Close Menu
AVmaster מגזין המולטימדיה
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    • הרשמה לדיוור
    • אודות
    • צור קשר
    • מדיניות פרטיות
    • הצהרת נגישות
    • תקנון האתר
    יום שישי, דצמבר 5
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn
    AVmaster מגזין המולטימדיהAVmaster מגזין המולטימדיה
    • דף הבית
    • יודעים יותר
    • חדשות
    • עתיד העבודה
    • ProAv
    • AVerticals
    • דיגיטל
    • IT
    • תצוגה
    • אירועים
    • פתרונות
    • סיפורי לקוח
    AVmaster מגזין המולטימדיה
    > בית בואו נדבר על בהירות הדיבור
    אודיו

    בואו נדבר על בהירות הדיבור

    מערכת AVMASTERBy מערכת AVMASTER15 במרץ 2022Updated:15 במרץ 2022אין תגובות3 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    בהירות הדיבור (Speech intelligibility) = מובנות הדיבור ולהן האקסיומות, ממש כמו בגאומטריה:

     
    ה all in one של Logitech (תמונה - לוג'יטק)
    1. כל סיגנל אודיו מכיל רעש
    2. שיחה בין בני אדם היא סיגנל אודיו
    3. מובנות הדיבור טובה יותר ככל שהיחס בין הדיבור לרעש גבוה יותר

    כיוון שכדי לקלוט את הדיבור אנחנו משתמשים במיקרופון, נשאלת השאלה איזה מיקרופון הכי טוב כדי לקלוט את הדיבור ולא את הרעש, או לפחות לקלוט את שניהם אבל את הדיבור לקלוט חזק הרבה יותר מאשר את הרעש? והתשובה היא- מיקרופון המחובר לצלם, או הפוך. צלם מחובר למיקרופון. הצלם דואג לכוון את המיקרופון מהמרחק הנכון ישירות אל הדמות שהוא רוצה להקליט. gun mic נועד לקליטת האינפורמציה החשובה ולדחיית רעשים סביבתיים אבל זה לא מה שאנחנו בעולם האינטגרציה צריכים! 

    אנחנו זקוקים לפתרון קטן, שטוח ואוטומטי, בלי צלם בלי עורך ובלי בימאי. פתרון שאפשר לשתול ביחידת all in one video bar או כמיקרופון שטוח בתקרה מעוצבת ואפילו ב'ספיקרפון' המונח על השולחן. את כל זה ניתן להשיג באמצעות טכנולוגיית Beam forming. 

    דני פיכמן (יח"צ)

    אז מה זה beam forming ולמה צריך אותו?

    Beam forming הוא מיקרופון מסוג אלומה- Beam=אלומה, המשלב שתי תכונות: 

    – יכולת להתמקד על דובר אחד בתוך קבוצת דוברים באופן אוטומטי

    – יכולת לקלוט את הדיבור ביחס גבוה בהרבה מאשר את הרעשים החיצוניים

    כמו כל טכנולוגיה, גם כאן יש נוסחאות הניתנות למדידה- היחס בין עוצמת האינפורמציה הרצויה במיקרופון לבין סך הרעשים הלא רצויים, מהווה אחד הפרמטרים המהותיים ביותר בכל ציוד אודיו:  S/N RATIO – Signal to noise ratio.

    טכנולוגיית Beam forming האופנתית אינה חדשה. בדומה לשמות טרנדיים אחרים (HD בראשית דרכו למשל) היכרות איתה, גם ברמה הבסיסית, תסייע לנו להשיג הרבה יותר: ראשית חשוב להבחין שיש Beam forming ויש Beam steering וזה ממש לא אותו דבר. לדוגמה, המיקרופון התקרתי 710 SHURE הוא Beam forming והוא עוצב לחדרי ישיבות בהם הדוברים ישובים בצורה סטטית. הם לא מטיילים. לעומתו, מיקרופון AM-1 TOA הוא Real-time Steering Array Microphone, אשר מסוגל לעקוב אחר מקור הקול האנושי שזז בחדר כדוגמת מרצה. בוידאו הבא ניתן לראות ולשמוע איך המיקרופון מאפשר לשמור על עוצמת ווליום אחידה במעקב אחר הרכבת. 

    הבבושקות של המיקרופונים

    ניתן כיום לקבל "מיקרופון" שמורכב ממספר מיקרופונים זעירים בעלי התכונות הנדרשות; קטנים ושטוחים אך גם זולים ואחידים בנתוניהם – מיקרופוני MEMS. 

    מיקרופונים בטכנולוגיית Beam forming מכילים פרוססור און-בורד אשר מאפשר להם "לדעת" את הכוון ממנו מגיעה האינפורמציה הקולית, (הדיבור) וליצור מעין אלומה של מיקרופונים לאותו אזור. מכיוון שהיכולת "לדעת" מהיכן מגיעה האינפורמציה בכל רגע נתון קיימת אינהרנטית בטכנולוגיה הזו, הרי שאפשר לנצל אותה בכדי לשדר למצלמת עקיבה את המיקום וליהנות ממצלמת Speaker tracking. פולי(קום) עושה את זה שנים עם האיגל איי וסיסקו עם הטלפרזנס. שם, בעולם הישן של ה VC, המיקרופונים כלל לא נוצלו לאודיו אלא רק כדי "לדווח" למצלמה על מיקום הדובר. 

    ערכות מהסוג הזה עלו באותם ימים כמה עשרות אלפי דולרים. כיום, יחידות ה all in one כוללות מיקרופוני Beam forming ומצלמות Speaker tracking אשר יודעות מי הדובר בכל רגע נתון ומתבייתות עליו והן זמינות במחיר שווה לכל נפש.

    ככלל, יחידות ה all in one תתקשינה לתת מענה הולם לאודיו בחדרים גדולים בהם מוטב ליישם מערכות מיקרופונים חיצוניות, בין אם על השולחן או מהתקרה. מערכות אלה מבוססות על מיקרופונים בטכנולוגיית  Beam forming ומאפשרות לנו לשפר את תוצאות הפגישה באופן משמעותי.

     

    נגיעה היסטורית

    המיקרופון מטכנולוגיית Beam forming הראשון שודך למצלמה בשנת 1999. והנה סיכום התכנסות וועידת ה beam forming העולמית בברלין  בשנת 2006 

    Poly Eagleeye Director - (VEIDAN)

    לסיכום – הטכנולוגיה פותחה לראשונה בשנות השישים של המאה הקודמת, תחילה בתוך רמקולים בטכנולוגיית קולונה אשר עושה שימוש באותה טכניקה בכדי "לאגד" מספר מקורות קול לאלומה אחת, שכן הרמקול וגם המיקרופון שניהם ממברנות שרוטטות באוויר, והפיזיקה היא אותה פיזיקה.

     

    תמונה ראשית – Canva

    Beamforming Microphone אודיו דני פיכמן
    Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on YouTube Follow on LinkedIn
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous Articleזום? טימס? מה זה משנה כשיש לכם את הפתרון של פולי
    Next Article ואולי הזכייה היא בעצם השותפות ארוכת השנים?!
    Avatar photo
    מערכת AVMASTER

    מאמרים אחרונים

    SoundVision Connect מציגה: שיתוף תכנון אקוסטי תלת ממדי ישירות מהענן

    קרא עוד

    החדר שומע אותך טוב יותר- הכירו את HP Poly Studio A2

    קרא עוד

    מה אפשר לעשות עם המערכות המקצועיות של JBL? הרבה יותר ממה שחשבת

    קרא עוד

    מעבר לקירות: כך K-array משנה את פני האודיו באדריכלות מודרנית

    קרא עוד

    20 מיקרופונים במקביל – הקסם של אודיו טכניקה

    קרא עוד

    הבית החדש של המותג המוביל בעולם האודיו – Shure מצטרפת לסל המבטיח של בנדא

    קרא עוד

    עיצוב אקוסטי של כל חלל בקליק

    קרא עוד

    הייתם מוציאים מעל 14K ש"ח על מיקרופון תקרתי? כנראה שכן

    קרא עוד

    שתהיו בטוחים – המיקרופון שמספק את החופש האולטימטיבי

    קרא עוד

    הראשון בעולם – אודיוקודס עם Microsoft Teams ואנדרואיד 12

    קרא עוד

    Dante מבית Audintae ממשיכה להטמיע AV

    קרא עוד

    Jabra מציגה את הדור הבא של הדיבוריות המשרדיות ממשפחת ה Speak2

    קרא עוד

    כשאומרים אירוע שותפים ולקוחות מתכוונים כנראה לאירוע השנתי של AVCOM

    קרא עוד

    אודיו טכניקה – מקשיבים מהתקרה

    קרא עוד

    בצומת UC המשך ישר

    קרא עוד

    סערה בחוץ? סאונד בר יוקרתי חדש מבית LG בבית

    קרא עוד

    שימו אוזניות והצטרפו למסע של אודיו תלת ממד עם דני פיכמן

    קרא עוד

    התכוננו להתאהב – הרמקול האלחוטי האישי או הארגוני הבא שלכם הוא לא רק חתיך, הוא בעיקר חכם

    קרא עוד
    Leave A Reply Cancel Reply

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

    שמרו על קשר

    Facebook-f Youtube Linkedin-in Instagram

    AVMASTER

    • הצהרת נגישות
    • צרו קשר
    • אודות
    • מדיניות פרטיות

     

    © 2023 מגזין המולטימדיה
    AV Master

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.