האם השנה תהיה שנת הקולבוריישן ? לפי כמות ההכרזות נראה שכן. השפעת דרישות השוק או ניסיון היצרניות להיכנס לכלי העבודה היומיומיים של קהל יעד לא קל ? לדעתי הדגש על קולבוריישן השנה ב-ISE 2019 יורגש לא רק בביתן מספר 11 – Unified Communications אלא גם בביתנים נוספים

תמונה ראשית - מיקרוסופט

תמונה - לוג'יטק

השם קולבוריישן אינו חדש, המשמעויות המיוחסות אליו רבות ושמתי לב לא פעם כי ישנן פרשנויות שונות בין אנשים – עבור חלק מדובר בשיתוף קבצים און-ליין בסגנון Google Sheets או Office 365, עבור אחרים מדובר ביכולת הצגת תוכן בלבד, וישנם כאלו אשר מפרשים קולבוריישן כחווית עבודה מלאה מרחוק, ללא קשר למיקום המשתתפים.

הפרשנויות השונות הניתנות לשם מובילות למגוון פתרונות רחב שמציעים היצרנים, חלקם מתמקדים בפלטפורמות השיתוף אליהן מתחברים משתמשים כדוגמת WebEx Teams או Microsoft Teams, אחרים מציעים מסכי מגע מתקדמים המאפשרים למשתמשים עריכת קבצים משותפת ושמירתם בענן והרשימה נמשכת. 

גישות חדשות לפיתוח דורשות יכולת תגובה מהירה, גישה מכל מקום לאנשים הממוקמים גאוגרפית באתרים שונים, כאשר חיבורי אודיו ווידאו משפרים את התקשורת הדרושה לביצוע המשימה בצורה אפקטיבית. עם זאת, תפקידים ותיקים יותר עדיין קיימים ואלו יעדיפו כלים שונים במקצת. כאשר שני תפקידים אלו מתקיימים ויתקיימו בשוק בעתיד הנראה לעין – סביר מאוד כי פתרון הקולבוריישן בו ישתמש כל אחד מהם יהיה שונה ומכאן ההיצע הרחב בשוק. 

אביעד כהן - תמונה AVM

השינויים בתפקידים ובדור העובדים החדש הביא לכך ששוק הווידאו קונפרנס המסורתי נמצא בירידה מתמשכת היות ובאפשרותו לספק מענה עבור חלק מהשוק, ובנוסף – כלי הקולבוריישן החדשים נוגסים גם במשתמשים המסורתיים ומספקים להם יכולות שלא היו קיימות. החדשות הטובות הן כי הפתרון המושלם עבור כל משתמש נמצא בשוק, צריך בעיקר סבלנות בחיפוש ובאיתורו.

ריבוי הפלטפורמות לועידות/קולבוריישן הביא לשיתופי פעולה בין יצרנים שונים, כדוגמת AVOCOR עם Microsoft, Logitech ו-Zoom וגם Microsoft ונוספים. המטרה: יצירת חווית משתמש וכלי עבודה נוחים לכולם כתוצאה מחיבור חומרה ותוכנה שונים. נראה כי יצרני פלטפורמות הועידות/קולבוריישן שואפים לאפשר ממשק לכמה שיותר יצרני חומרה לפתרונותיהם, על מנת להנגיש את היכולות בצורה הטובה ביותר; החל ממסכים הכוללים רמקולים, מיקרופונים ומצלמות, וכלה בערכות חיצוניות מבוססות חיבור USB אשר ניתנים להתקנה בזמן אפסי כמעט בכל חדר ישיבות/האדל.

מה נראה ב ISE הקרוב ? 

פתרונות שיתוף משולבים, כאלו המאפשרים הצגה ושיתוף מסך ממחשבים ניידים, סמארטפונים בחיבור קווי ו/או אלחוטי, כולל היכולת לשמור אותם כקובץ משותף להמשך עבודה. 

מסכי מגע גדולים (בגודל 65 אינץ' ומעלה) המשלבים יכולת שיתוף קבצים אלחוטית וקווית, חיבור לועידות בצורה פשוטה כולל איכויות ווידאו ואודיו ברמה גבוהה. הפתרונות יכללו מסכים בעלי מערכות הפעלה ייעודיות ומערכות פתוחות המאפשרות למשתמש להתקין מערכת הפעלה לבחירתו או רק אפליקציה, ואף מסכים כדוגמת ה-WebEX Board המריצים תוכנה ייעודית הפועלת מול פלטפורמת הוועידות של היצרן.

בנוסף נראה פלטפורמות ועידה חדשות- יצרנים חדשים אשר יתחרו על תשומת ליבם של סוגי המשתמשים השונים, יכולות חדשות ושילוב כלי עבודה מגוונים לתוכם.

תמונה - פוליקום

מצלמות 4K ומיקרופוני Beamforming – אלו כבר קיימים, אולם היקפם יעלה וייתכן ונראה פתרונות יצירתיים נוספים כדוגמת Altia המשלבת שלוש מצלמות אשר היוצרות יחד שדה צילום בעל זווית של 180 מעלות.

מערכות All In One חדשות – מצלמות ברזולוציות גבוהות, יכולות הרחבה למיקרופונים הקיימים, צגי מגע לתפעול פשוט ומהיר בסגנון Zoom Room וכמובן יכולת שיתוף באמצעות חיבור USB.

פתרונות המתמקדים ביישום יכולות חיבור USB Type C – חיבור המאפשר כבר היום טעינה, העברת פקודות, תקשורת, אודיו ווידאו בקצבים גבוהים מאוד. בשילוב הנכון הוא יכול להתאים לכל יישום בחדר, בין אם צמצום הכבילה או בפשטות למשתמש; כבל יחיד המתחבר למחשב ומהווה עבורו נקודת חיבור לרשת הארגונית, חיבור אל המצלמה, מיקרופונים ורמקולים ואפילו יכולת שליטה על מספר רכיבים בחדר.

ביתנים שכדאי לעקוב אחריהם: Hall 11, Hall 1 + 2.

המסקנה היא כי בהינתן מצב בו קיים אינטרס משותף ליצרנים וללקוחות – ההיצע צפוי לגדול בצורה משמעותית השנה. קולבוריישן היא מילה גדולה כמו ההיצע הנלווה לפרשנויות השונות שלה.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG