ביום ראשון התרחשה תאונת דרכים קטלנית בה הייתה מעורבת מכונית אוטונומית של חברת אובר. התאונה הגבירה את הלחץ על המחוקקים והרגולטורים להאט את תהליך הכניסה של כלי הרכב האוטונומיים לכבישים בארה"ב

למרות זאת, ספק אם התאונה בה נהרגה איליין הרצברג, רוכבת אופניים בת 49 מטמפה אריזונה, באמת צריכה להדאיג את תעשיית הרכב; אם בהתחלה נדמה היה שהמכונית הייתה אשמה לחלוטין בתאונה, כעת מסתבר שהרצברג, ששדה הראייה שלה היה מוגבל עקב משא כבד שנטען על האופניים, כנראה התפרצה לכביש באופן שבו ההתנגשות הייתה בלתי נמנעת.

סיבה נוספת לכך שכנראה לא יוגדרו מגבלות חדשות בקרוב, היא ההתנגדות לכך מצד הממשל בשנים האחרונות, הן בתקופת אובמה והן בתקופת טראמפ, אם כי יש לציין שמספר חברים מהמפלגה הדמוקרטית נמצאים דווקא בצד שקורא להידוק הרגולציה.

המצדדים בהאצת השימוש בכלי הרכב האוטונומיים טוענים כי באמצעות הטכנולוגיה יהיה ניתן למנוע כ-35,000 תאונות בשנה הנגרמות עקב טעויות אנוש. לעומת זאת, המתנגדים טוענים כי הטיעון הזה פשטני מדי ולא מתייחס לעובדה שהתחום עדיין נמצא בראשיתו.

בינתיים, מנהל הבטיחות הלאומי מדרבן את חברות הרכב לבצע רגולציה עצמאית ואף מבקש לשמוע מן הציבור הרחב כיצד הוא היה משנה את תקנות התחבורה הוותיקות על מנת להתאים אותן לעידן האוטונומי.

עם זאת, עד כה המנהל סירב לדון באופן פרטני בתאונה וכיצד היא תשפיע על ההמלצות הרגולטוריות ומסר רק ששלח צוות מטעמו לטמפה. בעבר חקר המנהל תאונה קטלנית אחרת בה נהרג אדם שמכונית הטסלה שלו התרסקה אל תוך צדה של משאית. אז נמצא כי האשם היה כנראה במערכת שמאפשרת לנהג להוריד את ידיו מההגה לפרקי זמן ממושכים.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG