אחד האתגרים המרכזיים של מגייסים במעמד ראיון העבודה הוא לעמוד על טיבו של המועמד ולהסיק ממפגש קצר יחסית את אופן מידת התאמתו לתפקיד. חלק מהחברות המגייסות תבקשנה מהמועמד להתייצב למבחני אישיות, פסיכוטכני וקוגניציה, חלק מעבירות אותו סדרה של ראיונות במטרה לקבל חוות דעת רחבה יותר, וחלק פשוט מבקשות ממנו לשחק בVR,-משקפי מציאות מדומה אשר יציבו לו אתגרים ויחשפו את נקודות החוזק שלו בזירה לא צפויה. כיצד משקפי ה VR שינו את תהליכי הגיוס של דור ה Y ו Z והאם יש ביכולתן לנבא את מידת ההתאמה של המועמד בזמן קצר?

רוצה להתקבל? תתחיל לשחק

טיפוס על הר מושלג, ביקור במקדש יווני ובחינת יכולת הניווט במבוך מסובך הן רק חלק מהמשימות שהטילו על 400 המועמדים, שכבר גויסו לתפקידים בפירמת הבנקים הבריטית "לויד" במטרה לנבא את מידת ההתאמה שלהם לתפקיד. נראה כי יותר ויותר חברות מתחילות לאמץ את משקפי המציאות המדומה כדי להציב מועמדים בזירות בלתי צפויות ובכך ללמוד עליהם יותר, הרבה יותר, מהרושם שיכלו לקבל לגביהם במבחן או ראיון. 

"המשחק, מאפשר למועמדים להציג יכולות בזירה שונה לחלוטין מהנהוג בראיונות עבודה. אנו כצופים, יכולים לקבל מידע ברמת הסאב-טקסט על היכולת שלהם להתמודד עם מצבי לחץ, מנהיגות וכמובן יכולות אנליטיות וחברתיות" מציינת ליסה דל אבוקטו, מנהלת מחלקת פיתוח המנהיגות של הפירמה. 

תהליך גיוס שמושך מועמדים איכותיים

בסקר שנערך בבריטניה, בה תהליך הגיוס באמצעות משקפי מציאות רבודה תופס תאוצה, נמצא כי פירמות רבות מדווחות על סיכויי הצלחה גבוהים יותר בתהליך הגיוס, כך שלמעשה חלה עליה של 32% במידת ההתאמה לתפקיד מאז החל השימוש בטכנולוגיה. אבל לא רק.  נראה כי יותר ויותר מועמדים פונים לפירמות אשר מציגות תהליכי גיוס חדשניים. השימוש במשקפי הVR כסטנדרט מקנה להם הילה טכנולוגית ומתקדמת, וממצב אותם גבוה בראש סולם סדר העדיפויות. פירמת הבנקים "לויד" מדווחת שהיא זוכה ל 30,000 פניות בשנה מסטודנטים בשנת לימודיהם האחרונה, שמתוכן מתקבלים 1,500 מועמדים. 

מיצוי מקסימלי של תהליכי גיוס

בזכות משחקי הווידאו הרבים ניתן לדמות סיטואציות רבות הקשורות למהות התפקיד ולאופן קבלת ההחלטות, כך שהתקופה הקרובה מביאה יותר מתמיד הזדמנות ליצור תהליכים פרטניים, ומותאמים אישית, שיתרמו רבות לארגונים ולפרט.   

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG