ביום הבסטיליה האחרון (14 ביולי), הצרפתים לא רק חגגו את ההיסטוריה הם הציצו לעתיד. בזמן שמקרון עמד על הבמה במהלך המצעד הצבאי בשאנז אליזה, קהל הצופים מהבית לא הבחין במשהו יוצא דופן: מצלמת Blackmagic URSA Cine 12 חדשה לגמרי שהוסתרה ממש מאחוריו, תיעדה את המעמד ההיסטורי.
רק שמדובר בהרבה יותר מהכרזה על מצלמה חדשה. זו הצהרה!
לפי גורמים בתעשייה, זוהי התחנה הבאה במהפכה הדיגיטלית: עידן המדיה האימרסיבית. המצלמה של Blackmagic לא רק מצלמת ב-12K בפורמט CinemaDNG RAW, היא חלק מתפיסה שלמה של הפיכת תוכן "מצולם" לתוכן חווייתי. לא עוד צילום סטנדרטי של התרחשויות אלא עיבוד מיידי של סצנות למידע תלת-ממדי בזמן אמת.
מעט על איך זה קורה
בניגוד למצלמות קולנוע רגילות, ה-URSA Cine 12 מצוידת בחיישן מלא עם דיוק צבעים של 16 ביט ויכולת הקלטה על דיסקים SSD בפורמט פתוח, מה שמאפשר אינטגרציה מיידית עם מערכות עיבוד ופריסה של תוכן במדיה רבודה, מציאות מדומה, AR ועוד.
מדובר בצעד נוסף בהשתלטות של טכנולוגיות עיבוד תמונה מתקדמות על עולמות שידור, חינוך, בידור וצילום תיעודי. במקביל להשקות מצלמות כגון Apple Vision Pro, Meta Quest ויחידות AI לצילום, עולה צורך חדש: הפקה שמבינה עומק, פרספקטיבה, תנועה ומעל הכול – חוויה.
אולי לא במקרה, הבחירה להציב את המצלמה דווקא באירוע לאומי סמלי בצרפת, מזכירה לנו מהפכה קודמת שפרצה דווקא בפריז. גם אז, היה מדובר בשינוי תפיסתי.
קרדיט יוטיוב ותמונה מתוך היוטיוב – Team 2 Films
