אחד הביתנים החוויתיים ביותר בתערוכה, עם 'מישחוק' אינסופי בטכנולוגיות ורזולוציות גבוהות במיוחד, היה של פנסוניק ((Panasonic) המוכרת. ביקרנו, התרשמנו וראיינו את יוקי סקאמוטו, מנהל מוצר בכיר בתחום ההקרנה בחברה. ראיון שמכניס לפוקוס. 

תמונה - AVM

מערך המוצרים שהציגה חברת פנסוניק היפנית בתערוכת ISE 2020 עומד השנה בסימן החופש ליצור בתחומי הבידור, המעורבות (תחושת ה"להיות שם"), החינוך, החדשנות ושיתוף הפעולה.

החופש ליהנות מבידור

הסקטור החם ביותר בתחום ה-AV בשנים האחרונות הוא תחום הספורט האלקטרוני (eSports). בביתן של פנסוניק אפשר היה למצוא זירה ובה שחקנים שהתמודדו אחד מול השני בזמן אמת. בזירה יושמו טכנולוגיות כמו מיתוג מבוסס IP, מצלמות ROI (המתמקדות באזורים בעלי חשיבות מיוחדת) באיכות 8K, מקרני לייזר ומסכים באיכות 4K. גולת הכותרת היתה שימוש במקרן בעוצמת 50,000 לומן הקל מסוגו בעולם, כאשר בעתיד תציג פנסוניק מקרן קומפקטי אפילו יותר בעוצמה של 30,000 לומן.

החופש להיות מעורב ("להיות שם")

חוויית תערוכת המוזיאון הדיגיטלית הזכורה לטובה מ-ISE 2019 חזרה גם השנה, כאשר המבקרים יכלו ליהנות מתחושת "להיות שם" עוצמתית במיוחד בזכות הקרנה משולבת על גבי הקירות והרצפה. האפקט הושג על ידי שילוב בין המקרנים של פנסוניק עם מרחק הקרנה קצר במיוחד והסט אפסי ובין מסכי 4K מהשורה הראשונה.

תמונה - AVM

החופש להיות חדשני

פתרונות ה-AV הנרחבים של פנסוניק מתאימים לכל מטרה, סביבה ותקציב. בתערוכה ניתן היה להתרשם ממקרנים, עדשות ואמצעי תצוגה מקצועיים עבור לקוחות עם מנעד צרכים רחב. בזכות רמה גבוהה של גמישות וקישוריות, פתרונות אלו מפחיתים את העלות הכוללת לצרכן הסופי.

החופש ללמד

הגישה הרווחת כיום היא שתלמידים משיגים תוצאות טובות יותר ונהנים מחוויית לימוד עשירה יותר בסביבת לימוד אינטראקטיבית ושיתופית. באמצעות מוצרי AV מקצועיים ופתרונות התצוגה של פנסוניק, המורים יכולים ליצור קבוצות לימוד עצמאיות אשר שמות את התלמידים במרכז. התלמידים עובדים זה עם זה באמצעות מסך אינטראקטיבי ולאחר מכן מציגים את העבודות שלהם על גבי המסך המרכזי בכיתה.

החופש לשתף פעולה

המבקרים בתערוכה הוזמנו לראות כיצד הפתרונות של פנסוניק משמשים ליצירת טווח רחב של חדרי ישיבות: מחדר תצוגה אלחוטי, דרך פתרונות "הכול באחד" ועד לדרכים חסכוניות במיוחד ליצור, לתעד ולשתף תוכן.
כדי להבין טוב יותר את הטרנדים בתחום, ערכנו ריאיון קצר עם יוקי סאקמוטו, מנהל מוצר בכיר בתחום ההקרנה בפנסוניק. 

מיהו קהל היעד של פנסוניק ועד כמה הוא משתנה עם הזמן?

סאקמוטו: "בנוסף למשתמשים הקלאסיים כגון תאגידים או מוסדות חינוך, פנסוניק מתמקדת בתעשיית הבידור. אלו כוללים מוזיאונים, הקרנות מיפוי באירועים (הקרנה של כמה תמונות שמתחברות לתמונה אחת ענקית על גבי מבנים וכו'), תפאורות בתיאטראות ועוד". 

תמונה - יח"צ

אילו מגמות אתה מזהה בתעשייה?

"בתחום התאגידים ומוסדות חינוך, אנו רואים שיותר משתמשים מאמצים אמצעי תצוגה שטוחים (לעומת מקרנים), יותר אנשים מבקשים תמיכה ב-4K. באשר למקרנים, אנו רואים שימוש מוגבר במסכים גדולים יותר או משטחי הקרנה גדולים יותר".

האם אתה חושב שהשוק מאמץ את הפתרונות החדשניים שמוצעים על ידי היצרנים?

"בהחלט כן. כאשר המוצרים הופכים לזמינים ברמת מחירים נוחה יותר, השוק תמיד יגיב אליהם. אך כפי שאתה יכול לדמיין לעצמך, כל שוק מגיב לחדשנות בזמן שלו ובדינאמיקה המתאימה לו".

מהם החסמים והאתגרים בדרך לאימוץ ויישום רחבים יותר?

"הבנת הפתרונות החדשים, אילוצי תקציב והזמינות של הפתרונות הללו באזורים גיאוגרפיים מסוימים מהווים חלק מהחסמים. אנחנו נערכים לטפל בחסמים אלו על מנת לאפשר מימושים משמעותיים יותר בורטיקלים רבים בשוק". 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG