ראיון בלעדי ל-AVMaster עם צביקה פרידמן, סמנכ"ל הנדסה בחברת DIT המתמחה בייעוץ וניהול פרוייקטים בעולמות ה-AV וה-IT המשולבים

צביקה פרידמן סמנכ"ל הנדסה ב-DITצביקה הוא אב ל- 3 ילדים ומתגורר במבשרת ציון, את דרכו החל בצה"ל בתחום מערכות רדיו, לאחר שחרורו היה מנהל התקשורת בצוות ההקמה של מפעל אינטל בבירה. בהמשך ניהל צביקה את חטיבת הייעוץ להקמת מתקנים אסטרטגיים  (CFS)  בחברת HP באזור EMEA. היה שותף בחברת הייעוץ והאינטגרציה ארטנט אשר העסיקה כ-180 עובדים ונרכשה ע"י אמן מחשבים בשנת 2008.

בשנת 2012 הקים ביחד עם 3 יוצאי ארטנט את חברת Design it Right) DIT) המתמחה בייעוץ וניהול פרוייקטים.

מהי המחשבה שהנחתה אתכם במעבר המשמעותי מחברת אינטגרציה גדולה לחברת ייעוץ וניהול פרוייקטים ומהו מרכז פעילותכם כיום?

צביקה: חברת DIT הוקמה באמצע 2012  לאחר שהגענו למסקנה כי יהיה נכון יותר עבורנו לקחת את הניסיון שרכשנו ולמקד אותו לטובת ייעוץ וניהול פרוייקטים, DIT היא התבגרות, התפתחות ויישום מיטבי של ידע וניסיון והיא מהווה פתרון לצרכים של לקוחותינו, חלקם לקוחות של 20 שנה איתם אנו עובדים מתחילת דרכנו. מנכ"ל החברה רוני בלוך ואנוכי עוסקים בתחומי הייעוץ וניהול הפרויקטים כבר למעלה מ 30 שנה, ואילו המתכננים והיועצים הבכירים דן כרמי וניר פולטורק עוסקים בתחום למעלה מ-15 שנה. יש לנו מוניטין רב בתכנון וניהול של מתקנים קריטיים, מרכזי שליטה ובקרה, פתרונות מולטימדיה, אודיטוריומים, פרוייקטים גדולים בארגוני אנטרפרייז, חברות הייטק, המגזר הבטחוני ועוד.

הפעילות שלנו מתבצעת במספר עולמות משיקים ואלו הם עולם המערכות והמתקנים ופרוייקטים של אודיו וידאו. אנחנו יודעים להגיע ללקוח בשלב הראשוני של הדרישות, מכינים את אפיון המערכת  ומחברים את הדרישות המבצעיות של הלקוח אל היכולות הטכנולוגיות של המערכות. הפרויקטים שלנו מגוונים החל במשרדים בתכנון חדרי ישיבות, חדרי VC ואולמי הרצאות, וכלה במתקני שליטה קריטיים של מאות משתמשים.

כיצד אתם רואים את תפקיד היועץ בפרוייקט?

אנחנו עוסקים הרבה ב"טכנולוגיה של המבנה", מדובר באינטגרציה שלמה בין מהנדס החשמל ומיזוג האוויר, לאדריכל, שילובן של מערכות מיזוג אוויר במערכות התאורה ובמערכות השליטה והבקרה, אקוסטיקה, נגרות, עיצוב פנים ועד לשיקולים הנוגעים לתחום הארגונומיה של התפעול המתחשבת בחיבור בין אדם – שולחן – מסך.

אנחנו יודעים להציע לחברות בינוניות וגדולות ידע של עשרות שנים, טכנולוגיות קצה, גמישות תכנונית, תפירה של פתרונות התואמים לצרכים, לגודל וליכולת הכלכלית של הלקוח, יועץ בעל היסטוריה של הצלחות, עם גב כלכלי, אשר עובד עם הגופים הגדולים במשק בתחומי הממשל, הבנקאות והביטחון.

הפרדה בין ממשק המשתמש לתשתיות

התפיסה שלנו כיועצים  מבוססת על ניסיון עשיר והבנה בלתי אמצעית של צד הלקוח, כך למשל בשנה האחרונה, טיפלנו ב-3 פרוייקטי ענק אשר כללו מאות עמדות עבודה. התפיסה שלנו דוגלת כי במתקנים גדולים יש להוציא את כל מערך המחשוב והתשתיות מאזור השליטה לאזורים מתאימים כך שמול היושב בחמ"ל השליטה יש מסך, לוח מקשים, עכבר, לוחות שליטה וזהו. הדבר מאפשר גמישות רבה בתפעול, בניטור מהיר והטיפול בתקלות בזמן אמת. זוהי תפיסה כוללת המאפשרת בזמני חירום גמישות מסוגים שונים, ויעילות – בזמני שגרה.

כרטיס ביקור חברת DIT

DIT DESIGN IT RIGHTשנת הקמה: 2012, אנשי מפתח: רוני בלוך – מנכ"ל, צביקה פרידמן – סמנכ"ל הנדסה, ניר פולטורק – מתכנן ויועץ בכיר, דן כרמי – מתכנן ויועץ בכיר, מספר עובדים: 10, משרדים: הרכבת 58, ת"א.

Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG