מאמר אורח
מאת: אורנה ברקת

ברור לכל שסביבה רועשת מדי לא מאפשרת לעובדים להתרכז ולעבוד בצורה יעילה. משום כך אנחנו מבינים כי אקוסטיקה טובה היא אחד הדברים החשובים בעיצוב המשרד. אם יש התלבטות בין תקרה גבוהה ומעוצבת לבין סביבת עבודה שקטה ונעימה, אני ממליצה להתמודד ישירות עם הבעיה ולהשקיע מראש באקוסטיקה. חשוב שהמשרד יהיה ממותג ואסתטי אך לא פחות חשוב מכך, חשוב שניתן יהיה לעבוד בו בצורה נוחה. השקט חשוב יותר מהעיצוב ובעל השפעה רבה יותר על איכות העבודה של העובדים והתפוקה שלהם. אמנם אקוסטיקה טובה משמעה עלויות, אך מה היא העלות של איבוד התפוקה, הריכוז ואי היעילות בסביבת עבודה רועשת?

הטיפ שלי הוא לתכנן את הדברים לפני שסוגרים עם בעל הנכס או הקבלן, כי אחר כך זה עולה הרבה יותר:

  • תקרה אקוסטית מאיכות טובה או תקרת גבס אקוסטית (תקרה מינרלית פשוטה לא תעשה את העבודה)
  • שטיחים או PVC במקום פרקט – יש היום מבחר של חמרים חדשים ומגניבים
  • שכבת ספוג מתחת לפרקט
  • קירות מבודדים עם צמר סלעים
  • חלונות מבודדי רעשים (אם המשרד קרוב לרחוב רועש)

ובנוסף מומלץ גם:

  • צמחים אמיתיים (לא צמחי פלסטיק), אפשר גם לשלב קיר צמחיה
  • תמונות אקוסטיות
  • וילונות
  • שטיחים מעל הפרקט
  • תאי טלפון או תאי עבודה יחידנית סגורים

העיקרון המנחה הוא שתקרה גבוהה, קירות זכוכית, מראות וחומרים חלקים מגבירים את התהודה. שטיחים, בדים, צמר סלעים או כל חומר שפניו מלאי מהמורות מקטין את התהודה.

כל מקרה הוא לגופו שכן שטחי עבודה משותפים זקוקים ליותר אקוסטיקה מאשר חדרי עבודה לעובד או שניים. כאמור תקרה גבוהה מייצרת הרבה יותר רעש מתקרה נמוכה ולכן גם שם יש צורך ביותר השקעה באקוסטיקה. בנוסף אני ממליצה להקפיד שבשטחי העבודה משותפים יהיו לעובדים פינות ישיבה מבודדות, תאי טלפון או עבודה יחידנית ללא רעש. בנוסף חשוב להכניס למרחב המשותף כללי התנהגות ברורים במידת האפשר.

אני משתפת אותכם בנסיוני מעשרות פרויקטים כמעצבת משרדים ולא כיועצת אקוסטית. אפשר לפנות ליועץ אקוסטי או לחברות מתמחות כמו יהודה יצוא יבוא.
אורנה ברקת היא בעלים של סטודיו אורנה ברקת – עיצוב משרד כמנוע להצלחת העסק, חברה בהנהלת מוזיאון העיצוב בחולון המציעה מכלול שירותים ביניהם: תכנון ועיצוב משרד, ניהול פרויקטים, תכניות אדריכליות, ליווי מול בעלי הנכס, הדמיות, בחירת ריהוט.

www.imagepoint.co.il

 

Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

תגובה אחת

  1. Pingback: מה כדאי לשנות בעיצוב המשרד? - פורטל האודיו וידאו AVmaster

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG