יום שני , נובמבר 18 2019
דף הבית | כללי | כבר אי אפשר להשתיק את זה – הבום של הקניות באמצעות קול עומד להיות על קולי

כבר אי אפשר להשתיק את זה – הבום של הקניות באמצעות קול עומד להיות על קולי

אם עדיין לא התכוננתם, זה הזמן שלכם להיערך בהתאם: חברת המחקר הייעוץ האסטרטגי OC&C צופה ששוק הקניות באמצעות קול יקפוץ בחמש שנים מ-2 ל-40 מיליארד דולרים בארצות הברית בלבד

קפיצה ענקית ברכישות קוליות שמונעת בידי מכשירים חכמים ביתיים (תמונה: Pixabay)

 

חברת הייעוץ האסטרטגי OC&C פרסמה לאחרונה תחזית ממנה עולה שהיקף הקניות באמצעות שימוש בקול בארצות הברית, וככל הנראה גם באופן גלובלי לאחר מכן, יקפוץ באופן משמעותי ביותר בחמש השנים הקרובות. למעשה, החברה טוענת שמהיקף רכישות קוליות שעומד נכון להיום על כ-2 מיליארד דולרים בארצו של הדוד סם, השוק יזנק במהירות על חלל היישר עד ל-40 מיליארד דולרים ב-2022. המניע העיקרי, באופן טבעי, הוא החדירה של הרמקולים החכמים ושאר התקנים חכמים לבתים, שאמורים להגיע מהיקף חדירה של 13% לכדי 55% באותה תקופה.

לפי OC&C אמזון (Amazon), שמובילה כיום את השוק עם חדירה של כ-10% לבתים בארצות הברית באמצעות מכשירי ה-Echo שלה. למכשירי ה-Google Home של גוגל זוכים כיום לחדירה של 4% ואילו למכשירים המבוססים על Cortana של מיקרוסופט (Microsoft) יש חדירה לכ-2% ממשקי הבית בארצות הברית. לאפל (Apple), עם מכשירי ה-HomePod החדשים שלה, אין עדיין השפעה על השוק.

מהם המוצרים בעלי הרייטינג הגבוה ביותר אשר נרכשים באמצעות שימוש בקול בלבד? קודם כל מוצרי מכולת, כ-20%; רכישות בתחום הבידור, בעיקר כרטיסים, כ-19%; מוצרי אלקטרוניקה על כל הגוונים והצבעים כ-17%, ולבוש כ-8%.

מבין 1,500 האנשים שענו לשאלות הסוקרים 39% ציינו שהם סומכים על בחירת המוצרים האישית של הרמקולים החכמים. 44% מאמינים שהמכשירים החכמים מציעים את המוצרים עם התמורה הטובה ביותר לכסף. היבט שלישי הוא שהרכישות באמצעות קול בלבד, מתרכזים בינתיים במוצרים בעל תג מחיר נמוך. אבל זה כנראה עומד להשתנות.