צוות פורטל AVMaster מבית אנשים ומחשבים נפגש עם אוון סנטור מנהל אולפני הטלוויזיה Pelestudios בת"א, ועם יניב לוי מנכ"ל IVS Video Solutions כדי לשמוע על פרויקט הבנייה והאינטגרציה של האולפנים.

אוון סנטור, בוגר לימודי תקשורת בארה"ב, שימש כ כמנהל הפקה וצילום בחברת הפקות הטלוויזיה ג.ד עד עלייתו לישראל וכיום משמש כמנהל אולפני Pelestudios.

אוון סנטור, מנהל אולפני Pelestudios

איך ולמה נולד החיבור עם IVS?
אוון סנטור: "רצינו להקים אולפן טלוויזיה בסטנדרטים אמריקאים החל משלב התשתיות ועד מימושי טכנולוגיות הקצה. בכדי לבנות אולפן בסדר גודל כזה יש צורך באנשי מקצוע מנוסים בעלי היכרות וניסיון עם ספקים ופתרונות, וכמובן בעלי ידע בתכנון מורכב. בשלב הראשוני בדקנו מספר חברות ביניהן IVS, אותה אנו מכירים מעבודות משותפות בתחום הברודקאסט. מרבית החברות הציעו לנו טווח מחירים די דומה, אולם ב-IVS  זיהינו ערכים מוספים: ההקשבה לצרכים, הייעוץ היעיל וכמובן השירות המקצועי".

מה היו הדרישות הטכניות שלכם?
אוון: "אולפן בסטנדרטים אמריקאים, עם טכנולוגיה ואיכות צילום מהשורה הראשונה (FHD), בעל אווירה נעימה ואסתטית.. חלק מהחזון היה שחיבורים על פי סטנדרט אמריקאי,שליטה על המצלמות, התאורה והאודיו ממקום אחד ותקשורת חופשית בין כל המחשבים. ביקשנו גם חוות רינדור (Render Farm) שתקנה לנו יכולות אנימציה, דבר נדיר באולפני טלוויזיה".

יניב לוי ותובל גדליה IVS VIDEO SOLUTIONS

כיצד התמודדתם עם דרישות הלקוח?
יניב לוי, מנכ"ל IVS: "הדרישה מאיתנו הייתה בניית אולפן פרודקשן אשר יאפשר הקלטה ועריכת תוכן, שידור בלייב במגוון פלטפורמות: אולפן חדשות, אקטואליה או מגזינים. התבקשנו כבר משלב התכנון לאופטימיזציה מקסימלית, ריבוי משימות ואיכות גבוהה והצלחנו ליישם מודל תפעולי חסכוני אשר משתמש בכוח אדם מינימלי לצורך תפעול המערכות. לאחר מחשבה רבה בחרנו במערכת All in One בשם " Broadcast Pix" אשר מרכזת בתוכה את כלל האפשרויות: מיתוג בין סיגנל וידאו, הכנסת גרפיקה באיכות שידור, שילוב VTR לקבצי וידאו מנוגנים, שליטה על מצלמות PTZ ועוד. בנוסף היה חשוב ללקוח לאפשר עבודה עם מערכות גרפיות כבדות ביותר שתפקידן הוא עיבוד תמונה מהיר ובאיכות גבוהה, ולכן בנינו חוות רינדור (Render farm). גם בתחום האודיו וידאו בחרנו במערכות All in One שמאפשרות הפצה, הקלטה ושידור."

מה היה משך הפרוייקט ועלותו?
יניב לוי: "אפיון הפרויקט ארך כחודשיים. לאחר מכן ביצענו תהליך של הכנה לפיתוח שנמשך כחצי שנה ועד לאינטגרציה המלאה של הקומפלקס על כל המשתמע : חשמל, מיזוג, אקוסטיקה, ותשתיות. השלבים האחרונים כללו הכשרת עובדים עד למצב של מסירת המתחם המושלם. הפרויקט הסתיים לאחר כ-7 חודשים ועלותו הסופית עמדה על כמיליון וחצי דולר."

אילו שירותים מעניקים כיום "אולפני Pelestudios"?
אוון סנטור: "בשנה וחצי האחרונות מאז הקמתם, אולפני פלא קנו לעצמם שם כאולפנים מובילים מבחינה טכנולוגית ואיכותית, אנחנו יודעים לשדר FHD, מסוגלים להפיק תכנית טלוויזיה מאלף ועד תו כולל תוכן, עריכה, צילום וגרפיקה.
כיום אנחנו בעיקר מפיקים תכניות לחו"ל וכן משכירים את האולפנים להפקות מגוונות: פרסומות, הטלוויזיה החינוכית, ערוץ הטיולים ועוד."

סרטון תדמית Pelestudios

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG