מכללת עזריאלי להנדסה בירושלים צועדת קדימה לצד החדשנות ומציידת את חדרי הלימוד באמצעי מולטימדיה מתקדמים, ובכך מספקת לסגל המרצים ולסטודנטים שפע של כלים ללמידה. לאחר בדיקה מקיפה בחרה המכללה בפתרונות של חברת 'קרמר אלקטרוניקה'

כתב: גידי רחמים יועץ טכנולוגי

'עזריאלי – המכללה האקדמית להנדסה בירושלים' ערכה בשנתיים האחרונות תפנית מהותית לתפיסת דרכי ההוראה ובהתאמה לשינוי של סביבות הלמידה האקדמאיות. אחד מאותם שינויים היה הקמת הקמפוס החדש – "מרכז למידה מתוקשב".
הבניין החדש כולל ארבע קומות ובהן עשרות כיתות לימוד, מרחבי למידה, מעבדות, אודיטוריום, כיתות מחשב שכוללות מסכי מגע, ספרייה, פינות ישיבה וגם "חדרי מנוחה" משוכללים שמאפשרים לסטודנטים לקחת פסק זמן ולהמשיך ליום הלימודים הארוך.

'קרמר אלקטרוניקה' מתקשבת את המכללה האקדמית להנדסה בירושלים

בשנה הבאה מתכננת המכללה הקמת מבנה שהוא למעשה מגדל בן 18 קומות למגורים אשר יכלול כ- 700 מיטות, ויחובר אף הוא למערכות מולטימדיה מתקדמות. בקומות יהיו מסכים, מידע נגיש והסטודנט יוכל לצפות בשיעורים שהפסיד מחדרו.

השינויים שנערכו במכללה מותאמים למטרות שהציבה לעצמה המכללה – להכשיר מהנדסים ברמה אקדמית וטכנולוגית גבוהה, אשר ייתנו מענה לביקוש הגדול בתעשיית ההיי-טק שמתפתחת בישראל בכלל ובעיר ירושלים בפרט. המכללה ללימודי הנדסה עומדת בסטנדרטים האקדמיים הגבוהים ביותר, שמציבים אותה בשורה הראשונה של המוסדות להשכלה גבוהה בתחום ההנדסה בארץ. מדובר במוסד אקדמי שמוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, ומציע תואר בהנדסה בשבע מחלקות לימוד לתואר ראשון בהנדסה .B.Sc, ומסלול לתואר שני M.Sc.

'קרמר אלקטרוניקה' מתקשבת את המכללה האקדמית להנדסה בירושלים

התאמת איכויות הלמידה לעולם שבחוץ

יאיר נווה, סמנכ"ל מערכות המידע של המכללה, ערך סקר טכנולוגי מקיף על מנת לעמוד בדרישות הגבוהות ובאיכויות הלמידה של הסטודנטים ושל סגל ההוראה והמרצים. הסקר בחן את הטכנולוגיות ואת הפתרונות המקצועיים הנדרשים והמתאימים ביותר לאופי הארגון, ליכולת הניהול ולרמת השליטה של המרצים והסגל במערכות הAV השונות.

לאחר בחינה מדוקדקת בחרה המכללה בפתרונות שהציעה חברת קרמר אלקטרוניקה הישראלית, אשר נחשבת לאחת מהחברות המובילות בפתרונות למערכות מולטימדיה ו- AV . לאחר הגשת אפיון הצרכים הציגה חברת קרמר בפני המכללה את הפתרונות המתאימים ביותר לצד אופן הפעלתם ושילובם במרחבי הלמידה השונים.

'קרמר אלקטרוניקה' מתקשבת את המכללה האקדמית להנדסה בירושלים

לדברי נווה: "הופתעתי לטובה. המערכות פועלות באופן מושלם ולאחר הדרכה קצרה של צוות התמיכה הטכני הפעלת מערכת ה AV נוחה ופשוטה לשימוש. אפשר לומר באופן חד משמעי כי יכולות טכנולוגיות גבוהות עם רמת ניהול טובה עושים את העבודה.
המודל הנכון למכללה, שגם הוכיח את עצמו, הוא ניהול עצמאי של מערכות הAV – והווידאו. סגל המרצים במכללה עבר השתלמות קצרה בהפעלת המערכות החל מהפעלת מצגי התאורה, שליטה במערכות בכניסה לחדר, הפעלת המקרן, עמדת המרצה והציוד הנוסף, והחשוב מכל – השיעור מתחיל בזמן".
נווה הוסיף: "בחרנו את הטכנולוגיה הנכונה והמתאימה ביותר לניהול עשרות כיתות, מעבדות ומרחבי למידה בו זמנית באפס תקלות".

יאיר נווה, סמנכ"ל מערכות המידע: "למדנו עד כמה קל ופשוט לתפעל את המערכות השונות. הסטודנטים וסגל המרצים יכולים לבצע הזמנה של כיתה או מעבדה ואפילו להזמין את האודיטוריום במסגרת מערכת השעות, ולראות את מצב הכיתה ואף מתי היא מתפנית".

'קרמר אלקטרוניקה' מתקשבת את המכללה האקדמית להנדסה בירושלים

נווה הסביר מה היו ההדגשים שהנחו את המכללה בקבלת ההחלטות עם חברת קרמר מערכות למציאת הפתרונות הטובים ביותר לחדרי ההוראה:

  • האפיון – היה צורך לספק מענה שנעשה לכמות גדולה מאוד של כיתות, מעבדות ומרחבי למידה וכן לעשרות מרצים ולכאלפיים סטודנטים, שמגיעים מדי בוקר למכללה ורוצים להיכנס לשיעור בזמן וללא תקלות.
  • טכנולוגיה – היה חשוב לנו למצוא פתרון שיספק מענה פשוט לתפעול עבור הסגל ולניהול קל ופשוט של הצוות הטכני כמעט באפס תקלות.
  • שליטה ובקרה 24/7 – היה חשוב לנו ליישם פתרונות וכלים לניהול שליטה ובקרה מלאים מכל מקום ובכל זמן.'קרמר אלקטרוניקה' מתקשבת את המכללה האקדמית להנדסה בירושלים

נווה הרחיב: "למדנו עד כמה קל ופשוט לתפעל את המערכות השונות. הסטודנטים וסגל המרצים יכולים לבצע הזמנה של כיתה או מעבדה ואפילו להזמין את האודיטוריום במסגרת מערכת השעות, ולראות את מצב הכיתה ואף מתי היא מתפנית".

"למעשה כיתת לימוד סטנדרטית כוללת מספר מרכזים חשובים: יחידת מטריצה, רסיבר ועמדת הפעלה של חברת קרמר עבור המרצה, לוח חכם, מקרן איכותי, מערכת אלחוטית WIFI, ובנוסף בכל כיתה קיים מסך טלוויזיה שבו נמסר לסטודנטים באופן שוטף מידע והודעות שמשוגרות בעת הצורך".

לדבריו, "המילה האחרונה בתחום שילוב המערכות טרם נאמרה. הצוות הטכני פועל לבדיקת מערכות נוספות בבניין, על מנת לנהל את הכיתות באופן הטכנולוגי המתקדם ביותר".

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG