המוזיאון הלאומי החדש של נסיכות קאטאר נפתח בסוף מרץ. כמו הרבה מבנים אחרים שנבנו בנסיכויות המפרץ, גם הפעם מדובר בפרויקט מרשים מבחינה אדריכלית עם עיצוב מיוחד במינו ועם שטח כולל של כ-40 אלף מטר רבוע של תצוגות. הוא מרשים במיוחד גם מבחינה פנימית לאור העובדה שהשטח הפנימי מורכב מאזורי תצוגה קולנועיים, כשכל אחד מהם מוקדש להיבט מסוים בהיסטוריה או בעתיד של הנסיכות, עם תצוגות שצולמו במיוחד לצורך הצגתן במוזיאון – והן בונות יחד את מה שמוגדר כתצוגת הווידאו הקבועה הגדולה ביותר בעולם.

הפרויקט, אותו הובילה RES הלונדונית בשיתוף עם מכון הסרטים של דוחא, נמשך חמש שנים והוא כלל, כאמור, יצירת תוכן ייעודי בידי תשעה יוצרי סרטים לצורך ביצוע הקרנות המיפוי שיוצרות אווירה מדהימה בכל פינה ברחבי המוזיאון.

"כשלמדנו לראשונה על השאיפות לתצוגת וידאו, הקרנות מיפוי והתכנון הטכני, התברר לנו הגודל הענק של הפרויקט. היה צורך בכל היכולות, הניסיון הטכני שלנו כדי לגרום לזה לקרות. מדובר בטכנולוגיה ויזואלית בקנה מידה שטרם נראה עד היום", סיפר מארק קאלוורט, מייסד שותף ב-RES שניהל את הפרויקט.

לפי RES בכל שנייה מופקים 21 מיליארד פיקסלים עבור התצוגות השונות במוזיאון והם מוצגים באמצעות 172 שרתי מדיה ו112 מקרני 4K של פנסוניק (Panasonic). השרתים שומרים יותר מפטה-בייט של תוכן, והזנת התכנים למערכות השונות מבוצעת באמצעות לא פחות מ-50.6 ק"מ של כבלי 3G SDI.

"מדובר בפרויקט משמעותי מאוד עבור פנסוניק, מכיוון שמדובר בהתקנה הגדולה במקום אחד של מקרני PT-RQ13 ברזולוציית 4K. ההצלחה של RES ושל הציוד של פנסוניק הוא ביכולת ליצור מחדש תמונות באיכות יוצאת מן הכלל גם במרחקים קצרים מאוד, ובגמישות להציב את המקרנים במקומות ללא הפרעה. מדובר בדחיפה של גבולות יכולות ההתקנה, ולכן מדובר בפרויקט מרתק מאוד. שמחנו להיות מעורבים בהתקנה בקנה מידה שכזה", אמר גארת' דיי, מנהל קבוצת עבודה בפנסוניק בריטניה.

אחד ההיבטים החשובים בפרויקט, מעבר לתצוגות הוויזואליות המרשימות, הייתה המערכת שמחברת את הכל. כדי לענות על כל הצרכים, ולספק כלי בקרה ושליטה פשוטים לתפעול, יצרה RES, יחד עם חברה בשם הריסון דיגיטל מדיה, מערכת חדשה בשם HIVE שמציעה הצצה מהירה אל כל ההתקנים ברשת באמצעות ממשק תלת ממדי שמציע גם תזרימים חיים באמצעות ממשק מבוסס דפדפן.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG