זהו. הסגר השני מאחורינו ולפחות עד הודעה חדשה, שוק העבודה מתחיל לחזור לפעילות באופן הדרגתי. הורים נושמים לרווחה על השקט שמביא סוף הסגר ומאידך חוששים פן יאלצו להיכנס לבידוד נוסף. החשש המתמיד הזה מאיכונים, חקירות אפידמיולוגיות ארוכות ומתישות ובאופן כללי, הרעיון כי חלילה מי מאיתנו עלול להדביק את זולתו – גורמים לכך שרבים מאיתנו מעדיפים לבודד את עצמם בלאו הכי מהסביבה תוך שמירה קפדנית על ההוראות. 

Photo credit: Pixabay.com

כעת כשמועסקים רבים חוזרים למשרדים, עולה חשש נוסף: כיצד ניתן לקטוע את שרשרת ההדבקה בארגון מבלי להכניס את כלל העובדים לבידוד ומבלי לפגוע בפרטיות החולה הפוטנציאלי? חברת קרמר בשיתוף מעבדות HSL פיתחה את הפתרון האולטימטיבי בנושא: תג הקורונה.  

מדובר בהתקן חכם, אשר עושה שימוש בטכנולוגיית Bluetooth כדי לנטר קרבה וריחוק חברתי, על מנת להגיע לתחקור אפידמיולוגי מהיר, שיאפשר המשכיות עסקית תוך שמירה על פרטיות העובדים. מדובר בפריצת דרך של ממש, כזו שיכולה להוות הבדל בין סגירת משרד שלם על כל עובדיו ועצירות הפעילות העסקית – למול האלטרנטיבה הקלה והחכמה – 'שליפת' עובדים שנחשפו למקור הדבקה ועלולים להיות מדבקים בעצמם, מתוך סביבות הארגון השונות וקטיעת שרשרת ההדבקה. 

השימוש בתג הקורונה אינו דורש מהעובד דבר פרט לענידת התג. בנוסף, התג מאושר לשימוש על ידי מכון התקנים הישראלי כך שהוא בטוח לשימוש. במידה ותהיתם איך פועל התג, התשובה פשוטה- בצורה מבריקה: מאחר וכלל העובדים מצויים עם התג עליהם והתג יודע לעבוד במרחקים קצרים בלבד, בכל פעם שבה שני תגים או יותר נמצאים במרחק של פחות מ-2 מטרים למשך פרק זמן של יותר מ-15 דקות, המפגש מתועד בשני התגים, ללא חשיפת מידע נוסף ותוך שמירה על פרטיותם.  במידה ואחד העובדים מתגלה כחולה מאומת או עולה חשש כי נדבק/ה, אותו עובד עובר לבידוד והתג האישי שלו נבדק על ידי ממונה הקורונה בארגון (גם זאת, באמצעות חיבור פשוט למחשב ותוך שמירה מקסימלית על פרטיות העובדים).  

תכנון הפתרון דרש מחשבה מעמיקה על פשטות וקלות השימוש, כשהתוצאה הרצויה כמובן היא היכולת 'לבודד' את הסכנה באמצעות תיעוד מדויק (וחסוי) של אותם עובדים שנחשפו למאומתים או חשודים בקורונה. עובדים אלה יוכלו להיכנס לבידוד ללא צורך בחקירה אפידמיולוגית ממושכת וחשיפת פרטיהם האישיים, בעוד ששאר העובדים יכולים לשוב לעבוד בבטחה ולא הפרעות.

מדובר בפתרון יעיל ואפקטיבי שאם יותר עסקים ישכילו ליישם, יתאפשר למשק לשמור על שגרה, תוך הפרעה מינימלית במקרים של גילוי חולים. דווקא בתקופה שכזו, בה עושה רושם כי פרטיות האזרחים מופקעת לטובת איכונים וחקירות אפדימיולוגיות, חשובות אך מייגעות – הפתרון שמציעה קרמר הוא הדבר לו כולנו ציפינו, לפחות עד פיתוחו של חיסון עתידי לנגיף.

 רוצים לדעת עוד? צפו בסרטון הבא:

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG