תערוכת ISE 2024 (שחגגה 20) היא אחת התערוכות הנחשבות בעולם בכל מה שקשור לתחום ה-Audio / Video  והמולטימדיה. התערוכה מושכת אליה מבקרים מכל רחבי העולם, כשיבשת אירופה מככבת, ומוצגים בה מיטב החידושים בתחום, כמו גם ועידות ופאנלים שונים, ערבי גאלה או בקיצור- חגיגה שנתית של שלושה וחצי ימים. 

התערוכה השנה התקיימה בין 30 בינואר ל-2 בפברואר בברצלונה והשתרעה על פני 820 ק"מ רבועים, עם 1,408 מציגים ו-363 דוברים בסך הכול. 

מספר המשתתפים (ייחודיים) עמד על לא פחות מ-73,891 איש, והוא מעיד על התאוששות התעשיה לאחר ה'ברקס' בתקופת הקוביד. מתוך כלל המבקרים, 24,815 השתתפו בתערוכה בפעם הראשונה וזהו אולי אחד הנתונים החשובים.

אם סופרים את סך כל הביקורים בכל הימים ביחד (כלומר, גם משתתפים שהיו נוכחים ביותר מיום אחד), מגיעים למספר שיא של כל השנים העומד על 172,627 ביקורים.

מתוך המשתתפים, כמעט אחוז אחד (634) היו נציגי המדיה, 20,385 (27.6%) היו נציגי החברות בתחום והשאר (52,872, 71.55%) היו מבקרים.

הגיל החציוני של המבקרים עמד על 42. מתוכם 81.5% גברים, 16.6% נשים ו-1.9% העדיפו שלא לציין את מגדרם.
רוב המשתתפים (20.94%) היו בתפקידים ניהוליים, 15.06% היו דירקטורים ו-15.49 היו מנכ"לים (CEO).

עניין של גאוגרפיה

העולם הטכנולוגי משתנה ללא הרף ומדינות שבעבר הובילו את התעשייה עברו ליציע האחורי וההפך. כשמוציאים את אנשי המדיה, 90% מהמבקרים הגיעו מ-30 מדינות שונות (בסך הכול הגיעו מבקרים מ-192 מדינות).

כפי שאתם יכולים לשער, השנה הגיעו יחסית מעט מבקרים מישראל, שתפסה את המקום ה-26, זאת לעומת המקום ה-15 בשנה שעברה…

מרבית המדינות שהפגינו נוכחות מוגברת השנה לעומת שנים שעברו מדינות אירופאיות, כשאת הצמיחה הגבוהה ביותר מהיבשת הפגינה דווקא פולין. מלבד זאת גם הסינים הפגינו נוכחות מרשימה עם גידול של 136% במספר המשתתפים.

אם נבחן את המספרים המוחלטים בדירוג שלושים המדינות, בראש הרשימה עומדת באופן לא מפתיע ספרד עם 23,562 משתתפים. בסוף הרשימה נוכל למצוא מכל המדינות דווקא את יפן (368), הנמצאת בנחיתות מספרית גדולה למדי מול המתחרה הקרובה אליה גיאוגרפית דרום קוריאה (721 מבקרים). מעניין מה היה קורה אם היה מדובר בתערוכה של תעשיית הרכב…

האיש שעומד מאחורי ההצלחה הגדולה ולא חוסך מאמצים לסייע למשלחת הישראלית בכל הזדמנות. מייק בלאקמן. תמונה - ISE

מגזרים והתמחויות

באופן לא מפתיע, רוב הפוקוס בתערוכה (כמעט 70%) התמקד במגזר המסחרי. נתונים לגבי התמחויות חולקו לחברות ה-AV (ספקי הפתרונות) וללקוחות (משתמשי הקצה) כאשר היחס ביניהם עמד על 70% ו-30% בהתאמה.

בראש טבלת ההתמחויות בחברות ה-AV נוכל למצוא את האינטגרטורים שהיוו 20.42% מכלל החברות. זו גם הייתה הקטגוריה הצומחת ביותר מבחינת אחוז המבקרים החדשים (צמיחה של 9.17%).

בתחתית הרשימה נוכל למצוא חברות ייעוץ (Experience Design Consulting) עם פחות מאחוז אחד.

כשבוחנים את המשרות של נציגי החברות בתוך הארגון, תחום האודיו נמצא בראש הרשימה ולאחריו תחום הוידאו (הקרנה והפקה). מקום מכובד שמור באופן טבעי גם לאנשי המכירות. באופן דומה לרשימה הקודמת, נוכל למצוא ייצוג קטן למדי של אנשי ארכיטקטורה, מעצבי חווית משתמש ולקוחות (UX/CX) ומנהלי מתקנים (Facilities).

מבחינת קהל היעד (או משתמשי הקצה מנקודת המבט של החברות), חלק גדול מהחברות פונות לסקטור העבודה המשרדית וחללי עבודה משותפים. אחוז דומה מציעים פתרונות עבור חללי ובידור ותיאטראות.

בתחתית הרשימה נוכל למצוא את תחום הרפואה, ובאופן כללי גם הייצוג של תחום התעבורה בים וביבשה אינו גדול במיוחד. חשוב לציין שחלק מהחברות פונות ליותר ממגזר אחד.

כאמור, כמעט כ-30% מן המשתתפים הגדירו את עצמם כמשתמשי קצה. 6.5% מכלל המבקרים השתייכו לתעשיית הבידור, 5.48% לתחום החינוך ו-3.5% לתחום המדיה. בתחתית הרשימה נוכל למצוא באופן דומה לרשימה הקודמת את תחומי הרפואה והתחבורה, יצרנים שאינם קשורים לתחום ה-AV ומוסדות דת.

נקודה מעניינת היא ש-3.19% אחוז הגדירו עצמם כ"אחרים", מה שאולי מעיד על כן שיש בתחום הרבה פוטנציאל לא ממומש. 

מבחינת התפקידים של משתמשי הקצה, אפשר לראות מספר שינויים משמעותיים לעומת הרשימה המקבילה, עם נוכחות גבוהה יותר לאנשים העוסקים בפתרונות תאורה ושינוי מקומות בין אנשי האודיו והוידאו (הוידאו בראש). 

תחתית הרשימה גם היא דומה למדי, למעט אנשי המכירות שמצאו את עצמם דווקא בתחתית הרשימה.

כשמתבוננים על הסקטורים של משתמשי הקצה (גם כאן ניתן היה לבחור יותר מסקטור אחד), רואים דרישה גבוהה יחסית גם לחדרי הפקה בתחום ה-AV. מנגד, גם כאן תחומי התחבורה והרפואה נמצאים בסוף הרשימה, עם אחוזים נמוכים אפילו יותר.

ברזולוציות

כשמתבוננים על הסגמנטים השונים ברזולוציה גבוהה ומשווים בין החברות נותנות השירותים למשתמש הקצה, ניתן להבחין בכמה נתונים מעניינים:

  • 25% ממשתמשי הקצה העידו על עניין בפתרונות שילוט דיגיטלי, זאת לעומת 39% מספקי הפתרונות
  • כנ"ל לגבי מערכות הבקרה, אך עם הפרש קטן יותר של לערך 10% (26% מול 36%)
  • בתחום הבית החכם, החינוך והתקשורת האחודה, משתמשי הקצה הביעו באופן עקבי פחות עניין מאשר ספקי הפתרונות
  • לעומת זאת, משתמשי הקצה ברוב קטגוריות הפקת והפצת תוכן הביעו עניין גדול יותר מאשר ספקי הפתרונות, עם ההפרש הגדול ביותר בתחום ה-AR/VR או שילוב ביניהם

נתראה בשנה הבאה

אין ספק ש-2024 הייתה שנה מרשימה ביותר, ומארגני הכנס כבר מסתכלים אל שנה הבאה: ההרשמה המוקדמת לדוכני התצוגה לשנה הבאה גדולה ב-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. חלל נוסף בתערוכה של 2025 יוקדש לקטגוריה חדשה ישנה של "חדשנות ומעורבות". 

על פי כל הסימנים – 2025 הולכת להיות לא רק גדולה יותר, אלא גם מגוונת יותר.

תמונה ראשית – ISE 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG