פלטפורמת הוידאו של מיקרוסופט עברה לא מעט שינויים –  מימי ה-OCS, שהפכו בהמשך ל- Lync, ל-Skype for Business ול-Teams, אולם השינויים שעברו בשנתיים האחרונות, שווים במשקלם למה שהפכה Teams היום לדעתי. בראיון מיוחד מסיאטל, מספר לנו איליה בוקשטיין (Ilya Bookshteyn) על משמעות השינויים ומדוע מיקרוסופט שואפת להיות עם כמה שיותר ממשקים לפני, תוך כדי ואחרי התערוכה.

חיבור רציף לאנשים ולטכנולוגיה

בוקשטיין חובק תפקיד חדש- VP Teams Calling and Devices. מדובר בהרחבת אחריות לתפקיד בו התנסה אשר כלל מיקוד ושיפור חווית המשתמש בחדרי ועמדות Teams שאנחנו מכירים בשם MTR -Microsoft Teams Rooms, אליו נוספה האחריות לתחום שירותי הטלפוניה (Calling) שמציעה מיקרוסופט בפלטפורמת Teams ומאפשרת חיבור מרכזיה בענן. 

לבוקשטיין ותק ארוך מאוד בתחום אולם מה שמאפיין אותו בעיקר הוא החיבור והתשוקה שיש לו הן לטכנולוגיה והן לאנשים, מה שמייצר את המוטיבציה להשיג את חווית המשתמש הטובה ביותר. אנקדוטה קטנה – בוקשטיין אחראי על הקונספט שנקרא Microsoft Teams Room כאשר המשימה הראשונה שנרשמה במסמך האפיון הייתה: הפיכת חיבור לועידות לפשוט ככל הניתן. לדבריו, המטרה הושגה.

שנים של משתמשים וחידושים בשנתיים

במקום שבו ישנו איום והפרעה נוצרות הזדמנויות נפלאות וכאשר אני מזכיר את חווית ה-MTR וה-Teams שהכרנו בתחילת הקורונה לעומת מה שאנחנו מכירים כיום, בוקשטיין מחייך בהסכמה – האבולוציה המשמעותית הגיעה אי שם בין הגל הראשון והשני. זה קרה כאשר הבנו שנחזור למשרד. הוא ממשיך ומתאר כי המיקוד הראשוני בפיתוחים השונים היה בחווית המשתמש בעמדה האישית מאחר וזה היה השימוש הנפוץ ביותר. ה-UI/UX של teams עודכן בצורה משמעותית לצד תוספת של שלל פיצ'רים ועדכונים במטרה לאפשר את הכניסה לעידן ההיברידי. 

לאחר שחשו כי הממשק השתפר דיו והבינו כי החזרה למשרדים בפתח, החלה החברה להפנות משאבים עצומים ל-MTR ובוקשטיין מוסיף כי בעוד שעלול להיראות כאילו במיקרוסופט יישרו קו, עבורה מדובר בקו זינוק לעבר שיפורים נוספים.

ה-V היא ל-Video

אני שואל את בוקשטיין על גישת מיקרוסופט עם ה-MTR – Microsoft Teams Room. מדובר בפתרון אשר מגיע מיצרנית עם מובהקות מתחום ה-IT, נכנס לחדרים שהיו מוגדרים כאזורי AV ומסמל את השינוי בתכליתם – יישום חזון ה-AV/IT. מימוש החזון הזה נראה כאילו ודוחק את אנשי ה-AV הצידה ונשאלת השאלה- מה צופן עתידם של אנשי ה-AV בעידן החדש?

בוקשטיין מזכיר כי כל מי שעוסק בתחום ה-AV עבר לחזית החזון ההיברידי. לדבריו, אלו כלים המסייעים לנו לשוחח ולתקשר האחד עם השני. הוא נזכר בפעם האחרונה שביקר ב-ISE ושוחח עם אנליסטים, היתה תקווה גדולה כי בעשור הקרוב שיחות וידאו יהפכו למשהו נפוץ. שנתיים שלוש לאחר מכן, החזון הזה הפך למציאות ואף להזדמנות אמיתית עבור אנשי ה-AV מאחר והאות V היא קיצור של Video, והווידאו יהיה בכל מקום, אנשים רוצים את האפשרות לבצע שיחות וידאו מכל חלל ומשימה זו תפורה למידותיהם של אנשי ה-AV.

חזון שמתגשם ושותפות מלאה ב-ISE

כשאני שואל את בוקשטיין מה נוכל לראות השנה הוא מציין כי עבור מיקרוסופט, תערוכת ה ISE היא בראש ובראשונה הזמן לפגוש אנשים, לקוחות ושותפים ולהציג להם מגוון פתרונות איתם יוכלו לאכלס את החללים השונים בארגון. בנוסף כמובן, יוצגו הפיצ'רים החדשים כדוגמת אודיו מרחבי בו המשתמשים בשיחת וידאו שומעים את הצד המרוחק ממיקומם היחסי ליד השולחן. (כמי שחווה את זה ממקור ראשון- לא פשוט לחזור לאודיו רגיל)

פתרונות Teams יהיו זמינים גם בביתני השותפים בתצורות מגוונות. ניכר כי מיקרוסופט פועלת רבות למצב עצמה כשותפה פתוחה ויציבה לכמה שיותר שחקניות על מנת לייצר מענה רחב ככל הניתן, עבורי נראה כי השנתיים שחלפו מאז ה ISE האחרונה עשו רק טוב לשוק הקולבורציה וכי נכונה למבקרים חגיגה של ממש. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG