נסו להיזכר רגע בעולם העסקי והאקדמי כפי שהיה לפני מרץ 2020. זוכרים? אולמות מלאים בסטודנטים, חדרי הרצאות וחדרי ישיבות עמוסים. העולם השתנה ובימים של עבודה ולימודים מרוחקים, עולה הצורך בחדרי ישיבות/הרצאות אשר יאפשרו את העברת התוכן (גם) בצורה מרוחקת, פשוטה ויעילה. כאן בדיוק נכנס לפעולה הניסיון של חברת Kramer וצוות המשימה שלה

הלנה קירמייר, האוניברסיטה העברית

את סיפור הלקוח הזה נפתח בפרגון לראייה המערכתית של אנשי המכון למדעי כדור הארץ על שם פרדי ונדין הרמן באוניברסיטה העברית בירושלים, אשר הגדילו לעשות ולחזות את השימוש הנוכחי בחדרים החכמים הרבה לפני שמישהו חשב על התפרצות מגיפה עולמית ויצאו לתכנון חדר כזה בדיוק. שוחחנו עם הלנה קירמייר- מתאמת המחשוב במכון, חן זיו- יועץ מולטימדיה מומחה מטעם האוניברסיטה, ואיך אפשר בלי רוני טבי, האינטגרטור המנוסה במוצרי Kramer, בכדי לנסות ולקבל תמונה מדויקת יותר על הפרויקט החדש והמוצלח כמו גם על תהליך העבודה המשותף בין הגורמים השונים. 

על המכון

במכון למדעי כדור הארץ אנחנו חוקרים ומלמדים את התחומים של גיאולוגיה, אקלים ואטמוספרה, הידרולוגיה, מדעי הים, ומדעי הסביבה. המכון נוסד ב-1978, וכיום הוא מבין המובילים בעולם בתחומים רבים הכוללים שינוי אקלים, משאבי מים, וסיכונים טבעיים. הסגל האקדמי במכון יצר לעצמו שם בין לאומי והבוגרים שלנו חולשים על משרות מפתח באקדמיה, בתעשייה, ובגופים ממשלתיים. במכון קיים מגוון רחב של מכשור אנליטי מתקדם, וחלק ניכר ממחקרינו מתבצע בשיתוף פעולה עם גופי מחקר אחרים בארץ וברחבי העולם. 

המוצרים שהוטמעו

צרכים ואתגרים

הלנה קירמייר: "עלתה אצלנו דרישה להקמת חדר שיספק סביבה נוחה לקיום ישיבות, הרצאות ושיחות וידאו מרוחקות דוגמת זום, על מנת לתמוך בתהליכי העבודה של הסגל האקדמי, המנהלי, המזכירות וצוותי ההוראה של המכון. תכנון החדר נעשה הרבה לפני התפרצות הקורונה וכחלק מראיה עתידית לגבי נוחות ויעילות קיום פגישות שוטף. כשהגעתי לתפקידי כמתאמת המחשוב במכון, ההכנות לבניית החדר כבר היו בעיצומן והפרויקט אופיין והוגדר."

חן זיו: " החלק המשמעותי ביותר בפרויקטים מהסוג הזה נמצא כמובן בשלבים הראשוניים- שלבי הבנת הצרכים ואפיון הפתרון. החדר הספציפי הזה תוכנן כיחידה נפרדת ממערכות התקשורת של האוניברסיטה משיקולי אבטחת מידע. 

בנוסף, נדרש כאן אפיון ייחודי ואישי לאופי המבנה והלקוח, כך שיתאים לאנשי אקדמיה מבוגרים, חלקם בעלי אוריינות טכנולוגית נמוכה יחסית. הדרישה הייתה למערכת בעלת פשטות מקסימלית אשר תאפשר גם לקהל שאינו מתמצה בהכרח בתפעול טכנולוגי חדשני, לעשות שימוש מלא בכלל הכלים והמערכות המצויות בחדר, ובסנכרון מלא עם מחשבם האישי כמרצים.  החדר אמור לשמש הן כחדר ישיבות והן כחדר ללימודים והרצאות.

 

הפרויקט

זיו: "בחדר עצמו הותקנו שני מסכים כאשר על המסך הגדול מביניהם, במצב הרצאה, מוקרן הלפטופ של המרצה ובמסך שמולו מופיע הצד השני (הקהל) אליו מועברת ההרצאה/השיחה. מקבל ההרצאה יכול לבחור בין לצפות במרצה דרך המצלמה, כולל המסך שמאחוריו, אשר מציג את הלפטופ. מאידך, המרצה יכול בלחיצת כפתור להציג ישירות את המצגת. כלל מוצרי התקשורת וה-AV שהוטמעו בחדר הינם מתוצרת Kramer בנוסף לבקר לחצנים שהותקן בקיר והפך את התפעול כולו לפשוט עבור צוות המרצים אשר שולט  בהזרמת מקורות המידע בלחיצת כפתור. 

"שיתוף הפעולה והסינרגיה מול רוני טבי מחברת AV-masters בהטמעת המערכת היה מושלם. זו הפעם הראשונה שעבדנו יחד והיה פשוט תענוג. היתרון המרכזי בעבודה מול רוני הגיע מהיכולת הנפלאה שלו להיות קשוב ללקוח וצרכיו, ולהיצמד לתכנית העבודה וכל זה בלי להתפשר על התוצאה המושלמת."

הלנה קירמייר

תוצאה

זיו: " הפתרון אליו הגענו מאפשר 'הופעת' תחנה בתוך תחנה- באמצעות אותו פאנל שליטה שהותקן בקיר, המרצה יכול לבחור את מקור השידור בלחיצת כפתור ולנווט בין הצגת מצגת מהמחשב שנמצא בחדר הישיבות, הלפטופ האישי שלו או לשדר ישירות מהמצלמות בחדר. זהו פתרון ייחודי שמאפשר למרצה להשתמש במקורות הקיימים בחדר וחוסך ממנו את חובת הפעלת הזום במחשב האישי שלו.

קירמייר: " התגובות שאנחנו מקבלים עד כה מצוינות. אנחנו עדיין בשלב ה"Fine-tuning של החדר, אך ברמת העיקרון השגנו כל מה שרצינו ויותר. החדר ידידותי מאוד ואנחנו מוצאים את המשתמשים מבינים את אופן התפעול שלו בהדרכות פשוטות ביותר. אני רוצה להוסיף שבתהליך העבודה הן מול רוני טבי וגם מול חן זיו, קיבלתי תמיכה מקיפה והם עשו מעל ומעבר כדי לוודא שהכל עובד כשורה. 

"בסופו של דבר, למרות האוקיסמורון, הטמעת מערכות טכנולוגיות מתקדמות אינה חייבת להיות נושא מסובך כל עוד בוחרים בצוות שיודע מה הוא עושה וחברה אמינה שנותנת גב לכל התהליך. במקרה של Kramer והקמת חדר הישיבות עבור המכון למדעי כדור הארץ באוניברסיטה העברית, קיבלנו דוגמא חיה לאיך תהליך נכון, שאופיין והוגדר מראש, מניב פירות הצלחה מתוקים בדיוק בטיימינג הנכון ואנו מצפים לפרויקטים מוצלחים בעתיד.

רוני טבי, חברת האינטגרציה איי.וי מאסטרס: "הלקוח הציב בפניי אתגר טכנולוגי לא שגרתי לחדר רב תכליתי. מדובר בחלל לא גדול במיוחד אשר נותן מענה מודולרי למגוון משימות- שיחות וידאו קונפרנס, ניהול ישיבות ותפקוד ככיתת לימוד היברידית (נוכחים פיזית ומרוחקים). הגדרנו ללקוח מערכת שליטה המאפשרת לו מעבר בלחיצת כפתור בין המצבים הרצויים והפעלה קלה מאוד של החדר. מוצרי Kramer אפשרו את מימוש הדרישות בצורה הטובה ביותר ולשביעות רצונם המלאה של צוות המכון."

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG