אני אוהב את עולם הטכנולוגיות על שלל גווניו, אבל את אלו שמשפיעות בחיוב על הסביבה הרבה יותר. עוקב באדיקות אחרי פרויקט ניקוי האוקיינוסים שיזם נער הולנדי, אחרי פתרונות חדשים ליצירת אנרגיה נקייה ומפנטז על היום שבו נוכל לנסוע על כלים המונעים מאנרגיה מתחדשת. 

An optical image of a highly-transparent solar cell fabricated with a 2D atomic sheet. ©Toshiaki Kato

התרגשתי לקרוא על טכנולוגיית פאנלים סולאריים שהצליחה ליצור קבוצת מחקר מאוניברסיטת טוהוקו (Tohoku): פאנלים סולאריים בעלי שקיפות גבוהה במיוחד. למען הדיוק, מדובר בתא סולארי בגודל ס"מ רבוע אחד וברמת שקיפות של 79 אחוזים. מה כל כך מיוחד בזה ? החוקרים מאוניברסיטת טוהוקו ציינו כי יעילות העברת האנרגיה של הפאנלים עומדת על למעלה מ-1000 אחוזים בהשוואה לפאנלים רגילים.

במילים אחרות: ניתן להפוך כל חלון למקור מייצר אנרגיה מתחדשת וביעילות גבוהה. כך אני מדמיין בניין משרדים שכל חלונותיו מצופים באותם פאנלים, חלונות מכוניות המייצרים חשמל שיטעין את סוללת המכונית, שעונים חכמים המטעינים את עצמם, טלפונים סלולריים שיכולים להיטען גם באמצעות המסך עצמו ועוד.
כעת נותר להבין מהן העלויות ומתי נוכל לראות כאלו פאנלים בייצור ראשוני בעולם, יהיה מעניין לשמוע כיצד מסתכל עולם האדריכלות בתכנון עתידי על טכנולוגיה מסוג זה, שלדעתי יכולה לחולל שינוי עצום בחיינו ולהשאיר לדורות העתידיים עולם נקי יותר, יעיל אנרגטית ובר קיימא.
 
 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG