחם האקספו של גני התערוכה – OneSpace IMP (Immersive Metaverse Platform) – שמוביל אנשים מכל הגילאים למסע דיגיטלי אינטראקטיבי ומותאם אישית – ללא צורך במשקפיים חכמים, או ג'ויסטיקים. הנושא הראשון שנבחר – XSPACE – וכולל תכנים מקוריים כחול-לבן – מדמה מסע עמוס צבע, אור וקול בכמה יקומים.  

הפיתוח הישראלי ערך שלוש שנים וההשקעה מוערכת במעל 20 מיליון ש״ח. בהקמה לקחו חלק למעלה מ- 100 מתכנתים, אנימטורים, מהנדסים, מעצבים ובמאים. מערכת שליטה ואינטגרציה עם מגוון רחב של יכולות תצוגה (מקרני EPSON, מסכים, תאורות ומסכי לד) משולבת עם שלל חיישנים (תנועה, עומק, אינפרא, לייזר, מצלמות, קונטרולרים פיזיים וזיהוי ידיים ופנים) והכל במגוון ממשקי וחוויות משתמש. 

 
אחד גאה במיוחד - קובי כהן מאפסון ישראל. צילום - דוניצה

עם הכניסה למתחם מקבלים צמיד חכם שנשאר גם למזכרת וכל מבקר נסרק והופך לאווטאר, שמלווה אותו במסע המופלא ב- XSPACE. מכאן כל אחד יוצר לעצמו את הסיפור שלו, כשהוא מנווט בין דמויות שונות ועולמות אקזוטיים, מפקד על אנשי צוות בספינת החלל שלהם, מסייר בפארק דינוזאורים, קופץ על טרמפולינה אינטראקטיבית, מצייר ורואה את היצירה הופכת לתלת מימדית, ומגלה איך נראית הדמות שלו/ה בגרסה מונפשת. 

הביקור מאפשר למשתתפים להיכנס פיזית לתוך עולמות וירטואליים והוא מהווה מתחם בילוי תרבותי טכנולוגי שמשלב בין טכנולוגיות מתקדמות לאמנות ואנימציה. חללי הקרנה מגיבים ואנימציות מושקעות שפותחו על ידי יוצרים ישראלים הופכות את הביקור בו לחוויה חד פעמית ומפעימה. מרגע הכניסה ל – XSPACE הגבול בין מסך למציאות מיטשטש והמבקרים בו הופכים לחלק מחוויה דיגיטלית שיתופית עם חברים ומשפחה.

מאחורי הקלעים של המיזם עומדים כרמי וורטמן, מייסד שותף ומנכ"ל, אחד ממקדמי מופעי הענק ומפיקי הפסטיבלים הגדולים בישראל ויעקב נר-דוד, יו"ר ההנהלה, יזם סדרתי של חברות מונעות טכנולוגיה ובעברו יועץ לקרנות הון סיכון. ״ XSPACEהוא הוא הדבר הבא בעולם החוויות האימרסיביות״, אומר וורטמן. ״פיתחנו כאן פלטפורמה יחודית שהופכת כל חלל פיזי ללונה פארק דיגיטלי. לפלטפורמה שבנינו יש יכולת לשנות את אפליקציית התוכן בלחיצת כפתור ולהפוך את החוויה למשהו שונה לחלוטין בשעות שונות של היום ולמטרות שונות כמו אירועי קד"ם, אירועי משפחות, ארועים פרטיים, ארועים מוזיקליים ובעתיד אף נספק שכבת תוכן חינוכי לבתי ספר״. הוא גם מדווח שבימים אלו כבר מתקיימים מגעים מתקדמים ליצוא המיזם לחו״ל. 

 
צילום - דור קדמי

למשימה בתל אביב נבחרו מעל 50 מקרני לייזר מדגמים שונים. ״גופים רבים הבינו שהציבור רוצה חידושים ותכנים שמקיפים אותו מכל הכיוונים, באור, צבע וצליל, וביותר ויותר מקומות, ממרכזי מבקרים, מוזיאונים, אתרי נופש, דרך אירועי ענק ציבוריים ועד למתחמים דוגמת XSPACE., ניתן לראות כי נעשה שימוש בטכנולוגיה שמסייעת ליצור חוויה״, אומר יעקב (קובי) כהן, מנהל תחום הקרנה ב-EPSON ישראל. ״המקרנים שלנו קלים ביותר בשימוש, מפגינים מקור אור עוצמתי במיוחד ועמידים ביותר לכל פגעי הסביבה. הם  מסמנים כיום קפיצת מדרגה משמעותית מבחינת הביצועים ומחזקים את מיצובה של החברה כמספר 1 בשוק ההקרנה העולמי״.

חברת האינטגרציה בפרויקט והשותף העסקי של EPSON בשנים האחרונות במגוון פרויקטים היא חברת DM (3000) הנדסה בע"מ – חברת האינטגרציה הגדולה והמובילה בארץ במתן פתרונות מלאים בעולמות המולטימדיה והתקשורת. ״מקרני הלייזר החדשים של EPSON בשילוב תוכן ויזואלי מותאם וסאונד היקפי עשיר מעניקים למבקרים באתר  השראה קסומה וחוויה בלתי נשכחת״, אומר אבי הררי, סמנכ"ל המכירות בחברת 3D  פרוג'קט – חברת המולטימדיה הוותיקה – המפיצה הרשמית של מקרני EPSON היפנית בישראל, שהרימה בעבר פרוייקטים רבים ומגוונים בתחום המולטימדיה ברחבי הארץ. ״אני מאמין שזו רק ההתחלה וכי מתחמים כמו זה שנפתח בתל אביב יצוצו מהר מאוד בעוד הרבה מקומות בעולם".

 
צילום - דור קדמי

הביקור במתחם  מתאים לכל המשפחה ומומלץ לילדים מגיל 6 ומעלה. הפעילות ימים א׳-ה׳ ושבת, מ 09:00 עד 21:00, ימי ו׳, מ 09:00 עד 16:00

צילום - דור קדמי
צילום - דור קדמי
צילום - דור קדמי
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG