הראיון של עומר ברוקשטיין, מייסד ומנכ"ל XYTE (עד לאחרונה SyncPro) עם גארי קיי מ rAVe pubs כלל מצגת מהפנטת, מענה רהוט ותובנה שכן- שינוי משמעותי עומד על הפרק

במבט ראשון XYTE עלולה להיראות כמו פתרון נוסף למה שיש כבר בשוק, ונראה כאילו לא הומצא כאן הגלגל מחדש. אבל תפישת ניהול נכסי ה-AV/UC הארגוניים, חוויית המשתמש, החזון ובעיקר התזמון- כל אלה מביאים איתם אנרגיה מנצחת של שינוי אמיתי. 

הסטארט אפ הישראלי XYTE, שגייס לאחרונה למעלה משישה מיליון דולרים, מציע פלטפורמה לפתרון ניהול וניטור ציוד ה AV הארגוני בענן. מה זה אומר ולמי? בעיקר להכיר ולהבין את שלושת המוטיבציות הקיימות על המגרש

מוטיבציה של יצרניות

יצרניות ה AV עושות מאמץ לתת ערך מוסף הן ללקוחות הקצה והן לחברות האינטגרציה אשר מהוות ערוץ מרכזי במכירת מוצריהן. חלק מחברות אלה מפתחות ומשווקות בעצמן פתרונות ענן מפותחים יותר או פחות. איך ישפיע שיתוף הפעולה עם XYTE על עסקיהן? התשובה כנראה קשורה במסה קריטית- ככל שיצרניות נוספות תעלינה על הקטר הזה, כך כולן תהיינה חייבות להיות שם. 

חברת סוני פיתחה פתרון ארגוני בשם TEOS בעל יכולות אדירות ובדומה לה Crestron המתגאה בפלטפורמת  XIO העננית הנותנת מענה כלל ארגוני לניהול וניטור ציוד ה-AV. ישנן גם שחקניות כדוגמת ספינטיקס שהשקיעה לא מעט בפיתוח מוצרים מבוססי ענן לתחום השילוט הדיגיטלי. נשאלת השאלה באיזו מידה תושפע המוטיבציה של היצרניות השונות להמשיך ולפתח מענה ענן native למוצרים שלהן כאשר כלל פתרונות הארגון ינוטר עם פתרון ניטרלי כמו XYTE? 

אתגר נוסף שהוא שדרוגים ועדכון firmwares מקבל מענה מותנה בפתיחת ההרשאות מצד המכשיר המותקן לדבריו של עומר ברוקשטיין. במלים אחרות – XYTE מוכנה! זה רק תלוי החלטה של היצרניות שתרצינה להצטרף לפלטפורמה.

 

מוטיבציה של חברות אינטגרציה

"אינטגרטורים יצטרכו להמציא את עצמם מחדש", משפט שעולה כבר שלוש או ארבע שנים בתעשייה שלנו. ואכן, חברות אינטגרציה מובילות נרכשות על ידי גופי ענק ומוטמעות בתוכם וזו רק דוגמא אחת לשינוי המתרחש בשנים האחרונות. 

עוצמתן הנשחקת של חברות האינטגרציה מביאה איתה אתגרים חדשים. הפתרונות והמוצרים המוכנים בקלות רבה לעבודה Out Of The Box, מעבר מחלקת ה AV הארגוני ל IT, שינוי השיח הפנים ארגוני בכל הקשור בתחום יחד עם שחיקת מחירי החומרה בעקבות ההיצע העצום שמביא איתו תחרות קשה- כל אלה הופכים את הפתרון של XYTE לאטרקטיבי מאוד עבור חברות האינטגרציה, לפחות בטווח הבינוני. 

עבור אינטגרטור אשר נותן שירותים ללקוחות הקצה חשוב מאוד לנטר, לנהל ולעקוב אחר ציוד הקצה המותקן באתר, והוא ימצא לכך מענה עם הפלטפורמה של XYTE. בעזרתה, יוכלו האינטגרטורים לייצר ערוצי הכנסה נוספים מול לקוח הקצה, כאלה הנשענים על דיאלוג שהוא  WIN WIN. לדוגמא – לא עוד חוזי תחזוקה על פי רשימת ציוד כלשהי אלא תשלום תחזוקה על ציוד מחובר חי ובועט. וזו רק דוגמא אחת מיני רבות לערוצי התקשורת עם לקוח הקצה אותם מביאה XYTE לאינטגרטורים. 

מוטיבציה של לקוח סופי

הלקוח הוא המלך וכנראה שזה כל העניין. XYTE מאפשרת ללקוח הסופי בול מה שהוא צריך ובלי להיות 'שבוי' של אף אחת מהיצרניות. בפלטפורמה מופיעים כבר באנדלים שסביר להניח שיותאמו לסוגי ארגון, לסקטורים, לגודל ולממדים נוספים עם הגידול בקילומטראג' השימוש וחיבור הקצוות. 

ללקוח הסופי יש אינטרס מובהק לעבוד עם פלטפורמה כמו XYTE אשר תומכת בפעילות הארגונית השוטפת שלו ומאפשרת לו לנטר את הציוד, לקבל מידע במהירות האור ובעיקר לנהל שגרות פעילות ברמה הגבוהה ביותר. ככל שלקוחות קצה יעברו לפעול בטכניקה הזו כך עלולות להשתנות המוטיבציות של שתי הקהילות הקודמות ובסוף כנראה ש XYTE נמצאת בכיוון הנכון. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG