פלטפורמת Red Hat Enterprise Linux 8.4 מהווה את הבסיס ליוזמת Red Hat Edge באמצעות קבצי אימג' קלים לקונטיינרים, ניהול משופר של פריסת מחשוב קצה עם יכולת גדילה ועדכוני קונטיינרים אוטומטיים. הפלטפורמה מעצימה את הדור הבא של מחשוב הקצה

רד האט (Red Hat), הספקית המובילה בעולם של פתרונות קוד פתוח, הציגה בכנס הווירטואלי Red Hat Summit 2021 יכולות חדשות ושיפורים בפלטפורמת Red Hat Enterprise Linux, המציבה את Red Hat Enterprise Linux כבסיס עוצמתי לענן ההיברידי הפתוח, החל מליבת מרכז הנתונים ועד למחשוב הקצה. פלטפורמת Red Hat Enterprise Linux 8.4 משכללת את תפקידה כמערכת הפעלה קלת משקל לסביבות ייצור עבור פריסות של מחשוב וציוד קצה, עם תוספת של קונטיינר Linux חדש, יכולות פריסה וניהול אשר מתאימות לצרכי מחשוב הקצה.  

לפי הסקר The State of Enterprise Open Source אשר נערך על ידי רד האט, 72% ממומחי ה-IT מצפים כי הקוד הפתוח יניע את אימוץ מחשוב הקצה בשנתיים הקרובות. סקר ה-2021 State of the Edge של Linux Foundation צופה כי עד שנת 2025, התקני האינטרנט של הדברים (IoT) או התקנים הקשורים לקצה הרשת ייצרו קרוב ל-90 זטה-בייט של נתונים. הממצאים מצביעים על החשיבות של מחשוב קצה כטביעת רגל בענן ההיברידי הפתוח אשר רק תגדל בשנים הבאות, מה שהופך את התשתיות למחשוב הקצה לצורך מהותי עבור מנהלי מערכות מידע ומומחי IT. 

פלטפורמת Red Hat Enterprise Linux משמשת כמערכת ההפעלה המרכזית של חברות ה-Fortune 500 ברחבי העולם, החל ממוסדות פיננסיים גלובליים ומערכות בריאות ועד לתחנות כוח ומשרדי ממשלה. הפלטפורמה משלבת בין עקביות ושליטה רבות יותר בסביבות ענן היברידי יחד עם היכולת לאמץ חדשנות פתוחה בהדרגה או בבת-אחת, תוך הבטחת פריסות מאובטחות ואמינות יותר. היכולות החדשות של פלטפורמת Red Hat Enterprise Linux 8.4 מאפשרות לרד האט להתרחב גם אל התקני הקצה.  

פלטפורמת Red Hat Enterprise Linux מהווה את הבסיס ליוזמת Red Hat Edge, אשר מטרתה להרחיב את היכולות הטמונות בפורטפוליו הענן ההיברידי הפתוח של רד האט ליישומי קצה, החל מתקשורת ותחבורה, רכבים חכמים והתקנים ארגוניים. מגוון הטכנולוגיות הפתוחות של רד האט מרכיבות חבילת טכנולוגיות המוכנה לקצה, הכוללת את Red Hat Enterprise Linux יחד עם פתרונות נוספים:  

Red Hat OpenShift – כוללת תמיכה עבור 3 שרתים או שרת בודד, מה שמאפשר לפרוס את פלטפורמת הקוברנטיס הארגונית המובילה בתעשייה במיקומים מוגבלים מבחינת מקום או משאבים. 

Red Hat Advanced Cluster Management for Kubernetes – מספקת יכולות ניהול קוברנטיס עוצמתיות וגמישות לאורך הענן ההיברידי הפתוח ומרחיבה את בקרת ה-IT המרכזית ממרכז הנתונים ועד לקצה הרשת הרחוק ביותר. 

Red Hat Ansible Automation Platform – מסייעת לבצע אוטומציה של ניהול מחזור החיים של האפליקציה (Software Stacks) על התקני קצה.  

Red Hat Integration – חיבור יישומים ונתונים בפריסות קצה והענן ההיברידי הפתוח. 

Red Hat Data Services – אחסון, ניתוח והפצת נתונים בהתקני הקצה ומרכזי נתונים.

הקונטיינרים של Enterprise Linux מותאמים לקצה  

פריסות התקני קצה נסמכות לעיתים על קונטיינרים של Linux כדי לבנות, לפרוס ולתחזק עומסי עבודה במיקומים מבודדים בקלות רבה יותר. פלטפורמת Red Hat Enterprise Linux 8.4 מסייעת לשמור על סטנדרטיזציה ושליטה עבור קבצים אלו באמצעות עדכונים ל-Podman, מנוע הקונטיינרים מבוסס-הסטנדרטים הפתוחים של הפלטפורמה. Podman מאפשר ניהול קונטיינרים לאורך הענן ההיברידי הפתוח מנקודה מרכזית אחת, בין אם הוא פועל במרכז הנתונים או במיקום קצה מרוחק ומספק עדכוני קונטיינר אוטומטיים, מה שמפשט לשמור על עומסי עבודה ממוקדי-קונטיינרים בקצה בצורה מתאימה ומאובטחת יותר. 

הפלטפורמה של רד האט מוסיפה פונקציונליות חדשה ל-Image Builder, כלי אשר יוצר קבצי מערכת הפעלה מותאמים אישית הניתנים לפריסה למגוון שימושים. עבור עומסי עבודה של מחשוב קצה, Image Builder תומך כעת ביצירה של התקנת מדיה המותאמת למערכות מחשוב bare metal, מה שמסייע לצוותי ה-IT לתחזק יסוד משותף אפילו לאורך סביבות קצה מנותקות. 

ה-Red Hat Universal Base Image (UBI) אשר מייצר סטנדרטיזציה של Red Hat Enterprise Linux וניתן להרצה בתוך הקונטיינרים, קיבל גם שיפורים בגרסה האחרונה. ה-UBI מאפשר לקונטיינרים לשמר את תכונות הייצור של Red Hat Enterprise Linux – כמו אבטחה ויעילות משופרות – גם ברמת היישום. עבור מחשוב קצה, UBI זמין כעת בקובץ קל משקל (מיקרו), כאשר תכונות אלו הופכות אותו למושלם עבור בניית יישומים מוטי-ענן הניתנים להפצה, אשר עברו סטנדרטיזציה על בסיס Linux ברמה הארגונית, ללא התקורה של פריסת ליבה מלאה. 

פלטפורמת Red Hat Enterprise Linux 8.4 תהיה זמינה בשבועות הקרובים באמצעות פורטל הלקוחות של רד האט. 

 
 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG