לפני שנים לא מעטות, מלצריות ומלצרים הסתובבו להם עם פנקס קטן ורשמו להם את הזמנות הסועדים. לעיתים, כאשר אורח נתקל בנותן שירות מבולבל הוא היה מעיר להם לכתוב את ההזמנה. השנים חלפו וכיום סועדים, במרבית המסעדות, מקבלים את האופציה להזמין באמצעות טאבלט ייעודי או סריקת התפריט באמצעות QR וקבלת גישה למנות השונות. חכו עם הרעב, תכף נשוב.

סטודנטים מאוניברסיטת פורדו שבאינדיאנה ארה"ב, פיתחו לאחרונה תהליך הדפסה שמאפשר להפוך כל נייר או קרטון קשיח למקלדת אלחוטית או לוח מקשים ללא תלות במקור כח חיצוני. טכנולוגיה שכזו, אמנם נשמעת כמו מדע בדיוני אבל היא כבר כאן. אז איך בעצם זה עובד?

קרדיט: https://www.inavateonthenet.net/

מהנדסי האוניברסיטה לקחו תחילה את הנייר וטבלו אותו בתמיסה מיוחדת שדוחה מים, שמן ואבק. לאחר מכן הנייר עובר תהליך ייבוש מיוחד ואז מגיע הקסם בצורת הדיו הייעודית. למעשה, בתהליך עצמו מודפסים מעגלים חשמליים מיקרוסקופיים שמתפקדים כחיישני לחץ ומייצרים חשמל בעת חיכוך, כך שבכל לחיצה על המקשים, נוצר מספיק מתח להפעלת המקלדת ללא תלות במקור מתח חיצוני. 

"זו הפעם הראשונה בעולם שמיוצרת מקלדת מבוססת נייר, ללא תלות במקור מתח חיצוני" אמר לאחרונה רעמסס מרטינז, ממובילי המחקר באוניברסיטת פרודו. יתרון נוסף בטכנולוגיה החדשה שהוצגה היא העלות הנמוכה הנדרשת כדי להפיק מקלדת שכזו ולפיכך נפתחים לה אינספור שימושים נוספים. כך לדוגמא המשיך מרטינז והציע כי יעשה שימוש עתידי בטכנולוגיה, בקרב מוצרי מזון, על מנת לוודא האם המוצר ראוי לצריכה או לחלופין, לאפשר ללקוחות לחתום כבר על גבי החבילות עצמן כדי לוודא שאכן קיבלו אותן בשלמותן. 

אין לנו ספק שאריזות חכמות ובמיוחד כאלו שניתן להדפיס ולהפוך אותן למקלדות הן העתיד, אבל אנו תוהים האם אתם זוכרים איך הכתבה הזו החלה? כעת, דמיינו שאתם מקבלים תפריט, מעבירים את האצבעות עליו ומזמינים ישירות באמצעות לחיצה על הנייר הדק.
העתיד כבר כאן, ואין לנו ספק שהוא יהיה מדהים יותר מאי פעם. עד אז,
כל מה שנותר לנו לאחל לכם הוא חג שמח ובתיאבון. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG