Close Menu
AVmaster מגזין המולטימדיה
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    • הרשמה לדיוור
    • אודות
    • צור קשר
    • מדיניות פרטיות
    • הצהרת נגישות
    • תקנון האתר
    יום שישי, דצמבר 5
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    AVmaster מגזין המולטימדיהAVmaster מגזין המולטימדיה
    • דף הבית
    • יודעים יותר
    • חדשות
    • עתיד העבודה
    • ProAv
    • AVerticals
    • דיגיטל
    • IT
    • תצוגה
    • אירועים
    • פתרונות
    • סיפורי לקוח
    AVmaster מגזין המולטימדיה
    > בית לחבק את האתגר לאהוב את השינוי
    יודעים יותר

    לחבק את האתגר לאהוב את השינוי

    גדי רחלזוןBy גדי רחלזון20 באפריל 2023Updated:20 באפריל 2023אין תגובות3 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    שינויים הם חלק בלתי נפרד מהעולם המודרני. לעיתים זו הטכנולוגיה שמקדמת שינוי, כדוגמת מהפכת הבינה המלאכותית המתחוללת לנגד עינינו, ולעיתים אלו אירועים בסדר גודל מקומי או גלובאלי, כדוגמת מגפת הקורונה.

    freepik premium

    ארגונים נדרשים להתאים את עצמם באופן דינאמי תוך כדי תנועה. מדובר על מאמץ שלא ניתן להימלט ממנו היות והשינויים הם הקבוע החדש. ההתאמה עולה כסף, כרוכה בהשקעת זמן ומשאבים ולא פחות מכך בתקורות ניהוליות ומיומנויות מעודכנות – חייבים להשתמש בטכניקות חדשות כדי להתמודד עם המהפכה המודרנית – עידן השינויים ההולך ומתגבר.

    למהפכה הזו שלוש זרועות מרכזיות המשפיעות על עולם העבודה:

    מכונות לומדות אשר עושות את זה מהר יותר מאנשים תוך שימוש בחושים מלאכותיים שהאדם הממוצע לא יכול להתחרות בהם; IOT, סנסורים חכמים, לכידת וידאו חכמה, ניתוח מאגרי BIG DATA ועוד. 

    מערכות מפתחות בינה אשר מגיעות למסקנות ותובנות ריאליות ללא שילוב של רגש או שיקולים זרים. 

    המשתמש האנושי שהוא למעשה המוצר ברשתות החברתיות אשר כבשו מזמן את המקום הראשון והמרכזי להפצת תפיסות, רעיונות ומוצרים. 

    התוצאה – התפקידים (ולא העובדים) כפי שהם מוכרים לנו היום, ילכו וייעלמו ואת מקומם יתפסו תפקידים אחרים לחלוטין. העובדים, בכל דרג, יהיו חייבים לפתח שרירים ומיומנויות חדשות בכדי לשרוד את הטרנספורמציה הזו, היות והפשטות שבה ארגון יכול לאבד את הרלוונטיות שלו בעידן המודרני מפחידה והמהירות שבה המתחרה שלכם יכול להפוך ל STAR עולמי מבהילה לא פחות. 

    לפיכך, המודלים הישנים לפיתוח העסק אינם רלוונטיים יותר. השקעות לצמיחה מתמקדות כיום בארגונים בהם קיים מתאם מובהק בין החזון לבין היכולת המעשית לרכב על ה"גל החדש". 

     
    גדי רחלזון. צילום - יניב קנטור

    הפתרון – לחבק את האתגר, לאהוב את השינוי !

    ארגונים שינסו להילחם ולהתנגד- יפסידו בקרב, בעוד שארגונים שילמדו לחבק את האתגר ולאהוב את השינוי יישרדו וישמרו על פוטנציאל צמיחה. 

    לדוגמא, בנק שישלב AI ורשתות חברתיות בבסיס הפעילות – יטוס למעלה. יצרנית/מפיצת רכבים שתמצא את הדרך 'להשטיח' את שרשרת האספקה ועדיין לשמור על מקסימום התאמה פרסונלית- עשויה להגדיל משמעותית את נתח השוק. חברת מזרנים שתצליח לספק חוויית שינה מותאמת מבוססת DATA – תפרוץ ותנגוס במתחרותיה. חנויות דיגיטליות שלא תמצאנה את הדרך לשלב מציאות רבודה במסע הלקוח תסגרנה ויצרני פתרונות לעולם החקלאות שיפספסו את מהפכת הרחפנים-והווידאו ישארו מאחור. 

    זהו עתיד העבודה בדיוק – גמישות ושינוי מתמיד בין התפקידים, הא.נשים וההנהלות שיותאמו למהפכה הדיגיטלית. האחרים פשוט ימשיכו לספר עד כמה המוצר שלהם חדשני, המחיר שלהם זול או הסניפים שלהם מזמינים והם מכבדים את כל כרטיסי האשראי כולל גוגל-פיי, אולם הם ינועו על הקו המסוכן שעובר בין צמיחה קונסרבטיבית לדעיכה. (ומחשבות על מיזוג או רכישה) 

    אני רואה את זה קורה בעיקר בארגונים בסדר גודל בינוני. אותם ארגונים שעושים "מה שצריך" בכדי להתמחשב או אחרים ש"חושבים דיגיטלית" כדי להמציא את עצמם מחדש. צמיחה ותעסוקה תהיה תמיד נחלתם של אלו המבינים את חשיבות ההתבוננות 3-5 שנים קדימה כחלק מהשגרה, בניסיון לזהות את המגמות אשר יעצבו את אותם תפקידים רלוונטיים בעתיד הנראה לעין. מנקודה זו יכול הארגון להכשיר את עצמו ולהטמיע שינויים אשר ישמרו על נתיבי הצמיחה. ארגונים שלא יפנימו ויתמכו בתהליכים אלו יכניסו עצמם לסיכונים משמעותיים. 

    לסיכום "כדי להתמודד עם אתגרי המחר על המין האנושי לפתח מיומנויות שיאפשרו לו לגשר על הפער שבין הבינה המלאכותית לטיפשות הטבעית", כפי שניסח זאת פרופ' יובל נוח הררי. 

     

    הכותב הינו מנכ"ל חברת INCREMENTUM המתמחה בפתרונות ייעוץ עסקי חדשניים מבוססי שותפים 

     

    תמונה ראשית – יניב קנטור

    פיתוח עסקי
    Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on YouTube Follow on LinkedIn
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous Articleאפילו מנהלי הרכש יאהבו את המדפסת החדשה של אפסון
    Next Article הקולג' הקהילתי "מסה" משדרג את הלימודים המרוחקים שלו בזכות טכנולוגיות האודיו של ClearOne
    גדי רחלזון

    מאמרים אחרונים

    האם הארגון שלכם מוכן לקונברגנציה?

    קרא עוד

    "דאגו לוודא שאתם מכוסים" – אתגרי SMB המשתמשים ב IT חיצוני

    קרא עוד

    כשמציגים חדשנות אנשים רוצים לשמוע – חטיבת המולטימדיה של בינת ממריאה

    קרא עוד

    שיפסיקו לסובב אתכם – הנה מה שחשוב כשמחליטים על מצלמת PTZ

    קרא עוד

    "מובילים טכנולוגית אבל לא שוכחים את הליבה",  כך אקסטרון ממשיכה להוביל את תחום ה-ProAV גם בעידן של שינוי מתמיד

    קרא עוד

    מחקר של ג'אברה מראה עד כמה טכנולוגיה ישנה מגבילה אותנו

    קרא עוד

    תודו לנו אחר כך. הכירו את Time OS – בוט AI לשיחות קונפרנס (גם) בעברית !

    קרא עוד

    עובדים עלינו – כך דור ה-Z מצליח ליצור 'מסך עשן' במשרד

    קרא עוד

    פתרון אחד – חוויות (אודיו) רבות

    קרא עוד

    עיצוב העתיד באמצעות חדשנות במוצרים

    קרא עוד

    כיצד Microsoft’s Device Ecosystem Platform עשויה להשפיע על עולם הקולבורציה?

    קרא עוד

    כיצד פורמט ה-USB-C עשוי לפתור את נקודות התורפה של BYOD

    קרא עוד

    תרגום בעולם של בינה מלאכותית

    קרא עוד

    אולי די כבר להיות ישראלים?

    קרא עוד

    ה Blind Spots שאתם חייבים לראות בדרך לחוויה מקסימלית בחדרי הועידה 

    קרא עוד

    אזורית על כל הארגון – חמש שאלות לפני המפגש עם הבינה המלאכותית

    קרא עוד

    מהן המגמות העדכניות בעולם ה-Red Hat OpenShift והקוברנטיס?

    קרא עוד

    מערכות היחסים בין חברות ההפצה לחברות האינטגרציה משתנות, מדוע ולאן מכאן? 

    קרא עוד
    Leave A Reply Cancel Reply

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

    שמרו על קשר

    Facebook-f Youtube Linkedin-in Instagram

    AVMASTER

    • הצהרת נגישות
    • צרו קשר
    • אודות
    • מדיניות פרטיות

     

    © 2023 מגזין המולטימדיה
    AV Master

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.