Close Menu
AVmaster מגזין המולטימדיה
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    • הרשמה לדיוור
    • אודות
    • צור קשר
    • מדיניות פרטיות
    • הצהרת נגישות
    • תקנון האתר
    יום רביעי, דצמבר 3
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    AVmaster מגזין המולטימדיהAVmaster מגזין המולטימדיה
    • דף הבית
    • יודעים יותר
    • חדשות
    • עתיד העבודה
    • ProAv
    • AVerticals
    • דיגיטל
    • IT
    • תצוגה
    • אירועים
    • פתרונות
    • סיפורי לקוח
    AVmaster מגזין המולטימדיה
    > בית באיזה מסך ראיתם טופ-גאן? הקולנוע שאחרי הקורונה
    תצוגה

    באיזה מסך ראיתם טופ-גאן? הקולנוע שאחרי הקורונה

    אביעד כהןBy אביעד כהן30 ביוני 2022Updated:30 ביוני 2022אין תגובות3 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    הקולנוע עבר שנתיים מאוד מאתגרות, אך הוא הוכיח לנו שלא מדובר רק במקום לצפייה משותפת בסרטים ורעשי לעיסת פופקורן, אלא שזו תעשייה חדשנית טכנולוגית שממשיכה להעניק לצופים חויית צפייה גדולה מהחיים. אנחנו נפגשים לשיחה קצרה בנושא עם אילן שור, מנהל טכני מקבוצת Cineworld הבינלאומית, אשר בארץ מפעילה רשתות בתי הקולנוע 'Yes Planet' ו-'רב חן'.

    תמונה - איל תגר

    מאנלוגי לדיגיטלי

    עם רקורד ארוך שנים בו הספיק אילן שור לפתוח בתי קולנוע בישראל ובעולם, לשדרג, לחדש ולתחזק אותם, הוא חי את העידן האנלוגי עם 35 מ"מ הזכור לחובבי הקולנוע לטובה והעביר את בתי הקולנוע בישראל ובלא מעט מקומות בעולם לעידן הדיגיטלי. מהלך ששור מתאר כלא פשוט, היות ומדובר בתעשייה בעלת חשיבות גבוהה לפורמטים ולאיכויות גבוהות, מעבר לדיגיטלי מחייב הכנות מרמת יצירת התוכן ועד לציוד ההקרנה באולם הקולנוע עצמו. 

    דיגיטלי מקצה לקצה

    איך מבצעים מעבר כזה מאנלוגי לדיגיטלי ? עם המון אחריות, חשיבה ותכנון מוקדם, וגם הרבה מאוד השקעות. שור מספר כי בתי הקולנוע בישראל ובעולם עובדים עם שלושה זכיינים בתחום המקרנים לקולנוע: Christie, Barco ו-NEC, כאשר מדובר בדגמים מיוחדים וייחודיים. כל אחד מהמקרנים מכיל רכיבי DLP ומעגלים מיוחדים המיוצרים על ידי חברת Texas Instruments, והיא היחידה בעולם המייצרת אותם לתחום הקולנוע. משמעות אותם רכיבים עבור אולפני הקולנוע היא רמת וודאות מוחלטת כי התוכן המצולם כעת בפורמט דיגיטלי ישודר בקולנוע באיכות תמונה כפי שהיה באנלוגי. 


    חתיכת חוויה. תמונה - איל תגר

    אתגר מתמשך

    למרות שבתי הקולנוע בארץ ובעולם היו סגורים בתקופת הקורונה, הצופים חזרו ובגדול לאולמות עם מגוון שוברי קופות: 'ספיידרמן', 'טופ גאן: מאווריק', 'ד"ר סטריינג' והמולטיוורס' ונכונים לנו עוד. עם זאת, סגירתם ופתיחתם של בתי הקולנוע גרמה למספר אתגרים, למשל סרטים שהפצתם עוכבה לטובת חווית הצפייה באולמות הקולנוע כדוגמת 'טופ גאן' ומקרים בהם סרטים שהוקרנו באולמות שוחררו לשירותי סטרימינג במקביל כדוגמת 'יחידת המתאבדים'. 

    חוויות צפייה טכנולוגיות

    שור מציין כי איכות התמונה בבתי הקולנוע במשך השנים הולכת ומשתפרת, אבל כך גם הצורך של הלקוחות בחידושים טכנולוגיים המספקים חוויית צפייה ייחודית. בבתי הקולנוע של קבוצת Cineworld ובפרט ברשת בתי הקולנוע '’Yes Planet בארץ, דואגים להמשיך ולחדש טכנולוגית עם פורמטים שונים כמו תלת מימד ו- Dolby Atmos ועם חוויות צפייה בלעדיות וחדשניות כמו: -IMAX טכנולוגיית ההקרנה המתקדמת בעולם בשילוב סאונד עוצמתי היוצרים תחושה שהסרט מתעורר לחיים, 4DX – הקרנה בארבעה מימדים עם אפקטים מיוחדים כמו רוח, מים וריח להעצמת החוויה, וכן החווייה האחרונה שהושקה, ScreenX – שלושה מסכים המאפשרים צפייה פנורמית ב- 270 מעלות ומרחיבים את המסך אל קירות האולם.

    תמונה - איל תגר

    לדברי שור, יצירת חווית צפייה ייחודית היא אחד הגורמים המשמעותיים עבור הקהל היום. היא מעודדת אותו להגיע ולבלות כמה שעות מול המסך הגדול, והחדשנות הטכנולוגית שבבסיסו תמשיך להיות אחד הדרייברים העיקריים של תעשיית הקולנוע גם בשנים הקרובות.

    עתיד הקולנוע נראה מעניין ורווי אתגרים כאשר התעשייה הטכנולוגית לא מפסיקה ליצור חידושים שאת חלקם נראה בוודאות באולם הקולנוע הרבה לפני שנוכל לחוות אותם בבית. 

     
    אילן שור הקרנה קולנוע
    Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on YouTube Follow on LinkedIn
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous Article Nextel ו Poly מחבקות את השותפים לדרך בערב מהנה של הוקרת תודה
    Next Article מיצרנית חלקי שעונים לענקית טכנולוגיות הדמייה:
    אפסון חוגגת 80 שנות חדשנות
    אביעד כהן

    מאמרים אחרונים

    כך השילוט החכם של SpinetiX משנה את פני המפעלים והלוגיסטיקה

    קרא עוד

    ממהפכת הנייר לתצוגות חכמות: סמסונג E-Paper ופלטפורמת VXT מגדירים מחדש את השילוט העסקי

    קרא עוד

    Prime View מציגה את הדור הבא של מסכי ה-110 אינץ’: בהירות של 800 ניט ותמיכה מלאה בעבודה בחללים מוארים

    קרא עוד

    יושבים קרוב? הכירו את הרהיט של EPSON

    קרא עוד

    הפלטפורמה של סמסונג משנה את כללי התצוגה

    קרא עוד

    LG משנה את חוקי המשחק בפרסום דיגיטלי עם פלטפורמת DOOH Ads בענן

    קרא עוד

    עתיד חוויית האירוח על פי פיליפס

    קרא עוד

    Samsung מציגה סדרת מסכים חדשה לשוק המלונאות – HU8000F

    קרא עוד

    תחום השילוט הדיגיטלי לוהט

    קרא עוד

    הכירו את הפתרונות של ATLONA לתחום השילוט הדיגיטלי

    קרא עוד

    של הביוקר – הכירו את מקרן ה-4K של Sharp

    קרא עוד

    ‎Philips Unite LED All-in-One‎: המסכים שיקפיצו את חוויית התצוגה העסקית לשלב הבא

    קרא עוד

    כך סמסונג והמטס הפכו את Citi Field לחוויית ספורט דיגיטלית פורצת דרך

    קרא עוד

    LG 75XF3P: מסך חוץ עוצמתי במיוחד עם נראות מקסימלית גם באור שמש ישיר

    קרא עוד

    הרמן מציגה מקרן מקצועי וקומפקטי המותאם במיוחד לתנאי חוץ

    קרא עוד

    המקרנים של Barco בחוזה מהסרטים

    קרא עוד

    סדרת המסכים החדשה של סמסונג- מקסימום חינוך מינימום IT

    קרא עוד

    ועכשיו לחלק האומנותי: LG Media Art

    קרא עוד
    Leave A Reply Cancel Reply

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

    שמרו על קשר

    Facebook-f Youtube Linkedin-in Instagram

    AVMASTER

    • הצהרת נגישות
    • צרו קשר
    • אודות
    • מדיניות פרטיות

     

    © 2023 מגזין המולטימדיה
    AV Master

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.