בחדרו של אורן זיסמן, מנהל KZPRO  (חטיבת הסאונד המקצועית של כלי זמר), ניתן לראות ולתפעל עשרות פתרונות הגברה – להפעיל פרוססור דיגיטאלי המחובר לרמקולים גדולים ולעבור מייד לקונסולה קטנה המחוברת לרמקולים קטנים ואם גם זה לא מספיק ניתן לצאת לאולם התצוגה המרכזי ושם לשמוע רמקולי ענק להיכלי תרבות, תאטראות ומועדונים

הסאונד – חי, כיפי ובעיקר נמצא בכל מקום ב-KZPRO. אל הראיון הצטרף בנימין בן הרוש – מנהל מכירות תחום עסקי ואף זכינו לפגוש את מייסד כלי זמר בישראל – יואל ברנד אשר הצטרף במפתיע למספר דקות וסיפר לנו על מערכת היחסים הארוכה של KZPRO ורשת כלי זמר עם YAMAHA.

רשת כלי זמר מייצגת את ימאהה בתחום האודיו קרוב לשישים שנים, מספר יואל ברנד, הקשר בינם החל בכלל בגלל פסנתר שבחן יואל, נדהם מהצליל ומאיכויות הבניה ונסע ליפן לקבל את הנציגות. 

יואל תיאר את ימאהה: "הם כבר 125 שנים במוסיקה, הם מייצרים את כל החלקים בעצמם, ראשונים ומובילים בכל מה שהם עושים, לדוגמא – המיקסר הדיגיטלי הראשון בעולם. הם מאמינים בלעשות את הכי טוב שאפשר, פרפקציוניזם מוחלט ומעבר לו. זו האמינות הכי גבוהה בעולם, פסנתר לדוגמא צריך לעבור 12 תחנות בדיקה לפני שהוא בכלל יוצא מהמפעל לחנויות, הם ככה בכל התחומים."

זיסמן מוסיף: "בכל תחום שימאהה החליטו או יחליטו ללכת עליו – הם תמיד יובילו באיכות, אמינות והיכולות, הם לעולם לא מכוונים על להיות מספר 2."

ימאהה אכן בלב KZPRO ורשת כלי זמר המחזיקה בנציגות של למעלה מ-80 חברות נוספות – מספר חסרת תקדים בתעשייה, העיניין חריג עוד יותר משום שלעיתים מדובר במותגי ענק מתחרים. זיסמן הסביר כי הם מאמינים במתן פתרון ללקוח העונה על דרישות הפרויקט ועל התקציב ולכן חשוב להחזיק כמה שיותר נציגויות ומגוון פתרונות, אולם ברור שאחד המותגים המועדפים היא חברת ימאהה.

 
עיצוב נעים לעין ומשתלב עם הסביבה. תמונה - ימאהה

מהו הרעיון מאחורי המותג ימאהה? החברה כיום יצרנית של כלי נגינה, אודיו מקצועי וביתי ואפילו אופנועים. מה הייחוד שלה?

זיסמן מסביר: "שרשרת הפתרונות שמציעה ימאהה, החל מהרמקוליםמגבריםמיקסרים, דרך מעבדי שמע מתקדמים ועד לפרוטוקול תקשורת המשמש להעברת אודיו ושליטה ברמות הגבוהות ביותר – הכול מוקפד ומתוכנן כחלק משרשרת מוצרים מותאמים. את ההתאמה בין המוצרים, ממנפת ימאהה  ליצירת ערך מוסף של אופטימיזציה מושלמת, אמינות ואיכויות סאונד חסרי פשרות".

בן הרוש מוסיף: "אם רכשת מגבר של ימאהה, התוכנה המובנית שעליו מגיעה עם תרחישים (presets) המותאמים לכל הרמקולים שלהם. כנ"ל גם לגבי מעבדי שמע וכדומה. הרעיון הוא ליצור חיבור אופטימלי בין המגבר לרמקול שנותן איכות סאונד מעולה של שמע במינימום כיוון והתעסקות של הצרכן הסופי."

זיסמן ממשיך: "קח לדוגמא בתי קפה, אלו בתי עסק בהם המוסיקה היא רכיב חשוב, שתורם רבות ליצירת אווירה, חשוב להם להיות מסוגלים לשלוט באזורי הגברה השונים בבית הקפה, איזו מוסיקה תושמע, מתי, באיזו עוצמה וכדומה והכל בצורה נגישה ופשוטה לכל משתמש, עם ימאהה מקבל הלקוח את כל הכלים האלו, בצורה פשוטה, נוחה לתפעול ובאיכות שמע גבוהה. בנוסף לשליטה במקור השמע והפצתו, לימאהה מגוון רחב של רמקולים המתאים לכל גודל חלל. החל מחללים קטנים בהם ניתן להתקין רמקולים לוויניים (סאטליטים) חזקים ועד לרמקולים המותאמים להתקנות בחוץ ומוגני גשם, בכולם תשמע מעולה ואת אותה חתימה טונאלית."

בן הרוש מוסיף: "כשאני עובד עם אינטגרטורים, אני יודע שהם מחפשים כלים שמאפשרים להם לתת מענה איכותי, אמין תוך שמירה על מחיר תחרותי עם הקפדה שהתקנה תהיה מהירה ומדויקת מבחינת סאונד. זה בא לידי ביטוי ברמת החוויה למתקין – מהרגע שנפתח קרטון עם רמקול של ימהה רואים את החשיבה לפרטים, כך לדוגמא הרמקול מגיע עם ידית נשיאה, האריזה הופכת למעין ארגז כלים שיהיה נוח לעבודה בשטח, נמצאים באריזה כלל הרכיבים להתקנת הרמקול על התקרה או על הקיר בצורה אסתטית ומרשימה, הסאונד אופטימאלי מייד וכיוון העוצמה יכול להיעשות בחזית הרמקול עם סיום ההתקנה. זו ימאהה בשבילנו."

 
תמונה - ימאהה

זיסמן ובן הרוש מספרים על יכולות פריסת הסאונד הגמישות – ניתן לשלב כמעט כל סוג רמקול ובשימוש עם המגברים הנכונים לקבל סאונד בגוון אחיד ואיכותי בכמעט כל מסגרת תקציב.

 

כמות ההתקנות מבוססות ימאהה מרשימה ומביעה אמון של הלקוחות ברמת היכולת ופשטות הפתרון, שלושה סניפים חדשים של ארומה בירושלים – תחנה מרכזית, הקסטל וסניף עתידי בארנה כולם תוכננו ובוצעו על טהרת הגברה תוצרת ימאהה. דוגמאות נוספות להתקנות כאלו ניתן למצוא ברשת בליקר בייקרי, אוניברסיטת ת"א, האקדמית בהרצליה, המרכז האולימפי, פרויקטים של הגברה הכוללים רמקולים מוגני מים בגנים ציבוריים בשדרות, ביה"ס לריקוד בהוד השרון ועוד פרויקטים רבים ברחבי הארץ.

 

על הייחוד של KZPRO הרחיב זיסמן: "לא מעניין אותנו להיות "חברת קופסאות", מעניין אותנו בסופו של דבר חוויית הלקוח והמשתמש הסופי, הפרויקט חייב להיות משמעותי. חשוב שהלקוח יבין את הערך המוסף שהוא מקבל בפתרון שאנחנו מספקים, אנחנו רוצים שהלקוח יהיה שותף לתשוקה שלנו לאודיו. חשוב לנו לשמוע שלקוח שלו שבע רצון, זה הרגע הכי חושב מבחינתי בפרויקט, זה מעבר למכירה – זו הליבה שלנו, מרכז הקיום שלנו, ומכיוון שכך חשוב לנו לתת ללקוחות פתרון של ONE STOP SHOP – ייעוץ, תכנון, מכירה, התקנה, שירות ואחריות".

 

מהו השינוי ש KZPRO רוצה להוביל בשוק ה AV הישראלי?

זיסמן: "אנחנו רוצים להעלות את הרמה בתחום, אודיו היה ברמת סימון 'וי', אנחנו רוצים שאנשים יחוו וירגישו סאונד. אני מתרגש מסאונד כמו שאנשים נהנים ממנו ברכב או בבית, כך גם חשוב שבעסק כמו בית קפה או מסעדה ישמעו טוב, שהאודיו יצמרר אותם. לקוח שנהנה מסאונד יאריך שהות במקום, הוא יזמין מנה נוספת, עוד קפה או קינוח אם הווייב טוב, וזה מתגלגל בסופו של דבר בחזרה לטובת בעל העסק שהשקיע בפתרון אודיו טוב".

נשמע טוב ! 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG