המרכז האזרחי לתיאום פעילות בתחום הסייבר״ (ILC4) הוקם בשבוע שעבר על מנת לסייע למדינת ישראל, בדגש על השוק האזרחי, בהתמודדות עם אירועי סייבר הקשורים במלחמה, ולספק סיוע לכוחות הביטחון כמערך תמיכה התנדבותי

מטרות המרכז: הקמת מרכז אזרחי לתכלול מתקפות סייבר נגד חברות, ארגונים ואזרחים ישראליים בראי המלחמה, סיוע ועזרה בתגובה לאירועי סייבר הקשורים למלחמה, מחקר מתקפות על החברה האזרחית בישראל בהקשר זה, וסיוע לפי צורך לכוחות הביטחון השונים ביכולות טכנולוגיות ומחקריות. 

המרכז הוקם על ידי אוהד זיידנברג (מקים ה-CTI League, ארגון מודיעין סייבר בינלאומי), גדי עברון (מקים ה-CERT הממשלתי הראשון וה-CERT האזרחי), בשיתוף פעולה עם עשרות חברות סייבר ישראליות. כיום פועלים במרכז יותר כ-800 ישראלים ועוד 1000 נוספים שמחכים לאימות זהותם לפני תחילת עבודה. המרכז הוקם בסיוע ותמיכה של עמותת בוגרי 8200, ומשויך ל"יוזמות – מערך ההתנדבות האזרחי", שמרכז עשרות יוזמות שונות מחמ״ל נפרד בתל אביב.

רבים מהפעילים הם בוגרי יחידה 8200 ויחידות טכנולוגיות אחרות, שעובדים לצד כוח התנדבותי רחב ללא רקע צבאי. לדוגמא, דרך ארגון "האקריות" הצטרפו ליוזמה יותר ממאה מתנדבות מרקעים שונים שעובדות בארגון כאנליסטיות. המרכז עובד בתיאום עם גורמי בטחון.

פעולותיו הראשונות של המרכז החלו כבר בשבת בבוקר בשעות הראשונות של מלחמת "חרבות ברזל", מתוך ההבנה כי המצב מחייב עזרה דחופה לאזרחים ולגופי מדינה בהיבטים אזרחיים ומבצעיים כאחד, ובנוסף, כדי לתאם בין גורמי ההתנדבות השונים שפועלים עצמאית.

המרכז הוקם על רקע עלייה במתקפות הסייבר מצד אקטיביסטים כלפי ישראל עם דגש על אזרחים וארגוני חירום, לצד פעילות סייבר התקפית ענפה מצד מדינות ערב ורוסיה. בשל העליה במתקפות, מעוניינים רבים ממקצועני הסייבר בישראל להשתתף ולעזור בהגנה על המדינה ואזרחיה.

המרכז מסייע בתיאום פעילויות בתחום הסייבר ובסיכול איומים קיברנטים. המרכז פועל מסביב לשעון, ומתדרך את הציבור על תמונת המודיעין בסייבר כנגד ישראל על בסיס יומי, מסייע בהגנה על אתרים, שולח צוותי תגובה לסיוע לארגונים מותקפים בראי המלחמה, מסייע לאתרים וחברות לבדוק את סטטוס האבטחה שלהן, ועוד.

המרכז יבצע תדרוך מודיעין יומי בזום, הן באופן סגור לקהילת הסייבר הישראלית ולמנהלי אבטחת מידע וסייבר, לאחר אימות כל משתתף, והן בנפרד באופן פתוח לכלל האזרחים בכל יום בשעה ארבע אחה״צ. 

התדרוך היומי יכלול: 

– עדכון מצב ופעילות שוטפת – חתמ״צ

– סטטוס פעילויות ופרוייקטים

– תדרוך תמונת מודיעין

– דוגמאות מהשטח ואירועים משמעותיים

– שיתופי פעולה

אוהד זיידנברג: ״מה שחשוב זה שנתאגד ונעבוד יחדיו. יש המון מה לעשות. קהילת הסייבר הישראלי ענפה – וההתגייסות אפקטיבית וגם מרגשת״

גדי עברון: ״המטרה היא לתעל את הכח העצום של מקצועני הסייבר בישראל. כולן וכולם רוצים לעזור – ויש במה. מאידך, קיים צורך אמיתי בתיאום. מתנדבי המרכז עושים עבודה משמעותית ומציגים ערך מודיעיני אדיר מרגע הקמת המרכז. אלו הם הפידבקים שאנחנו מקבלים מכוחות הבטחון, כמו גם מהארגונים השונים שלהם עזרנו בינתיים״.

חן שמילו, מנכ"ל עמותת בוגרי 8200 התומכת במערך: "מיד עם פרוץ המלחמה, העמותה העבירה את פעילותה למוד חירום ומעמידה את יכולותיה ורשת הקשרים כדי לתמוך במיזמים חשובים כגון המרכז. אנחנו פועלים שכם אל שכם עם מובילי ומובילות המיזמים, המשקפים פסיפס מגוון ורחב של כלל הקהילות בחברה הישראלית, וגאים לסייע לכל מי שמהווה חלק מפניה היפות של החברה הישראלית בכלל ובעת משבר בפרט".

תמונה – Freepik premium

 

 
 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG