Close Menu
AVmaster מגזין המולטימדיה
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    • הרשמה לדיוור
    • אודות
    • צור קשר
    • מדיניות פרטיות
    • הצהרת נגישות
    • תקנון האתר
    יום שני, דצמבר 1
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    AVmaster מגזין המולטימדיהAVmaster מגזין המולטימדיה
    • דף הבית
    • יודעים יותר
    • חדשות
    • עתיד העבודה
    • ProAv
    • AVerticals
    • דיגיטל
    • IT
    • תצוגה
    • אירועים
    • פתרונות
    • סיפורי לקוח
    AVmaster מגזין המולטימדיה
    > בית ISE 2024 במספרים
    ISE

    ISE 2024 במספרים

    איתי ברנרBy איתי ברנר4 במרץ 2024Updated:4 במרץ 2024אין תגובות4 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    תערוכת ISE 2024 (שחגגה 20) היא אחת התערוכות הנחשבות בעולם בכל מה שקשור לתחום ה-Audio / Video  והמולטימדיה. התערוכה מושכת אליה מבקרים מכל רחבי העולם, כשיבשת אירופה מככבת, ומוצגים בה מיטב החידושים בתחום, כמו גם ועידות ופאנלים שונים, ערבי גאלה או בקיצור- חגיגה שנתית של שלושה וחצי ימים. 

    התערוכה השנה התקיימה בין 30 בינואר ל-2 בפברואר בברצלונה והשתרעה על פני 820 ק"מ רבועים, עם 1,408 מציגים ו-363 דוברים בסך הכול. 

    מספר המשתתפים (ייחודיים) עמד על לא פחות מ-73,891 איש, והוא מעיד על התאוששות התעשיה לאחר ה'ברקס' בתקופת הקוביד. מתוך כלל המבקרים, 24,815 השתתפו בתערוכה בפעם הראשונה וזהו אולי אחד הנתונים החשובים.

    אם סופרים את סך כל הביקורים בכל הימים ביחד (כלומר, גם משתתפים שהיו נוכחים ביותר מיום אחד), מגיעים למספר שיא של כל השנים העומד על 172,627 ביקורים.

    מתוך המשתתפים, כמעט אחוז אחד (634) היו נציגי המדיה, 20,385 (27.6%) היו נציגי החברות בתחום והשאר (52,872, 71.55%) היו מבקרים.

    הגיל החציוני של המבקרים עמד על 42. מתוכם 81.5% גברים, 16.6% נשים ו-1.9% העדיפו שלא לציין את מגדרם.
    רוב המשתתפים (20.94%) היו בתפקידים ניהוליים, 15.06% היו דירקטורים ו-15.49 היו מנכ"לים (CEO).

    עניין של גאוגרפיה

    העולם הטכנולוגי משתנה ללא הרף ומדינות שבעבר הובילו את התעשייה עברו ליציע האחורי וההפך. כשמוציאים את אנשי המדיה, 90% מהמבקרים הגיעו מ-30 מדינות שונות (בסך הכול הגיעו מבקרים מ-192 מדינות).

    כפי שאתם יכולים לשער, השנה הגיעו יחסית מעט מבקרים מישראל, שתפסה את המקום ה-26, זאת לעומת המקום ה-15 בשנה שעברה…

    מרבית המדינות שהפגינו נוכחות מוגברת השנה לעומת שנים שעברו מדינות אירופאיות, כשאת הצמיחה הגבוהה ביותר מהיבשת הפגינה דווקא פולין. מלבד זאת גם הסינים הפגינו נוכחות מרשימה עם גידול של 136% במספר המשתתפים.

    אם נבחן את המספרים המוחלטים בדירוג שלושים המדינות, בראש הרשימה עומדת באופן לא מפתיע ספרד עם 23,562 משתתפים. בסוף הרשימה נוכל למצוא מכל המדינות דווקא את יפן (368), הנמצאת בנחיתות מספרית גדולה למדי מול המתחרה הקרובה אליה גיאוגרפית דרום קוריאה (721 מבקרים). מעניין מה היה קורה אם היה מדובר בתערוכה של תעשיית הרכב…

    האיש שעומד מאחורי ההצלחה הגדולה ולא חוסך מאמצים לסייע למשלחת הישראלית בכל הזדמנות. מייק בלאקמן. תמונה - ISE

    מגזרים והתמחויות

    באופן לא מפתיע, רוב הפוקוס בתערוכה (כמעט 70%) התמקד במגזר המסחרי. נתונים לגבי התמחויות חולקו לחברות ה-AV (ספקי הפתרונות) וללקוחות (משתמשי הקצה) כאשר היחס ביניהם עמד על 70% ו-30% בהתאמה.

    בראש טבלת ההתמחויות בחברות ה-AV נוכל למצוא את האינטגרטורים שהיוו 20.42% מכלל החברות. זו גם הייתה הקטגוריה הצומחת ביותר מבחינת אחוז המבקרים החדשים (צמיחה של 9.17%).

    בתחתית הרשימה נוכל למצוא חברות ייעוץ (Experience Design Consulting) עם פחות מאחוז אחד.

    כשבוחנים את המשרות של נציגי החברות בתוך הארגון, תחום האודיו נמצא בראש הרשימה ולאחריו תחום הוידאו (הקרנה והפקה). מקום מכובד שמור באופן טבעי גם לאנשי המכירות. באופן דומה לרשימה הקודמת, נוכל למצוא ייצוג קטן למדי של אנשי ארכיטקטורה, מעצבי חווית משתמש ולקוחות (UX/CX) ומנהלי מתקנים (Facilities).

    מבחינת קהל היעד (או משתמשי הקצה מנקודת המבט של החברות), חלק גדול מהחברות פונות לסקטור העבודה המשרדית וחללי עבודה משותפים. אחוז דומה מציעים פתרונות עבור חללי ובידור ותיאטראות.

    בתחתית הרשימה נוכל למצוא את תחום הרפואה, ובאופן כללי גם הייצוג של תחום התעבורה בים וביבשה אינו גדול במיוחד. חשוב לציין שחלק מהחברות פונות ליותר ממגזר אחד.

    כאמור, כמעט כ-30% מן המשתתפים הגדירו את עצמם כמשתמשי קצה. 6.5% מכלל המבקרים השתייכו לתעשיית הבידור, 5.48% לתחום החינוך ו-3.5% לתחום המדיה. בתחתית הרשימה נוכל למצוא באופן דומה לרשימה הקודמת את תחומי הרפואה והתחבורה, יצרנים שאינם קשורים לתחום ה-AV ומוסדות דת.

    נקודה מעניינת היא ש-3.19% אחוז הגדירו עצמם כ"אחרים", מה שאולי מעיד על כן שיש בתחום הרבה פוטנציאל לא ממומש. 

    מבחינת התפקידים של משתמשי הקצה, אפשר לראות מספר שינויים משמעותיים לעומת הרשימה המקבילה, עם נוכחות גבוהה יותר לאנשים העוסקים בפתרונות תאורה ושינוי מקומות בין אנשי האודיו והוידאו (הוידאו בראש). 

    תחתית הרשימה גם היא דומה למדי, למעט אנשי המכירות שמצאו את עצמם דווקא בתחתית הרשימה.

    כשמתבוננים על הסקטורים של משתמשי הקצה (גם כאן ניתן היה לבחור יותר מסקטור אחד), רואים דרישה גבוהה יחסית גם לחדרי הפקה בתחום ה-AV. מנגד, גם כאן תחומי התחבורה והרפואה נמצאים בסוף הרשימה, עם אחוזים נמוכים אפילו יותר.

    ברזולוציות

    כשמתבוננים על הסגמנטים השונים ברזולוציה גבוהה ומשווים בין החברות נותנות השירותים למשתמש הקצה, ניתן להבחין בכמה נתונים מעניינים:

    • 25% ממשתמשי הקצה העידו על עניין בפתרונות שילוט דיגיטלי, זאת לעומת 39% מספקי הפתרונות
    • כנ"ל לגבי מערכות הבקרה, אך עם הפרש קטן יותר של לערך 10% (26% מול 36%)
    • בתחום הבית החכם, החינוך והתקשורת האחודה, משתמשי הקצה הביעו באופן עקבי פחות עניין מאשר ספקי הפתרונות
    • לעומת זאת, משתמשי הקצה ברוב קטגוריות הפקת והפצת תוכן הביעו עניין גדול יותר מאשר ספקי הפתרונות, עם ההפרש הגדול ביותר בתחום ה-AR/VR או שילוב ביניהם

    נתראה בשנה הבאה

    אין ספק ש-2024 הייתה שנה מרשימה ביותר, ומארגני הכנס כבר מסתכלים אל שנה הבאה: ההרשמה המוקדמת לדוכני התצוגה לשנה הבאה גדולה ב-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. חלל נוסף בתערוכה של 2025 יוקדש לקטגוריה חדשה ישנה של "חדשנות ומעורבות". 

    על פי כל הסימנים – 2025 הולכת להיות לא רק גדולה יותר, אלא גם מגוונת יותר.

    תמונה ראשית – ISE 

    ISE Mike Blackman
    Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on YouTube Follow on LinkedIn
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous Articleהכנס הלימודי השנתי של קהילת מקצועני SAP בישראל יוצא לדרך בפעם הרביעית! 
    Next Article בחנות, בגן האירועים או במסעדה – פתרון הרדיו הדו-כיווני הופך לחלק מהשירות
    איתי ברנר

    מאמרים אחרונים

    הדור השני של הקיוסקים של LG עשה את הופעת הבכורה שלו ב-ISE 2025

    קרא עוד

    הרבה יותר מ ProAV  – מתחם הספורט בתערוכת ISE 2025 הוא רמז ל…

    קרא עוד

    בשנת 2021 הוגדר חזון מעודכן לחברת קרמר, רגע לפני ISE 2025 הוא מוגש בעוצמה

    קרא עוד

    הזווית שלא מדברים עליה – ה ISE לא רק צומחת, גם מצמיחה

    קרא עוד

    בחזרה ל ISE – היה משהו אחר בביתן של סוני

    קרא עוד

    העיצוב לא פחות חשוב – ARTHUR HOLM שומרת על הקו שלה ולא משנה מה

    קרא עוד

    ביתן אחד – הרבה חדשנות. קפצו איתנו לביקור בביתן Canon ב- ISE24

    קרא עוד

    הבית של נקודות הגישה של המותגים הכי חזקים בעולם הוא כחול לבן

    קרא עוד

    הרבה יותר לכל מטר רבוע – תחום ה LED מתחיל לדגדג את הפוטנציאל שלו

    קרא עוד

    שחקנית מבטיחה (גם) בתחום ה UC – ענקית המחשוב DELL מפתיעה עם סל מוצרים משלה

    קרא עוד

    ISE 2024- אפסון חושפת את מקרן ה-4K הקטן והקל בעולם

    קרא עוד

    שומרת על זהות הלקוח שלה גם בתחום המסכים המקצועי- ביתן סוני ב ISE יארח יוצרים דיגיטליים

    קרא עוד

    מפרידים רשתות ומתחילות בעיות? High Sec Labs עוקפת את הטירוף באמצעות מעטפת ייחודית

    קרא עוד

    20 מ 20 – רונן ברוקשטיין מציין שני עשורים של ISE

    קרא עוד

    מה הקשר בין יוטיוב, אינסטגרם, חדר ישיבות וכיתת לימוד?

    קרא עוד

    Fibernet מוסיפה פתרונות למגזר הפרטי בביתן ISE-2024

    קרא עוד

    הקיר חכם, הלב מרגיש – היצרנית הישראלית WALL-SMART מתכוננת ל ISE24

    קרא עוד

    דיגיטלי ומדויק – ראיון מיוחד לקראת אירוע השילוט הדיגיטלי המוביל

    קרא עוד
    Leave A Reply Cancel Reply

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

    שמרו על קשר

    Facebook-f Youtube Linkedin-in Instagram

    AVMASTER

    • הצהרת נגישות
    • צרו קשר
    • אודות
    • מדיניות פרטיות

     

    © 2023 מגזין המולטימדיה
    AV Master

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.