יוגב נחום מחברת WIZER משגר אליי ווטצאפ עם קישור להצעת החוק של חברת הכנסת מירב בן ארי ולצדו הערה: "אני לא מצליח להבין את זה". מקריאה ראשונה שניה ושלישית של ההצעה מובן שיש כאן בעיה אולם על מנת להבין מהי ומה צריך או כדאי לעשות במקום, אנחנו עולים לראיון ווידאו קצר ששופך הרבה אור על הנושא.

הצעה לא רלבנטית

היה חשוב לנו לציין כי המיקוד הוא בהיבט למודעות הסייבר ולא הבעת דיעה פוליטית כזו או אחרת, משם אנחנו ממשיכים ונחום מסביר כי הצעת החוק מציעה כי יחול איסור פרסום על אירועי סייבר למשך 30 ימים מיום האירוע עצמו. המשמעות היא שאם התרחש אירוע גדול, למעשה אסור לדבר על זה בתקשורת. הבעיה שנחום רואה בהנחיה מסוג זה היא כי יש כאן אירוע הפוך ממודעות אותה WIZER מקדמת במאמצים רבים, אולי אפילו הסתרת עובדות. נקודה נוספת היא כי רלבנטיות החוק מוטלת בספק, הלא התוקף יכול להחליט לפרסם אודות התקיפה ברשתות החברתיות או באמצעי תקשורת אחרים לבחירתו.

איפה אחריות הלקוח ?

נחום ממשיך ושואל: היכן אחריות הלקוח במקרה כזה? אם נפרץ מאגר לקוחות, האם לא יהיה נכון שידעו כי הנתונים שלהם כעת זמינים לתוקף על מנת שיוכלו להתגונן? באם הסיסמא בה השתמשו חוזרת על עצמה הם למעשה חשופים לזליגת מידע מאתרים נוספים אליהם הם רשומים. 

אחריות חברתית

יוגב נחום אומר כי לשיטתו במקרה של אירוע סייבר נקיטת אחריות חברתית היא דווקא הדבר הנכון והיעיל ביותר, לשתף את הקהילה וארגונים אחרים: פירוט שיטות התוקפים, החולשה שנוצלה וכן הלאה. מודעות עם מסרים מרגיעים יכולה להציל ארגונים ומשתמשים נוספים, כולל פירוט פעולות שניתן ויש לנקוט על מנת להתמגן כנגד התקפות סייבר אחרות. 

חברת WIZER פועלת להגברת מודעות לנושא הסייבר ומפיקה סרטוני הסברה קלילים לצפיה בנושאים מרובים, כולל סיפורי עסקים וסיפורי אזרחים מן השורה שניתן וכדאי ללמוד מהם, לרבות וובינרים והדרכות שוטפות. ממליצים בחום להיכנס לאתר שלהם ולהתעדכן בשוטף: https://www.wizer-training.com/he/ 


תמונה ראשית – קאנבה

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG